• 2
  • 3
2021-04-14, 23:17
Medlem
Ja, om något långsammare.

https://www.styrkelabbet.se/bygga-mu...h-branna-fett/
Citera
2021-04-14, 23:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Kolla upp "leangains". Periodisk fasta med extrem högproteinkost. Kaloriunderskott men muskeltillväxt. Inte säker på om det finns några vetenskapliga belägg för det men i mina ögon ser det inte otroligt ut.

Dock stod han den där leangains-killen med på nån förundersöknings-adresslista bland folk som beställt tjack så han kanske fuskar på det viset.
Citera
2021-04-14, 23:49
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det är möjligt att bygga på underskott, men det blir svårar ju större underskott du har. Satsa på runt -500 kcal och lägg om träningen till högre intensitet, mindre volym. Se till att håll proteinintaget ganska högt.
Citera
2021-04-15, 00:27
Medlem
RonnyRasks avatar
Frågan är väl dock hur mycket muskler en person som tränat regelbundet i ett år kan förvänta sig av en "body recomp" som det kallas.

Nog för att det går att bränna fett och bygga muskler samtidigt, men är tveksam om TS verkligen tjänar på att försöka sig på något sådant kontra vanliga cykler med deff och bulk.
Citera
2021-04-15, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.of.Paine
Kul o höra! Men!

varför insisterar så många på att kaloriöverskott är nödvändigt för gains - även små gains?

Överskott betyder väl just att det är överskott, dvs mer än man egentligen behöver få i sig. Jag gissar att många rekommenderar det antingen för att de inte vet bättre, eller att det är bra att vara på den säkra sidan om man strävar efter muskler/ökad styrka. Men många tenderar att gå till överdrift och lägga sig på rejäla överskott vilket leder till massa fett på kroppen.

Finns ju för övrigt även ett vinstintresse i att sälja proteintillskott osv, så det finns helt klart krafter som tjänar på att folk bulkar i massor.
Citera
2021-04-15, 05:41
Medlem
jpettersson1991s avatar
Rekommenderar att du läser denna välskrivna artikeln av Andreas Abelsson. Ger nog svar på det mesta du frågar efter. Med referenser, vilket alltid är uppskattande.
https://www.styrkelabbet.se/bygga-mu...ett-samtidigt/
Citera
2021-04-15, 07:25
Medlem
Skalman19xxs avatar
Tycker länken som jpettersson1991 referar till sammanfattar det väldigt bra.

Om jag bara ska ta utifrån egna erfarenheter, så detta är anedotiskt. Sedan jag tog upp träningen på nytt så har jag lyckats lagt på mig massa, mer än när jag var yngre vid bulk.

Ansåg mig förr som en hardgainer, dålig genetik, osv. Det som är skillnaden nu är att min träning, kost och sömn är bättre. Med dessa förutsättningarna skulle jag mest troligt lägga på mig mer massa vid en bulk.
Men nu har jag säkert mest troligt lagt på mig massa under viktnedgången pga att jag är långt ifrån mitt genetiska max också.

Vill även påpeka att jag använder mig inte av proteinpulver. Det är inte nödvändigt men kan ju självklart ha fördelar om kosten inte är bra i övrigt, eller så kan det vara mer underlättande än mecka ihop måltider och ha det tillgängligt, samt enklare för lyckas få ihop kaloriunderskottet.
Citera
2021-04-15, 08:34
Medlem
Ghost.of.Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Rekommenderar att du läser denna välskrivna artikeln av Andreas Abelsson. Ger nog svar på det mesta du frågar efter. Med referenser, vilket alltid är uppskattande.
https://www.styrkelabbet.se/bygga-mu...ett-samtidigt/

Superhjälpsam artikel. Tack
Citera
2021-04-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Kanske det, men framförallt tänka mindre och bara göra. Mölj i dig protein och träna bra så kommer resultaten!
Vill du öka i styrka snabbt så rekommenderar jag dig att äta väldigt mycket mat dock, blir själv råstark, särskilt i bänk när jag väl grisar i mig käk
Vad taru i bänk då? 😂

Till TS; Hur ser fördelningen av dina macros ut på 2500kcal?

Hur gammal är du, väldigt stor skillnad på 25, 35 och 45 år.
Senast redigerad av ukklavek 2021-04-15 kl. 22:37. Anledning: Tillägg
Citera
2021-04-16, 00:03
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Vad taru i bänk då? 😂

Till TS; Hur ser fördelningen av dina macros ut på 2500kcal?

Hur gammal är du, väldigt stor skillnad på 25, 35 och 45 år.
En riktigt stark och explosiv femma på 50!
Citera
2021-04-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
En riktigt stark och explosiv femma på 50!
Råstark!
Jag undrade just var gränsen låg, då har jag en bit kvar alltså.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in