2021-07-18, 22:17
Medlem
Finns det fortfarande inget nytt va detta mordet handlade om? Eller om de finns några händelser före eller efter mordet som har kopplingar
Citera
2021-07-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Finns det fortfarande inget nytt va detta mordet handlade om? Eller om de finns några händelser före eller efter mordet som har kopplingar

Det är väldigt tyst om det här. Mina gissningar går åt Husby till. Men det kan finnas kopplingar med Dalen eller Tensta. Tyvärr dåligt med info men tror polisen tar de här.
Citera
2021-07-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Hahaha va snackaru om.. haval säger själv i encro att han e helt pank dessutom med en död bror nu och en dotter med pappa i fängelse

Nu verkar du vara en gapig nolla Bakom skrivbordet i ditt pojkrumm medan mor din släppat hem senaste fylleragget och som Själv antagligen är på Nisses lilla grisskära pillesnopp som det lilla pojkluderfan du är och sitter på flashback läser om brott... Annars hade du fattat av enrochatten att det var ett sätt för m-rio att stressa vårbygrabbarna lite för han skulle få sin del... "Har själv ej paraknas men mina grabbar har.." Det framgår med största möjliga tydlighet. Att han lägger det på haval och den andre underhuggaren är vad som förväntas... Så han ej ska skämmas för tjata om sin del/pengarna...

Sådana fasoner och modus operandi tämligen vanliga i jungelns värld.
Citera
2021-08-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är väldigt tyst om det här. Mina gissningar går åt Husby till. Men det kan finnas kopplingar med Dalen eller Tensta. Tyvärr dåligt med info men tror polisen tar de här.

Hur går det ens? ÄR det någon häktad? Om inte så kommer inte polisen ta detta..

Gått ett tag nu
Citera
2021-08-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Hur går det ens? ÄR det någon häktad? Om inte så kommer inte polisen ta detta..

Gått ett tag nu

Det är nog polisiärt uppklarat men det ska ju till bevis som håller i rätten också. Så det är risk att du får rätt. Eller så sitter skytten redan för annat och då går det ju att prioritera ner det här ett tag. Vi får se.
Citera
2021-08-07, 19:52
Medlem
Enligt mina teorier luktar detta en hämnd av Einar för det sjuka han blev utsatt för.. Haval blev ju nämligen dömd för människorov där Einar var offret och där Haval var en hyfsat ledande roll i kidnappningen.. Men vem vet

Einar kanske blev erbjuden av sina boys att dom kan klippa någon som hämnd för en slant efter det brutala kidnappningen
Senast redigerad av Babyspenat 2021-08-07 kl. 19:56.
Citera
2021-08-19, 16:36
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ni som helt avfärdar Einar bör vara uppmärksamma att Einar faktiskt filmade sig själv i Havals trakt för några månader sedan med vapen i hand. Har för mig man såg Skarpnäcks tunnelbaneskylt i bakgrunden. En eller ett par dagar senare stod Havals grabbar på samma plats och filmade i sin tur sig själva med vapen.

Einar har pengar och ser sig själv som en kriminell rappare. Han är ju en tönt med hyybris och damp egentligen men han har den bilden av sig. Noters att han totalvägrar samarbeta med polisen och jag kan tänka mig att han fortfarande känner sig för jävligt kränkt av vad han utsattes för. Trosor och hundkoppel på sig, kniv mot halsen. Bilder som spreds. Ni tror inte Einar vill hämnas eller? Jag tror det. 100%

Dessutom har han beskydd av grupperingar som möjligtvis ser chansen att tjäna extra deg av Einar, som kanske till och med stressar Nisse att slå till. Att hämnas. Det är liksom inga smågrabbar utan resurser som verkar backa Einar nu.Om dom även kan slå ut konkurrenter i samma veva så är det extra sås liksom.
Det även vara så att Einar/hans backning kan ha fått info att något planerades emot Einar och därför agerade dom först. Bara för att kärnan i dom två grupperingarna som catchade Nisse sitter häktade så betyder det inte att det inte finns kvar folk ute som hängde runt dessa personer.

Vilka bilder är det du refererar till? Kan du länka? Både bilden med einar och vapen och bilden med haval och vapen.
Citera
2021-08-19, 17:02
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Enligt mina teorier luktar detta en hämnd av Einar för det sjuka han blev utsatt för.. Haval blev ju nämligen dömd för människorov där Einar var offret och där Haval var en hyfsat ledande roll i kidnappningen.. Men vem vet

Einar kanske blev erbjuden av sina boys att dom kan klippa någon som hämnd för en slant efter det brutala kidnappningen

Einar har kriminella kontakter och pengar. Farliga människor söker sig till kriminella med pengar och elda på lite när han sitter lite hög och lite full med några brudar då är det nog inte svårt att styra in diskussionen på hämnd och ett avtal. Oavsett hur seriöst menat eller inte det är från einars sida så vill folk hämta in pengarna. sitter man med för mycket pengar är det lätt att glömma bort pengarnas värde för den som sitter på andra sidan bordet utan pengar.

