• 1
  • 2
2021-04-12, 00:24
Medlem
MarabouSchweizers avatar
Har inget bredband.

Betalar istället 449 kr för obegränsad uppkoppling till min mobiltelefon, som jag kan hotspotta till datorn och annat. Går hyffsat fort (20 mbit/s).
Citera
2021-04-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det var dyrt, jag betalar 465:- / 3 månader för samma hastighet 100/10 hos Bahnhof som jag är nöjd med sedan flera år, jag kan ha Thing också för 128:- / mån för samma hastighet men de har jag ingen erfarenhet av.
Du får inte avbrott men det är inte säkert att du kan byta direkt om det är uppsägningstid och bindningstid så kolla ditt avtal.

Hur väljer man att betala per kvartal? Undrar om det alltid blir billigare då?
Citera
2021-04-12, 13:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Hur väljer man att betala per kvartal? Undrar om det alltid blir billigare då?
Det blev kvartal automatiskt när jag skaffade Bahnhof för flera år sedan, kan ha varit en kampanj som jag fortfarande får bra pris för men testa att logga in på ditt konto eller kontakta kundtjänsten.
https://www.bredbandsval.se/
Citera
2021-12-15, 14:32
Medlem
Någon som vet hur det brukar fungera när det gäller sk "nyteckning"?

Jag har i dagsläget TV/Bredband genom Telia för 349:-/mån, ett avtal som var av typen 349:-/mån i 12 månader, därefter 799:-/mån.

Om jag vill fortsätta med samma paket blir min månadskostnad över den dubbla - vilket är på tok för mycket.

Tänker mig något av 3:

- Ringa och säga bort avtalet helt när de 12 månaderna med reducerat pris är slut och välja annan leverantör

- Ringa och försöka förhandla

Eller (om det funkar?)

- Säga bort avtalet efter perioden, för att sedan nyteckna ett sådant där "De 12 första månaderna till reducerat pris".

Någon som vet eller har tips?
Citera
2021-12-16, 19:09
Medlem
ElFarolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu

- Ringa och säga bort avtalet helt när de 12 månaderna med reducerat pris är slut och välja annan leverantör

Detta är oftast bäst i liknande situationer.

Citat:
- Ringa och försöka förhandla

Kan gå, men inte garanterat.

Citat:
Eller (om det funkar?)

- Säga bort avtalet efter perioden, för att sedan nyteckna ett sådant där "De 12 första månaderna till reducerat pris".

Detta kommer inte gå. Brukar vara ett år som icke-kund som krävs för att kunna få erbjudandet.
Citera
2021-12-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElFarolito
Detta är oftast bäst i liknande situationer.

Kan gå, men inte garanterat.

Detta kommer inte gå. Brukar vara ett år som icke-kund som krävs för att kunna få erbjudandet.

Tack för svaret!
Citera
2021-12-18, 14:14
Medlem
Bor ute på landet i mindre ort och betalar 177 kronor i månaden för bredband2 250/250 men ska flytta om två månader in till stan och får då betala 359 kronor med samma bolag..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in