2021-05-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
ID4 GTX r AWD.

Japp nu har den kommit ocks men fanns inte tidigare nr trden startades. Audi knns bra mycket hrligare.
Citera
2021-05-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Hr r nya Audi Q4: Alla fakta om elsuven som utmanar Volvo XC40
https://www.vibilagare.se/nyheter/ha...nar-volvo-xc40

The newest Audi EV! Audi Q4 e-tron SUV vs Sportback REVEAL review
https://www.youtube.com/watch?v=4ihZXQIlpRM

Kan den hr vara ngot?
Ja eller blir det "syskon" bilen Skoda Enyaq.

Det trkiga r att den verkar bygga p den lngsamladdande MEB-plattformen, och inte de laddeffektiva batterierna i Audi e-tron eller Audi e-tron GT (Audis Taycan).

Ser med fram mot VAGs kommande PPE-plattform som verkar mer konkurrenskraftig och bttre laddeffekt n MEB.

PPE ryktas just kunna konkurrera emot bde Tesla, Hyundai Ioniq 5 och KIA EV6 (vilket MEB tyvrr inte gr).
Citera
2021-05-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Japp nu har den kommit ocks men fanns inte tidigare nr trden startades. Audi knns bra mycket hrligare.

Tycker alltid att Audi har hgre klass p sin interir n de flesta, och inte minst jmfrt med VW och de andra syskonen inom VAG. Kan frst att den r ett lyft upp mot ID4.
Citera
2021-06-13, 22:50
Medlem
Cosmo08s avatar
Min knsla r att den inte alls knns lika premium som vriga Audis? Funderar starkt p att privatleasa en och har en budget p ca 8000:-/mn i kostnad. Kikat in p en Porsche Macan tidigare men blev sugen p Q4an d den r ren el. Kollat en del filmer om den p youtube men den knns jvligt plastig. Haft A7 innan och det knns som att det mil ifrn nr man sett Q4?
Citera
2021-06-14, 12:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo08
Min knsla r att den inte alls knns lika premium som vriga Audis? Funderar starkt p att privatleasa en och har en budget p ca 8000:-/mn i kostnad. Kikat in p en Porsche Macan tidigare men blev sugen p Q4an d den r ren el. Kollat en del filmer om den p youtube men den knns jvligt plastig. Haft A7 innan och det knns som att det mil ifrn nr man sett Q4?

Vad menas egentligen med plastighet?
Testare av bilar sitter och knackar p inredningen och lyssnar p ljudet.

Vad vill ni ha:
Pltighet.
Trighet
Textilighet.

Mjuka ytbekldnaden i en bil r ju plastverdragen skumplast.
Citera
2021-06-14, 16:48
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vad menas egentligen med plastighet?
Testare av bilar sitter och knackar p inredningen och lyssnar p ljudet.

Vad vill ni ha:
Pltighet.
Trighet
Textilighet.

Mjuka ytbekldnaden i en bil r ju plastverdragen skumplast.

Hrdplast pverkar akustiken inne i bilen s mjuka ytor r i regel att fredra. Hrdplast har ocks en tendens att knaka och knastra i kupn, ngot som brukar finnas i VW-bilar.

Plastverdragen skumplast tenderar att knaka mindre vilket jag fredrar.

Det finns ganska mycket att gra i inredningar i bilar fr att de ska knnas bttre. T.ex. filtmattor i fack i t.ex. drrar och mittkonsoll r ngot som hjlper.
Citera
2022-01-30, 12:47
Medlem
Bestllde den sista november 2021 (dagen innan prishjningen).
Ngon mer som har en order liggande och vet ngot om leveranser?
Preliminr start p tillverkning av min r v24...

Audi gr inte att jmfra med ID4 och Enyaq vad gller kvalitet. Audi r premium s r det bara. Att de delar plattform ndrar in p detta faktum.

Kan ven tillgga att VW ger i princip INGEN rabatt p ID4 GTX, medans jag fick en riktigt bra rabatt p Q4, i slutndan skiljde det kanske 40' i pris s d var det en nobrainer.
Citera
2022-01-30, 17:32
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FactsOrDie
Bestllde den sista november 2021 (dagen innan prishjningen).
Ngon mer som har en order liggande och vet ngot om leveranser?
Preliminr start p tillverkning av min r v24...

Audi gr inte att jmfra med ID4 och Enyaq vad gller kvalitet. Audi r premium s r det bara. Att de delar plattform ndrar in p detta faktum.

Kan ven tillgga att VW ger i princip INGEN rabatt p ID4 GTX, medans jag fick en riktigt bra rabatt p Q4, i slutndan skiljde det kanske 40' i pris s d var det en nobrainer.

Jag tror inte du fr den innan hsten, fabriken gr hgtryck, det r ett enormt sug efter Audi Q4 och VW ID.4, senaste vad jag lst s r de i princip slutslda fr i r, dvs bestller man idag fr den till jul..
Samma gller VW ID.3, det r ocks en enorm efterfrgan p den.
1.800 elbilar produceras i Zwickau-fabriken varje dag, men efterfrgan r strre n kapaciteten att tillverka, s leveranstiderna r lnga.
Tre nya fabriker startar upp tillverkning av Audi Q4 och VW ID,4 senare 2022/2023, det lr avlasta Zwickau ngot s att leveranstiderna kan frkortas.
Citera
2022-01-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag tror inte du fr den innan hsten, fabriken gr hgtryck, det r ett enormt sug efter Audi Q4 och VW ID.4, senaste vad jag lst s r de i princip slutslda fr i r, dvs bestller man idag fr den till jul..
Samma gller VW ID.3, det r ocks en enorm efterfrgan p den.
1.800 elbilar produceras i Zwickau-fabriken varje dag, men efterfrgan r strre n kapaciteten att tillverka, s leveranstiderna r lnga.
Tre nya fabriker startar upp tillverkning av Audi Q4 och VW ID,4 senare 2022/2023, det lr avlasta Zwickau ngot s att leveranstiderna kan frkortas.
Ja precis. Jag skulle tro tidigast september men r beredd ven p oktober. Galet tryck.
Citera
2022-02-12, 14:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
711000 gick min p
Hur har du upplevt bilen s hr lngt?
Citera
2022-02-12, 17:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Hrdplast pverkar akustiken inne i bilen s mjuka ytor r i regel att fredra. Hrdplast har ocks en tendens att knaka och knastra i kupn, ngot som brukar finnas i VW-bilar.

Plastverdragen skumplast tenderar att knaka mindre vilket jag fredrar.

Det finns ganska mycket att gra i inredningar i bilar fr att de ska knnas bttre. T.ex. filtmattor i fack i t.ex. drrar och mittkonsoll r ngot som hjlper.

En bil anvnds vl mest utomhus?
Filtmattor r inte fr utomhusbruk.
De r ju fuktsamlande rostgeneratorer. Att stoppa in snt i en bil fr utomhusbruk r ju att betrakta som sabotage.
Citera
2022-02-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Hur har du upplevt bilen s hr lngt?

Fantastisk bil men mycket buggar i app och elektronik.Underbar att kra och grymt att slippa tanka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in