2021-04-11, 17:27
Medlem
Spelar det någon roll vad man sätter för gas limit så länge den är över minimum som behövs och så länge man har täckning för transaktionskostnaden? Om det behövs f.ex. 21 000 gas limit för en överföring men jag sätter den till 121 000, blir avgiften fortsatt 21 000 x gas price och man får tillbaka 100 000 (oanvänd gas limit) x gas price?
Citera
2021-04-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Spelar det någon roll vad man sätter för gas limit så länge den är över minimum som behövs och så länge man har täckning för transaktionskostnaden? Om det behövs f.ex. 21 000 gas limit för en överföring men jag sätter den till 121 000, blir avgiften fortsatt 21 000 x gas price och man får tillbaka 100 000 (oanvänd gas limit) x gas price?

Precis så funkar det, dock behövs mer än 21k när du gör transaktioner som använder kontrakt.
Citera
2021-04-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Precis så funkar det, dock behövs mer än 21k när du gör transaktioner som använder kontrakt.

Tack, jag misstänkte det, men trevligt att få det bekräftat. Jag har inte sett det nämnas specifikt i docsen jag stött på (men har heller inte grävt så djupt).

Följdfråga: Vat du (eller något annan) om gas limit som används vid deployment av ett kontrakt är det samma som kontraktet kommer att kräva även i fortsättningen. Jag antar att det kan skilja sig om logiken ändras, men man kanske kan använda det som en ledtråd för ungefär vad gas limit kommer hamna på. Tänker jag rätt?
Citera
2021-04-13, 09:58
Medlem
Poppemons avatar
På temat kan jag rekommendera https://fees.watch/ som är en bra tjänst för att se aktuella avgifter. 👌
Citera
2021-04-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppemon
På temat kan jag rekommendera https://fees.watch/ som är en bra tjänst för att se aktuella avgifter. 👌

Tack men det fungerar inte. Vill ha limits vid launch. Har löst den saken dock.

edit: Jag menar att den tjänsten inte fungerar för mitt usecase. Det är säkert en bra tjänst annars.

Förövrigt ser den bara ut att visa gasprice, vilket är en annan sak.
Senast redigerad av sommerso 2021-04-13 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in