2022-05-13, 15:28
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det har han gjort också. Pappan vill väl antgligen bidra med att ge rättvis bild.

Förmodligen!
2022-05-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Inlägget från Tommies pappa:
Jag är pappa till Tommie Gyllin, han har alltid och redan när han var liten ställt upp och försvarat oliktänkande och aldrig brytt sig om hudfärger utan älskat alla människor❤️ och gick emellan redan på mellanstadiet när någon bråkade eller mobbade nån i skolan, har alltid varit en stöttande kille som det inte finns det minsta ont i. ❤️ Jag älskar Tommie och den människa han är.

Den bilden av Tommie har jag oxå..
Det här måste va ngt skit som Angela missuppfattat, fått för sig, samt vidarvinklat till det för Shevin och Hayes som sedan vinklat till det ytterligare för produktionsledningen....

Tommie är årets Robinsson vinnare, alla kategorier i mina ögon.
Senast redigerad av bara-AZaz09- 2022-05-13 kl. 15:33. Anledning: Felstavat, etc.
2022-05-13, 15:33
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Inlägget från Tommies pappa:
Detta är ju ren mobbing ifrån TV4:s ledning.
Att ha ens mage att påstå att de står över Svea Rikes Lag är ju helt absurt!!
Fy f-en säjer jag! Hur har de ens mage till att agera på det här fullständigt orimliga sättet emot en deltagare. Nu ska jag kontakta vederbörande chef via email och kräva en förklaring. Återkommer.
2022-05-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Och vem vill vara med i en produktion som har sådana här saker?
2022-05-13, 15:36
Medlem
Såg en grej som Shevin taggat på instagram som kommer från Hannas senaste post. Lite konstigt att hon påstår att det inte finns omvänd rasism, för det gör det ju, men det beror på sammanhang. Det här med Tommies N-ord låtar jag vara osagt men klart att vita också kan bli utsatta. Enligt Hanna kallas alltså samma förfarande mot oss vita för diskriminering och fördomar..?

https://www.instagram.com/p/CddyXpcs9Qx/

Jag misstänker dessutom som flera andra att produktionen är bias gällande hudfärg. Om vi hade haft en situation där en vit storvuxen deltagare hade hotat och betett sig mot en spinkig svart deltagare, hur tror vi att produktionen hade reagerat då? Hade Anders tyckt att den som blivit hotat är den som ska be om ursäkt till den aggressive då. En tankeställare.

Nu är ju det där med Mattias och Hayes över men skrev till det så att inlägget inte skulle klassas som OT. hehe
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-13 kl. 15:42.
2022-05-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Fy f-en säjer jag! Hur har de ens mage till att agera på det här fullständigt orimliga sättet emot en deltagare. Nu ska jag kontakta vederbörande chef via email och kräva en förklaring. Återkommer.
Bra gjort av dig och det blir spännande om du får något svar.
2022-05-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Såg en grej som Shevin taggat på instagram som kommer från Hannas senaste post. Lite konstigt att hon påstår att det inte finns omvänd rasism, för det gör det ju, men det beror på sammanhang. Det här med Tommies N-ord låtar jag vara osagt men klart att vita också kan bli utsatta. Enligt Hanna kallas alltså samma förfarande mot oss vita för diskriminering och fördomar..?

https://www.instagram.com/p/CddyXpcs9Qx/

Jag misstänker dessutom som flera andra att produktionen är bias gällande hudfärg. Om vi hade haft en situation där en vit storvuxen deltagare hade hotat och betett sig mot en spinkig svart deltagare, hur tror vi att produktionen hade reagerat då? Hade Anders tyckt att den som blivit hotat är den som ska be om ursäkt till den aggressive då. En tankeställare.

Nu är ju det där med Mattias och Hayes över men skrev till det så att inlägget inte skulle klassas som OT. hehe

I vårt samhälle är ju vita rasistiska mot sig själva. Vi är så rädda att bli kallad rasister att vi förnedrar oss och tänker att vi inte har samma rättigheter. Självklart ska en person som hotas om att skada någon annan få lämna, spelar ingen roll vad de har för hudfärger.

Förresten det ryktas ju om att Hayes blev tvingad av produktionen att lägga sig i en tävling för att inte skickas hem. Det är verkligen ett skit ultimatum, kasta ut han bara. Men om de ändå ska köra sina ultimatum varför gav de inte samma ultimatum till Tommie, att han skulle lägga sig i nästa tävling? De favoriserar Hayes så mycket.
Senast redigerad av chaga 2022-05-13 kl. 15:51.
2022-05-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
I vårt samhälle är ju vita rasistiska mot sig själva. Vi är så rädda att bli kallad rasister att vi förnedrar oss och tänker att vi inte har samma rättigheter. Självklart ska en person som hotas om att skada någon annan få lämna, spelar ingen roll vad de har för hudfärger.

