2021-04-13, 20:20
Medlem
Jag har ett konto på localbitcoines. Har av olika anledningar testat några gratis enkla wallets som kostar skjortan när man i sin tur skickar ifrån. Vilka wallets på app Store/googleplay är pålitliggavutan svindyra transaktionsavgifter?
Citera
2021-04-13, 20:40
Medlem
MisterPlus46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Jag har ett konto på localbitcoines. Har av olika anledningar testat några gratis enkla wallets som kostar skjortan när man i sin tur skickar ifrån. Vilka wallets på app Store/googleplay är pålitliggavutan svindyra transaktionsavgifter?
Om det är bitcoin du tänker på så är avgiften att skicka löjligt hög. För mig har det blivit transaktionsavgifter på mellan 50-175! kronor under detta året. Jag tycker om Exodus wallet.
Citera
2021-04-13, 20:52
Medlem
Det är alltså inte appen som tar betalt för överföringar. Dyra avgifter i Bitcoin och Ethereum beror på att det bara finns plats för en begränsad mängd transaktioner i varje block och de som betalar mest får sina transaktioner bekräftade av miners. Därför lämpar sig BTC och ETH just nu bara för stora transaktioner. Använd istället någon annan blockkedja om du vill göra små billiga transaktioner som t.ex. Bitcoin Cash, DASH eller Monero som inte lider av samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in