Citat:
Ursprungligen postat av
Babyspenat
Enligt mina teorier luktar detta en hämnd av Einar för det sjuka han blev utsatt för.. Haval blev ju nämligen dömd för människorov där Einar var offret och där Haval var en hyfsat ledande roll i kidnappningen.. Men vem vet
Einar kanske blev erbjuden av sina boys att dom kan klippa någon som hämnd för en slant efter det brutala kidnappningen
Einar har kriminella kontakter och pengar. Farliga människor söker sig till kriminella med pengar och elda på lite när han sitter lite hög och lite full med några brudar då är det nog inte svårt att styra in diskussionen på hämnd och ett avtal. Oavsett hur seriöst menat eller inte det är från einars sida så vill folk hämta in pengarna. sitter man med för mycket pengar är det lätt att glömma bort pengarnas värde för den som sitter på andra sidan bordet utan pengar.
Men jag är dock lite fundersam på om Einar verkligen skulle våga sätta något sådant i rullning? Möjligtvis under snarlika omständigheter som jag beskrev ovan men är ändå tveksam.
I gängkriminalitetens värld är syskon och vänner godkända måltavlor men är verkligen Einar så inne i gängkriminalitet? Jag får inte den känslan av Einar. Men som sagt, eldar man på honom på fyllan så kanske.
Man ska inte heller glömma att detta förmodligen var traumatiskt för Einar. Även om han skulle vilja hämnas undrar jag om han verkligen vågar? Han vet ju redan vad de är kapabla till! Han vill nog inte ha mer med denna händelse att göra.
Det är känt att den umgängeskretsen som Haval rör sig i har många fiender och flera mord har redan förekommit. Är det inte då mer troligt att det är någon av dem som passar på när så många från Vårbynätverket sitter inne? Jag har ingen uppfattning om hur Havals bror är eller vad han gjort men bara att röra sig i den miljön gör honom till måltavla. Jag tror inte det behöver vara riktat mot Haval heller även om det är hans bror utan jag tror att motivet kan vara mer diffust än så. Det kan likagärna vara en hämnd för mord nätverkert gjort sig skyldiga till och behöver inte alls ha med Haval eller hans bror att göra för som sagt, i den miljön är han en godkänd måltavla.
Man kan inte utesluta att Einar är inblandad men gör man en analys som utomstående och funderar över sannolikhet är det ändå mer troligt att detta är kopplat till de skottlossningarna som redan förekommit.
Jag tror inte Einar är inblandad men jag vill inte utesluta det helt.
Jag läste en tidningsartikel där journalisten spekulerade att detta kunde vara en hämnd för kidnappningen och nu hittar jag inte den men jag måste säga att det ansvarslöst som in i helvete att skriva en sådan artikel och det borde vara straffbart. Någon som vet vilken artikel och kan länka?