2022-05-29, 01:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Måste man öppna någonting nytt? För att diskutera Petra Malms tillkortakommanden ?
Nu talar jag om säsong 2023 års Robinssons programledare.Eller kan man köra i den här strängen

Jag har hur mycket som helst av info om ’dvärgens” tillkortakommanden.

Bland annat om hur ”dvärgen” likt årets Robinssons Hanna anser att vilket kön man har är viktigare än kompetens. Alltså att eftersom ungefär hälften av folket är kvinnor så skall kvinnor tillsättas i olika befattningar pga kön (hälften kvinnor) oavsett kompetens in absurdum!

Där kan man tala om att göra jämställdheten en ”björntjänst”
Är inte Petra Malm hon som var med i elitstyrkans hemligheter? Jag har inte alls uppfattat henne i det programmet som orättvis. Snarare får kvinnor och män samma hårda prövningar. Men du kanske vet något annat?
I övrigt så är det urlöjligt att förminska någon genom att kalla henne dvärgen. SUCK
Senast redigerad av Kellywoman 2022-05-29 kl. 01:47. Anledning: Felstavat
2022-05-29, 01:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Öråden som i Survivor är en stor del av avsnitten och leder till rätt mycket spänning, deltagarna får lägga ut texten kring hur de resonerar om vem som ska röstas ut, kanske svara lite vagt och eventuellt totalt vilseleda lagmedlemmarna...
Senaste utfrågningsdelen i örådet i Robinson var på riktigt mindre än 2 minuter lång. Inga frågor om vem som ska röstas ut, om det kan vara läge att rösta ut en stark deltagare, om folks ord är värda någonting.
En fråga till Hanna, en till Jessica, ytterligare en till Hanna och ett par följdfrågor på det ("Jag hänger nog ganska löst ikväll" säger Hanna, "Jaha" svarar Anders ointresserat). Det är verkligen patetiskt uruselt.
Ja öråden är urusla. Varför inte ställa provocerande frågor och följdfrågor så det blir spännande och dynamiskt?
Jag undrar hur mycket som beror på klippningen eftersom Hanna påstod på sin insta att det hade varit en diskussion med Tommie i minst 40min och vi fick se 2 minuter. Tänk så bra och underhållande detta kunnat göras
2022-05-29, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja öråden är urusla. Varför inte ställa provocerande frågor och följdfrågor så det blir spännande och dynamiskt?
Jag undrar hur mycket som beror på klippningen eftersom Hanna påstod på sin insta att det hade varit en diskussion med Tommie i minst 40min och vi fick se 2 minuter. Tänk så bra och underhållande detta kunnat göras

Mer åsikter kan vara bra och som du säger att lite mer under huden kan lyfta programmet, men det ska finnas gränser. Tycker det förekommer tillfällen där grupperna får uttrycka sina känslor inför varandra. Alltför mycket snack blir för ångestladdat, förlåta och gå vidare är ett bra koncept för Robinson. Ledningen ska låta deltagarna lösa sina konflikter utan att gå in och styra.

Hoppas ett frikort delas ut så alla fem får chansen att var med i finalen.

Anders är en bra programledare, TV4 bör ändra sig.
Senast redigerad av krumeluns 2022-05-29 kl. 02:43.
2022-05-29, 04:21
Medlem
Hanna ser inte det här som en tävling, enbart som en kvinnosaks fråga. Bra eller dåligt, enligt mg för mycket politik. Som överlevare är Filiph en värdig vinnare.
2022-05-29, 08:39
Avslutad
Tv.nu: https://www.tv.nu/p/1NVoFw-r-9mEA
Finalprogrammet klockan 21:00 rivstartar med en duell där förloraren får lämna och en återförening
med välbekanta ansikten blir inte så kär som alla velat. Snart står endast tre finalister kvar som ska
göra upp om titeln som årets Robinson 2022.

Måste vara den sämsta säsongen någonsin som levererats av Tv4.
2022-05-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Tv.nu: https://www.tv.nu/p/1NVoFw-r-9mEA
Finalprogrammet klockan 21:00 rivstartar med en duell där förloraren får lämna och en återförening
med välbekanta ansikten blir inte så kär som alla velat. Snart står endast tre finalister kvar som ska
göra upp om titeln som årets Robinson 2022.

Måste vara den sämsta säsongen någonsin som levererats av Tv4.

Robinson har överlevt sig själv, tror som du att detta var sista säsongen.
2022-05-29, 09:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Det tror jag inte. Har man tittat Survivor Australia som i stort följer orginalet så förstår man att det är Mastiff och TV4 som förstört programmet.
Gränslandet, nya deltagare kommer in, feminister, skådespelar som gör sig dumma, mullvader, hitta på att helt plötsligt ska två deltagare röstas ut, alla dessa pussel, tillrättalagda scener där dom sitter vid lägret och karvar kokosnötter och frågar hur alla sovit, inga verkliga naturbiler från en riktig öde ö, m.m. m.m.
2022-05-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Att hon gärna ser en kvinna vinna betyder inte att hon inte unnar Filip vinsten
Kanske, men det är inte vad hon säger till Jessica. Filip ingår inte i gruppen hon säger att hon vill se som vinnare. Unnar man någon att vinna om man försöker få ut den?
Senast redigerad av re1Y 2022-05-29 kl. 10:20.
2022-05-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av re1Y
Kanske, men det är inte vad hon säger till Jessica. Filip ingår inte i gruppen hon säger att hon vill se som vinnare. Har man unnat någon vinst om man försökt få ut den?
Hanna har aldrig sagt att hon vill rösta på just Filip, så nej hon har inte försökt få ut honom. Hon har ju suttit under ett träd innan varenda öråd med Filip och de har bestämt tillsammans vem de ska rösta på (utom senaste där Hanna själv blev utröstad). Har alla ni blundat och hållit för öronen under dem scenerna?
2022-05-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Hanna har aldrig sagt att hon vill rösta på just Filip, så nej hon har inte försökt få ut honom. Hon har ju suttit under ett träd innan varenda öråd med Filip och de har bestämt tillsammans vem de ska rösta på (utom senaste där Hanna själv blev utröstad). Har alla ni blundat och hållit för öronen under dem scenerna?
När hon själv blir måltavla säger hon till Jessica att hon gärna ser en "kvinnlig" vinnare. Det handlar om att rösta ut Henrik eller Filip istället. Förmodligen Henrik först. Sen är det Filips tur om hon inte bara tänkt hoppas att en kvinna vinner över honom i finalen.
Senast redigerad av re1Y 2022-05-29 kl. 11:02.
2022-05-29, 11:04
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa

Det kommer ny säsong redan i höst.
2022-05-29, 11:06
Medlem
Ska se finalen nu. Fan vad spännande det ska bli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in