Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-18, 08:57
Avslutad
Ett litet fenomen som jag upptäckt är att folk som varit medlemmar länge verkar genomgå en personlighetsförändring och börjar skriva på ett annorlunda sätt samt också ofta bli varnade mer, samt ofta blir mer uttåtagerande med sin kritik mot flashback. Beror detta på att samhället har förändrats eller är det flashback som förändrats?

Jag tror inte på en konspiration eller att de blivit besatta likt Invasion of the bodysnatchers utan jag tror helt enkelt att det är en kombination av att samhället förändrats vilket leder till att forumet förändras och får nyare influenser. Med andra ord var det bättre förr, åtminstone var det simplare.

Har ni också märkt av detta eller har jag helt fel? Bör man värna äldre konton eller är utveckling alltid positivt kosta vad det kosta vill? För ni kan väl inte hålla med om att det INTE är oproportionerligt många reggade 2020 och 2021 som svarar i trådar.
Citera
2021-04-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Ett litet fenomen som jag upptäckt är att folk som varit medlemmar länge verkar genomgå en personlighetsförändring och börjar skriva på ett annorlunda sätt samt också ofta bli varnade mer, samt ofta blir mer uttåtagerande med sin kritik mot flashback. Beror detta på att samhället har förändrats eller är det flashback som förändrats?

Jag tror inte på en konspiration eller att de blivit besatta likt Invasion of the bodysnatchers utan jag tror helt enkelt att det är en kombination av att samhället förändrats vilket leder till att forumet förändras och får nyare influenser. Med andra ord var det bättre förr, åtminstone var det simplare.

Har ni också märkt av detta eller har jag helt fel? Bör man värna äldre konton eller är utveckling alltid positivt kosta vad det kosta vill? För ni kan väl inte hålla med om att det INTE är oproportionerligt många reggade 2020 och 2021 som svarar i trådar.
Äldre konton är helt klart intressantare än nya konton. Jag minns att jag plöjde igenom sidor från 2000-2006-talet med mest fokus inom politik samt integration och invandring och det var även en liknade samtalston den vi har idag fast mycket mer harmlösare. Kritiken mot vänstern var mindre utbredd och det verkade vara mer radikala vänstertroll på FB. Någon äldre användare får gärna kontra emot men en gång i tiden var Flashback mer av ett vänsterinriktat forum än tvärtom.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-04-18 kl. 09:06.
Citera
2021-04-18, 09:10
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Det var trevligare förr.
Citera
2021-04-18, 09:11
Avslutad
Kan ju också vara att folk växer upp och mognar till sig?
Citera
2021-04-18, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Kan ju också vara att folk växer upp och mognar till sig?

Så kan det vara.
Citera
2021-04-18, 09:17
Medlem
Utan exempel blir det väl ändå en rätt värdelös tråd, inte sant? Vem syftar du på?
Citera
2021-04-18, 09:19
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har ni också märkt av detta eller har jag helt fel?
Jo, har du inte blivit lite mer distinkt i din kritik på sistone? Var kommer ilskan från?
Citera
2021-04-18, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Utan exempel blir det väl ändå en rätt värdelös tråd, inte sant? Vem syftar du på?

Det kanske det blir, men jag vill inte namnge folk.
Citera
2021-04-18, 09:26
Medlem
Patrik2108s avatar
Lista på senaste 10 avstängningar. Användarnamn och registreringsår.

VVPutin 2020
Al-AliVonSchmidt 2021
yehawh 2020
UngCyniker 2014
H0rdor 2017
MrandmrsI 2018
missmaria 2014
Fanttomen 2021
Kovid19 2020
OlleViero 2008

Hälften av avstängda är registrerade 20-21. Nu pratar du om att gamla användare blir mer varnade. Var har du hittat den informationen. Varningar och avstängningar går väl lite hand i hand.
Citera
2021-04-18, 09:30
Medlem
Jag tippar på att en del konton har blivit kapade. Jag har sett en hel del gamla konton med välskrivna och seriösa inlägg. Sedan har stilen plötsligt förändrats helt, inläggen har massor av stavfel och ser ut att vara skrivna av en barnunge i kiss och bajsstadiet.
Senast redigerad av Snullerux 2021-04-18 kl. 09:34.
Citera
2021-04-18, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Lista på senaste 10 avstängningar. Användarnamn och registreringsår.

VVPutin 2020
Al-AliVonSchmidt 2021
yehawh 2020
UngCyniker 2014
H0rdor 2017
MrandmrsI 2018
missmaria 2014
Fanttomen 2021
Kovid19 2020
OlleViero 2008

Hälften av avstängda är registrerade 20-21. Nu pratar du om att gamla användare blir mer varnade. Var har du hittat den informationen. Varningar och avstängningar går väl lite hand i hand.

Sen finns det folk som inte har haft avstängningar på flera år - eller någonsin innan - men sedan blir avstängda. Då har ju en förändring skett hos den personen, inte att fb blivit striktare nödvändigtvis
Citera
2021-04-18, 09:45
Avslutad
Äldre konton med lång och relativt (för flashback) seriös posthistorik har ett marknadsvärde... (särskilt i upptakt till val eller vid större opinionshändelser).
Senast redigerad av Bertolucci 2021-04-18 kl. 10:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in