2022-05-05, 18:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen har ifrågasatt Angela och varför hon tackade jag till möjligheten. Jag tror de flesta glatt skulle ta möjligheten till att få vettig madrass och mycket mat.
Jag är dock inte lika säker på att Angela skulle ha blivit glad över att bli reducerad till något som skall passa upp på män, ta hand om dem och ge dem mat om hon hade varit någon annanstans än på ön.
Men man vet ju inte.
man ger varandra det allra bästa man har att ge och känner glädje över att ha en sådan förmåga så folk hyser tacksamhet och i sin tur då ger och det oavsett om det gäller mat, hårvård, lyhördhet, fiska, bygga, ja what ever - kärlek kallas det
2022-05-05, 18:22
Medlem
Fan , Shevin. Fan vilken looser och hemsk människa hon är. Bland det värsta jag sett trycker alltid ner människor pga av hennes dåliga självförtroende.
2022-05-05, 18:24
Medlem
Yokosunas avatar
2022-05-05, 18:27
Medlem
Shevins story på instagram, där skriver hon att hon jobbat på sin självbild länge för att hon haft prestationsångest (trodde det skulle leda fram till något bra), men nu har hon har växt mer i att förstå hur bra och kapabel hon är (det var det här sista, oj där gick det snett, i dagsläget har hon 0 självbild och tror hon är bäst när hon är sämst i många grenar..)
2022-05-05, 18:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna

2022-05-05, 18:41
Medlem
Citat:
"Flippat igen"
Jag besvarar inlägg där användare citerat mig -- precis som jag gör med ditt nu.

Ämnet är dessutom Robinsson och inte dina små känslor. Diskussionen om Tommy handlar om Tommys beteende i programmet - Robinsson - och är alltså topic för tråden.
Vad du tycker om mig och hur ofta jag svarar är däremot INTE det.

Vilket lugn och tålamod du har, kudos! Det är inte lätt att diskutera med lättkränkta män. Jag undrar om personerna (david-taxi ffa) som försvarar Tommy i den här frågan också försvarar att han uppenbarligen anser att män inte är kapabla nog att klara sig på egen hand. Det om något borde få många män att vilja protestera. Enligt Tommy är varken han själv, Peter eller Filip man nog att klara sig på egen hand
2022-05-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollemolle
Alltså gjorde Peter bort sig på sin livesändning på Instagram? Han får en fråga angående Hayes och Mattias situationen, han sa att väl ungefär att han inte har hela bilden eftersom han inte var där men att han förstår Hayes frustration. Sen la han till att han inte vet hur Mattias uppfattade situationen då han har aldrig träffat honom. Betyder det att Mattias inte kommer komma tillbaka?

Detta sa han även innan sammanslagningen. Så då kunde man lista ut att minst en av Peter eller Mattias inte skulle komma till sammanslagningen
2022-05-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Hoppas Shevin kommer tillbaka.
Vill höra henne snacka upp sig inför tävlingar.
Är det inte brottning eller basket så kanske det kommer en balanstävling
där hon "som gammal skateboardåkare" eller liknande kan ge en fördel.

Btw.
Har tv4 tagit bort momentet där dom ska käka ögon, insekter och annat gott?

Idag var det en ny sport hon hänvisade till. Hennes boxningsarmar skulle vara en fördel i dagens tävling
2022-05-05, 19:25
Medlem
Citat:
Nej, jag lyssnar på vad han säger.

Jag blev inte "plötsligt" intresserad av tråden därför.
Däremot var du och ett par andra som bröt ihop i en känslogegga och började häva er ur er om deltagare som inte uppskattar sexister och som kände er tvungna att kommentera det jag skrev.

Buhu... någon kritiserade en man för att han är en sexist buhu...

Finns inga sexister i Robinson. Däremot otrevliga feminister som letar fel hos andra.
2022-05-05, 19:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckfullsomfan
Hahahaha, han vill väl att hon kallar honom massa
vad betyder massa? betyder det herre?
2022-05-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Han svarade undanglidande för han förstod att hon inte skulle lyssna och ta emot vad han sa. Det var ju en situation där han skulle stå inför en domare, dvs Hanna, bli anklagad och att man ska svara så det behagar den andre, dvs tyck som jag. Han kanske ser en helt annan vinkel men om motparten är helt inne i sin så kan den inte ta emot ett annat synsätt så skär det sig och det är inte ens lönt att försöka. Därav kommunikationsproblemen som finns mellan människor. Man måste kunna lyssna, ta in och begrunda, men en del klarar inte det vilket begränsar dem. Och då tänker jag på Hanna.

Vad de flesta inte förstår är att Tommie, utifrån den omtänksamma person han är, valde de han ville ha med, och kanske lite taktiskt också. "What goes around, comes around". Alltså, det man ger ut kommer tillbaka till en. Är man vänlig och hjälpsam så kommer det tillbaka.

Ibland blir det fel när man säger nåt, har säkert du också varit med om i sociala sammanhang. Han såg att Angela är en omtänksam person som kunde stötta gruppen, Peter ville han ge en chans att komma på fötter, efter att tydligen fått dropp ett flertal gånger. Filip kände han var en själsfrände som han ville lära känna mer. Simple as that :-)

Tommi sa dessutom i slutet av samtalet att det var ett missförstånd och att han inte menade något illa. Många verkade missa det, även Hanna.

Tycker det var elakt att inte förmedla den ursäkten till sina övriga lagkamrater. På gränsen till förtal.
2022-05-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad har hon skrivit? Hittade hennes Instagram och plågade mig igenom inläggen men hittade inget om Jani. Är det något hon raderat kanske?

Finns som en händelse, ungefär i mitten av skärmen, åt höger. En rund ring där det står Jani under.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in