Citat:
Ursprungligen postat av
Vxn
Lagom, med andra ord. Visst var jag självcentrerad. Men betydligt mer idag. När jag befinner mig i nuet mår jag som bäst. Men allt för ofta är jag i det förflutna, och mest i framtiden. Hur gör man? Mediterar en hel del, är fysisk aktiv och försöker kritisera mina negativa tankar och komma med mer positiva perspektiv. Tack för svar.
Framtiden du ser framför dig bör inte vara en katastrof. Se positivt på framtiden. Det förflutna ger depression och det framtida ger ångest
OM man ser det förflutna som tragiskt och det framtida som en katastrof.
Ser man det förflutna som en nyttig erfarenhet som man kan växa tillsammans med och framtiden som något som är möjligt att uppnå så har man vunnit något.
Nuet har mest med nyfikenhet att göra. Man förlorar sig i något i tidsflödet. Något som jag tror många av oss på flashback gör. I synnerhet de som hoppar från tråd till tråd i Aktuella brottsfall.
Börja med att göra något för någon annan. Laga en måltid till någon. Och bygg vidare på det. Gör fler saker för andra. Det är en mycket skön känsla att vara till nytta för andra människor. Börja smått.
Ha andra människor mer i tankarna än vad du har dig själv. På så sätt skiftas centrumet i din värld från dig själv till andra istället.
Jag tror detta hjälper en del.