2021-04-15, 23:53
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Enda skillnaden från det att man snurrade runt på "streetan" från slutet 70 tal och framåt var att tjejjerna numera är nästan alltid feta, tatuerade och har div. ringar i näsan mm.
Så var det inte förr, då var dom smala och snygga...
Ja det stämmer.
Citera
2021-04-15, 23:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Är det om raggare, eller är det om bilentusiaster? Jag tycker faktiskt det är en viss skillnad.
Citera
2021-04-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det finaste med programmet tyckte jag var att de fick med värmen och glädjen hos folket de känner inför sitt gemensamma intresse. Det gick rakt igenom tv-rutan till en i soffan. Vilket visar att de som gjort programmet själv delar det de ville visa oss.

Tack för ett bra, underhållande och varmt program!

Det går i repris på söndag 14.10-15.10 på SVT1 för er som föredrar tv:n istället för nätet. 50" bild ger det en helt annan upplevelse. Jag bänkar mig ivf för reprisen!!
Hittade inte denna på SVT play. Finns den där tror du?
Citera
2021-04-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Hittade inte denna på SVT play. Finns den där tror du?
Ligger en länk i TS.
Citera
2021-04-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ligger en länk i TS.
Sorry, är sent , tack
Citera
2021-04-16, 07:59
Medlem
Det är något skumt med människor som måste träffas i stora grupper och där bli något i sina i övrigt patetiska WT-liv.
Det må handla om raggare, Psalmsångare, MC-Knuttar, Bingospelare, Frireligiösa eller Skoteråkare....Den samlade tillgången på högskolepoäng är så låg att den närmar sig obefintlighet. Men i gruppen tuffar man till sig och blir plötsligt någon.
Nu har jag sällsynt svårt med just raggare - Brylkräm - uppvikta alkoholistjeans - polisonger - Elvis - Svensktopp - Boppers - Skinnväst - Myggjagare + den oförblommerade kärleken till allt NordAmerikanskt. Inga vänsteråsikter här inte trots att man tillhör samhällets absoluta bottenskrap...
Citera
2021-04-16, 08:12
Medlem
La ni märke till att en av tjejerna är Tove som är med i svenska truckers på Tv3😆
Citera
2021-04-16, 08:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Har egentligen inget emot såna människor men denna kultur känns ju helt efterbliven och pinsam.. Det var förhoppningsvis lite mer spännande på Eddie Meduzas tid..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-04-16 kl. 08:34.
Citera
2021-04-16, 08:35
Medlem
isbiten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
En bra dokumentär. Det märktes att det inte var svt som gjort den, då det inte var några inkvoterade negrer i programmet.

Raggarkulturen är genuint svensk, om än inspirerad av USA, och befriande fritt från den politiskt korrekta "mångkulturen".
kan ju också bero på att det fanns få negrer i Sverige på den tiden, inte så man medvetet inte har med negrer i dokumentären.
Citera
2021-04-16, 08:43
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Det är något skumt med människor som måste träffas i stora grupper och där bli något i sina i övrigt patetiska WT-liv.
Det må handla om raggare, Psalmsångare, MC-Knuttar, Bingospelare, Frireligiösa eller Skoteråkare....Den samlade tillgången på högskolepoäng är så låg att den närmar sig obefintlighet. Men i gruppen tuffar man till sig och blir plötsligt någon.
Nu har jag sällsynt svårt med just raggare - Brylkräm - uppvikta alkoholistjeans - polisonger - Elvis - Svensktopp - Boppers - Skinnväst - Myggjagare + den oförblommerade kärleken till allt NordAmerikanskt. Inga vänsteråsikter här inte trots att man tillhör samhällets absoluta bottenskrap...

Man måste inte tycka om dem men de verkar ha ganska kul med bilmekande och kulturen runtomkring.
I grund och botten är människan ett flockdjur. Vi gillar att gå på konserter, gå på fotbollsmatch eller Oktoberfest

Tanken på att just högskolepoäng skulle vara viktig för att ha kul med en grupp med andra människor är spännande - Kan du utveckla?
Citera
2021-04-16, 08:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Jag var raggare i iaf 10 år mellan 1978-1988 i Malmö/Lund. Det var uteslutande arbetargrabbar som köpte en amerikanare och åkte ut för att ha roligt. Fanns inga pundare bland raggarna. Inga akademikerungar heller. På den tiden kunde man få en gammal jänke för 5000 kr. Den tiden kommer aldrig tillbaka - tyvärr.
Dessutom hade iaf Malmöraggarna ett ganska så otrevligt rykte så allt var inte frid o fröjd. Keith Cederholm var raggare, han som Jan Guillou engagerade sig i. Jag själv är övertygad om att han var skyldig.
Hängde du mycket på Granbacken?

Citera
2021-04-16, 08:49
Medlem
Märkligt att SVT accepterar det inkorrekta "Dom" som är talspråk, snarare än att ändra till "Dem".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in