2021-04-13, 15:39
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Politibil.

Alltid ambulans .
Citera
2021-04-13, 15:42
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Alltid ambulans .
Nej, ambulans lyfter aldrig döda. Om det är 2020års ändring så får du gärna backa upp ditt påstående, annars vet jag - de facto att du är full av skit.
Citera
2021-04-13, 15:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
I Norrköping så finns de 3 olika märken att hyra, 2 av dem går i över 20km/h

Man får köra snabbare men om jag inte minns helt fel så klassas de snabbare som moped och då gäller samma regler med körkort och ålder.
Citera
2021-04-13, 15:46
Medlem
Ambulans hämtar ofta döda på offentlig plats, de dödförklaras senare på sjukhus. Politbil hämtar vid avlidna i hemmet
Citera
2021-04-13, 15:47
Medlem
Någon som vet om de va en el-sparkcykel eller om de va en el-moped blå?
Vet en kvinna som har en sån som också har små barn och brukar åka där varje morgon...
Citera
2021-04-13, 15:51
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Nej, ambulans lyfter aldrig döda. Om det är 2020års ändring så får du gärna backa upp ditt påstående, annars vet jag - de facto att du är full av skit.

Fast man måste ha någon befogad som bekräftar att personen är död och det brukar vara läkare och de åker sällan med i ambulans så om personen inte är bekräftad död även om det är helt uppenbart så skickas säkert personen med ambulans om ambulansen står där.
Citera
2021-04-13, 15:55
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast man måste ha någon befogad som bekräftar att personen är död och det brukar vara läkare och de åker sällan med i ambulans så om personen inte är bekräftad död även om det är helt uppenbart så skickas säkert personen med ambulans om ambulansen står där.
Sjuksköterskor (ambulanspersonal) får preliminärt bekräfta dödsfall & skriva dödsattest, som sedan vidimeras/bekräftas av läkare, så nja, den gubben gick inte! Känns ju väldigt makabert men det är för att stärka rättssäkerheten.

Min praktiska upplevelse är densamma som Chantres utsaga, därtill råkar jag veta att ambulanspersonal inte ska ta med bekräftat döda personer.
Citera
2021-04-13, 15:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Sjuksköterskor (ambulanspersonal) får preliminärt bekräfta dödsfall & skriva dödsattest, som sedan vidimeras/bekräftas av läkare, så nja, den gubben gick inte!

Min praktiska upplevelse är densamma som Chantres utsaga, därtill råkar jag veta att ambulanspersonal inte ska ta med bekräftat döda personer.

Ja vid vissa fall så kan de över telefon med läkare bekräfta dödsfall.
Citera
2021-04-13, 15:58
Medlem
Citat:
Sjuksköterskor (ambulanspersonal) får preliminärt bekräfta dödsfall & skriva dödsattest, som sedan vidimeras/bekräftas av läkare, så nja, den gubben gick inte! Känns ju väldigt makabert men det är för att stärka rättssäkerheten.

Oavsett om du talar sanning eller inte så stod det i media alldeles nyss att kvinnan avled på sjukhus. Så jag ser inget fel i räddningspersonalens agerande .
Citera
2021-04-13, 15:58
Medlem
Citat:

Hur som så är det helt omöjligt att kvinnan var vid liv när hon färdades i ambulansen... ambulansen hade blåljus men körde inte speciellt fort. Kvinnan va i trasor mer eller mindre.
Citera
2021-04-13, 16:08
Medlem
Citat:

Vad snackar du om? Sambon jobbar på akuten och säger att de t o m får likstela kroppar i ambulansen ibland.

Finns många anledningar till att de plockar upp döda i ambulansen - särskilt när det gäller akuta olycksfall. Det är ju inte så att ambulansen kommer åka dit, konstatera att människan är död, säga ”Det är inte mitt jobb!” Och åka till närmsta snabbmatsrestaurang.
Citera
2021-04-13, 16:30
Medlem
Revelationss avatar
Där ambulansen står finns det noll chans att fordon möter gående eller ens cyklister.
Man får inte svänga in där. Det finns det en parkering i närheten men måste ta en omväg för att komma in på den.

Antigen körde tjejen ut på vägen av någon anledning eller så försökte lastbilen svänga olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in