2021-04-18, 23:46
Medlem
Sluta smutsa ner tråden med massa trams och bottenlösa spekulationer. Här är det enda vi vet just nu:

Ja, BO är Havals lillebror

Nej, Einar har inget med saken att göra. Alla som försöker hävda att han skulle ligga bakom något jävla beställningsmord sitter och svamlar i nattmössan, troll som söker uppmärksamhet är vad ni är! Det här handlar om gängkonflikt/hämnd.

Och nej, händelsen i Märsta har heller inget med Einar att göra.
Citera
2021-04-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nterceptor
Nej, Einar har inget med saken att göra. Alla som försöker hävda att han skulle ligga bakom något jävla beställningsmord sitter och svamlar i nattmössan, troll som söker uppmärksamhet är vad ni är! Det här handlar om gängkonflikt/hämnd.

Vilket gäng ska då enligt dig gjort hämnd på Dara och för vad?
Citera
2021-04-18, 23:53
Medlem
Citat:
Sluta smutsa ner tråden med massa trams och bottenlösa spekulationer. Här är det enda vi vet just nu:

Fast att Einar inte skulle ha något med saken att göra går inte alls att säkerställa. Personligen TROR jag inte att Einar skulle ligga bakom detta, men det skulle lika gärna kunna vara så att han faktiskt har något att göra med skjutningen. Det går ju inte att säga att "Einar har inget med saken att göra". Dessutom la Expressen upp en artikel där det står :

"Enligt uppgifter till Expressen har Stockholmspolisen senaste tiden varnat för en konflikt mellan den skjutne personens nära anhörige och en annan gruppering som också är inblandad i konflikten. En del av den konflikten utspelade sig i sociala medier, enligt uppgifterna".

Einars konflikt med Haval har som sagt till viss del utspelat sig på sociala medier...
Vet dock inte vart Expressen har fått dessa uppgifter ifrån.
Citera
2021-04-18, 23:55
Avslutad
Vilka gäng handlar det om ? Är det Handlar hasch och flg ?
Citera
2021-04-18, 23:57
Avslutad
Citat:

Fullständigt namn ? Finns denne med i andra trådar ?
Senast redigerad av Massonite 2021-04-19 kl. 00:02.
Citera
2021-04-19, 00:00
Medlem
Om ni inte vill släppa Einarteorierna helt, så lägg dom i alla fall på hyllan tills det kommer något mer konkret än halmstrån (SPOILER: det kommer inte).

Otroligt därimot att ingen sagt något säkert om vilka gäng/grupperingar det handlar om. Var det HH skjöt?
Citera
2021-04-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fullständigt namn ? Finns denne med i andra trådar ?
D*r* Kh*lil

*=A
Citera
2021-04-19, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
D*r* Kh*lil

*=A
Tack.
Citera
2021-04-19, 00:21
Medlem
Ni som helt avfärdar Einar bör vara uppmärksamma att Einar faktiskt filmade sig själv i Havals trakt för några månader sedan med vapen i hand. Har för mig man såg Skarpnäcks tunnelbaneskylt i bakgrunden. En eller ett par dagar senare stod Havals grabbar på samma plats och filmade i sin tur sig själva med vapen.

Einar har pengar och ser sig själv som en kriminell rappare. Han är ju en tönt med hyybris och damp egentligen men han har den bilden av sig. Noters att han totalvägrar samarbeta med polisen och jag kan tänka mig att han fortfarande känner sig för jävligt kränkt av vad han utsattes för. Trosor och hundkoppel på sig, kniv mot halsen. Bilder som spreds. Ni tror inte Einar vill hämnas eller? Jag tror det. 100%

Dessutom har han beskydd av grupperingar som möjligtvis ser chansen att tjäna extra deg av Einar, som kanske till och med stressar Nisse att slå till. Att hämnas. Det är liksom inga smågrabbar utan resurser som verkar backa Einar nu.Om dom även kan slå ut konkurrenter i samma veva så är det extra sås liksom.
Det även vara så att Einar/hans backning kan ha fått info att något planerades emot Einar och därför agerade dom först. Bara för att kärnan i dom två grupperingarna som catchade Nisse sitter häktade så betyder det inte att det inte finns kvar folk ute som hängde runt dessa personer.
Citera
2021-04-19, 00:23
Medlem
Kesson123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ni som helt avfärdar Einar bör vara uppmärksamma att Einar faktiskt filmade sig själv i Havals trakt för några månader sedan med vapen i hand. Har för mig man såg Skarpnäcks tunnelbaneskylt i bakgrunden. En eller ett par dagar senare stod Havals grabbar på samma plats och filmade i sin tur sig själva med vapen.

Einar har pengar och ser sig själv som en kriminell rappare. Han är ju en tönt med hyybris och damp egentligen men han har den bilden av sig. Noters att han totalvägrar samarbeta med polisen och jag kan tänka mig att han fortfarande känner sig för jävligt kränkt av vad han utsattes för. Trosor och hundkoppel på sig, kniv mot halsen. Bilder som spreds. Ni tror inte Einar vill hämnas eller? Jag tror det. 100%

Dessutom har han beskydd av grupperingar som möjligtvis ser chansen att tjäna extra deg av Einar, som kanske till och med stressar Nisse att slå till. Att hämnas. Det är liksom inga smågrabbar utan resurser som verkar backa Einar nu.Om dom även kan slå ut konkurrenter i samma veva så är det extra sås liksom.
Det även vara så att Einar/hans backning kan ha fått info att något planerades emot Einar och därför agerade dom först. Bara för att kärnan i dom två grupperingarna som catchade Nisse sitter häktade så betyder det inte att det inte finns kvar folk ute som hängde runt dessa personer.

Skulle kunna vara fallet. Vi får se vad som händer när Einar kommer tillbaka från Dubai.
Citera
2021-04-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesson123
Skulle kunna vara fallet. Vi får se vad som händer när Einar kommer tillbaka från Dubai.
Där är en till omständighet man bör beakta. Einar är så långt borta man kan vara när Havals lillebror mördas. Kan ju med vara en ren tillfällighet men jag skulle också se till och befinna så långt borta som möjligt om jag kontrakteradebut ett mord på någon.
Citera
2021-04-19, 00:29
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Ung man mördad/skjuten i Stockholm, Kista (2021-04-18)

/ Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in