Förresten det ryktas ju om att Hayes blev tvingad av produktionen att lägga sig i en tävling för att inte skickas hem. Det är verkligen ett skit ultimatum, kasta ut han bara. Men om de ändå ska köra sina ultimatum varför gav de inte samma ultimatum till Tommie, att han skulle lägga sig i nästa tävling? De favoriserar Hayes så mycket.
Och om det där stämmer så reagerade ju åtminstone produktionen första gången Hayes var aggro. Varför reagerade de inte andra gången undrar man? När han stod och gormade mot Mattias just pga att Mattias känt att han behövt tassa på tå kring människan. Om jag förstod det rätt när det hände så kände sig Mattias så illa till mods att han ville hem, så Anders kom och tyckte att Mattias skulle vara den som ska be om ursäkt. Det var alltså Arga Snickarens lösning.
Trodde H att hans utspel i klippet skulle göra Mattias mer tillfreds? Hoppas den labile åker ut snart, det fanns några inlägg om honom i en annan tråd där folk menar på att han är otrevlig även privat. Han borde iaf fatta att han bör ligga lågt nu i det nya gänget. Hade varit najs om Linn och Joel med sin extraröst kunde skicka ut karln i det sista örådet.

https://www.instagram.com/p/CdEN6YTAef1/

Grejen är också att precis i början av Gränslandet så ville Mattias komma Hayes nära av taktiska skäl, men Hayes blev sur när de inte var överens om hur taket skulle byggas. Då sade han nåt spydigt till Mattias, det var nog så det började.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-13 kl. 16:12.
2022-05-13, 16:00
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Och vem vill vara med i en produktion som har sådana här saker?
Jaa du..
Inte vet jag. Men jag tror att lockelsen över att vinna en massa pengar tar över.
Det verkar som om folk kan utsätta sej för vad som helst bara för att få de där efterlängtade stålarna.
2022-05-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Var det inte den där britten som blev rosenrasande på den där mullvaden? Eller minns jag fel. Var det båda två kanske? Minns att jag tyckte att det var en jättemärklig reaktion. Tyckte så synd om mullvaden. Alex hette han väl. Och ja, Mattias var verkligen kul att följa som tittare. Fått en helt annan bild av honom efter denna säsong.

Titta vad jag hitta. hehe Det var tydligen britten som lackade ur lite på Alex. Hayes kallade honom "bara" för råtta sen i synken.

https://www.tv4play.se/program/robinson/avsl%C3%B6jandet-av-mullvaden-kommer-som-en-chock/13329784
2022-05-13, 16:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Titta vad jag hitta. hehe Det var tydligen britten som lackade ur lite på Alex. Hayes kallade honom "bara" för råtta sen i synken.

https://www.tv4play.se/program/robinson/avsl%C3%B6jandet-av-mullvaden-kommer-som-en-chock/13329784

Jag minns den scenen också - men tycker att det blev fånig reaktion. Alex hade ju inte valt den positionen själv utan det var produktionen som utsåg 2 mullvadar. Inget mullvadarna fick bestämma!

Att sedan Alex senare fulade ut sig tillsammans med Tova-Sophie i Gränslandet är en annan sak - när de drog till närmsta ICA och handlade mat och godis. Och DÅ gjorde Ludvig rätt i att rapportera till produktionen så att de blev hemskickade, för det var deras tilltag.
2022-05-13, 17:02
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Bra gjort av dig och det blir spännande om du får något svar.
Skrev detta:
Hej!
Jag är en frekvent tittare av Robinson.
Jag har varit det sen starten. Dvs på SVT.
Jag är fruktansvärt ledsen och irriterad över hur illa produktionen har skött
årets Robinson.
Mobbing och hot har runnit emellan fingrarna
på er. Ni har tillåtit både det ena och andra. Men så fort någon nämner ordet neger så tar det hus i helvete.
Därmed har ni uttryckt via social media att ni står över Svea Rikes Lag!?
Va f-en är ni inte kloka eller!? Att uttrycka sig så kan nog vara ganska provocerande...
Ingen står över den lagen. Inte ens ni på TV4.
Mvh
...
Fick då svar:

"Hej,
Kul att du hör av dig, detta är ett automatiskt svar:
TV4:s avdelning för sociala medier moderering och dialog tar emot synpunkter och svarar på frågor kring våra sändningar. Tyvärr har vi inte alltid möjlighet att återkoppla personligen, men vi läser allt.
Om ditt mejl gäller en teknisk fråga får du istället klicka här för att få hjälp.
Har du ett nyhetstips eller en väderbild/väderfråga så mejla direkt till de respektive redaktionerna:
* nyheterna@tv4.se eller vår tipsa-sida (med möjlighet att lämna anonyma tips)
* nyhetsmorgon@tv4.se
* efterfem@tv4.se
* vadret@tv4.se
* kallafakta@tv4.se
Vänligen,
TV4 Sociala medier moderering & dialog".

Sanslöst oansvarigt!
Som sagt står de inte för sina misstag och fullständigt idiotiska tankegångar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in