Men jag är dock lite fundersam på om Einar verkligen skulle våga sätta något sådant i rullning? Möjligtvis under snarlika omständigheter som jag beskrev ovan men är ändå tveksam.

I gängkriminalitetens värld är syskon och vänner godkända måltavlor men är verkligen Einar så inne i gängkriminalitet? Jag får inte den känslan av Einar. Men som sagt, eldar man på honom på fyllan så kanske.

Man ska inte heller glömma att detta förmodligen var traumatiskt för Einar. Även om han skulle vilja hämnas undrar jag om han verkligen vågar? Han vet ju redan vad de är kapabla till! Han vill nog inte ha mer med denna händelse att göra.

Det är känt att den umgängeskretsen som Haval rör sig i har många fiender och flera mord har redan förekommit. Är det inte då mer troligt att det är någon av dem som passar på när så många från Vårbynätverket sitter inne? Jag har ingen uppfattning om hur Havals bror är eller vad han gjort men bara att röra sig i den miljön gör honom till måltavla. Jag tror inte det behöver vara riktat mot Haval heller även om det är hans bror utan jag tror att motivet kan vara mer diffust än så. Det kan likagärna vara en hämnd för mord nätverkert gjort sig skyldiga till och behöver inte alls ha med Haval eller hans bror att göra för som sagt, i den miljön är han en godkänd måltavla.

Man kan inte utesluta att Einar är inblandad men gör man en analys som utomstående och funderar över sannolikhet är det ändå mer troligt att detta är kopplat till de skottlossningarna som redan förekommit.

Jag tror inte Einar är inblandad men jag vill inte utesluta det helt.

Jag läste en tidningsartikel där journalisten spekulerade att detta kunde vara en hämnd för kidnappningen och nu hittar jag inte den men jag måste säga att det ansvarslöst som in i helvete att skriva en sådan artikel och det borde vara straffbart. Någon som vet vilken artikel och kan länka?
Senast redigerad av 6.A.M. 2021-08-19 kl. 17:05.
Citera
2021-08-19, 17:47
Medlem
"Bror jag sköt den där stackarn, o nu hans bröder lacka"

Haval - GUERRA

"Det sant det du hörde nån gång, jag har tagit liv, ye-yeah"

Haval - Hell Ye

"De häkta mig för mord och sen de dömde mig för rån"

Haval - Hell

"Du blir klippt när nån blir japp'd
Back din grabb, blev handikapp"

Haval - Kandahar

Finns svaret kring detta mord i raderna ovan kanske?
Citera
2021-08-19, 18:47
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
"Bror jag sköt den där stackarn, o nu hans bröder lacka"

Haval - GUERRA

"Det sant det du hörde nån gång, jag har tagit liv, ye-yeah"

Haval - Hell Ye

"De häkta mig för mord och sen de dömde mig för rån"

Haval - Hell

"Du blir klippt när nån blir japp'd
Back din grabb, blev handikapp"

Haval - Kandahar

Finns svaret kring detta mord i raderna ovan kanske?
Ja, kanske det.
Det verkar finnas många fiender till Haval.
Vem är det som Haval ska ha mördat, som han rappar om?
Är det så att han själv är en mördare, som han säger, så är inte hämnd från den mördades vänner alltför otänkbart.
Citera
2021-08-20, 18:58
Medlem
"Ljus och sirener, dom turbar mot trakten nån golarkärring rapporterade skott. Blev scener om makten, jag turbar från platsen och bakom mig ligger en kropp". Från Tokarev-låten.

Haval refererar många gånger till att han har klippt någon och det skulle vara intressant att veta vem. Jag tror det också var hämnd för hans vän som blev mördad, som han också många gånger pratat om. Man kan säga mycket om Haval men han är inte fake och snackar skit i alla fall.

Och angående Einar teorin, hade Einar varit inblandad så hade nån av hans familjemedlem säkert rykt och det vet han om också. Nej, det här är gatuskit och jag är säker på att orten vet vem eller vilka som har gjort det.
Citera
2021-08-31, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
"Ljus och sirener, dom turbar mot trakten nån golarkärring rapporterade skott. Blev scener om makten, jag turbar från platsen och bakom mig ligger en kropp". Från Tokarev-låten.

Haval refererar många gånger till att han har klippt någon och det skulle vara intressant att veta vem. Jag tror det också var hämnd för hans vän som blev mördad, som han också många gånger pratat om. Man kan säga mycket om Haval men han är inte fake och snackar skit i alla fall.

Och angående Einar teorin, hade Einar varit inblandad så hade nån av hans familjemedlem säkert rykt och det vet han om också. Nej, det här är gatuskit och jag är säker på att orten vet vem eller vilka som har gjort det.

Kan tänka mig att han klippte personen som döda Soheil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in