Citat:
Ursprungligen postat av
Porrconny74
Läs lite trustpilot recensioner om Etoro, önskar att jag hade gjort det innan jag satte in pengar på sidan! Tog 2 månader att få tillbaka 100$ som vart draget dubbelt ifrån mitt kort och hade jag inte förbannat mig om att jag skulle ha tillbaka pengarna så hade dom varit kastade i sjön.
Sen så visste jag inte om heller att man inte köper bitcoin på "riktigt", alltså man kan inte överföra till egen wallet så vitt jag vet.
Jag använder själv etoro till viss del. Jag tycker att det fungerar väldigt smidigt, har inte direkt haft några problem. De har lite väl stora spreads på cryptos, så det finns klart bättre alternativt, men en procent hit eller dit spelar ingen större roll om man inte daytrade:ar. Jag har även plockat ut pengar från dem utan problem.
När etoro började med cryptos så var de alla CFDs, så att man inte ägde den underliggande kryptovalutan. Det ändrades och sedan 2017 så köper man riktiga coins. De har en wallet som stödjer ungefär hälften av de cryptos man kan köpa på deras plattform (inklusive BTC), och till vilken man även kan föra över sina coins om man vill. De har dock rätt stora avgifter på överföringar till en extern wallet, så det är inte att rekommendera (hellre coinbase, binance, mfl isf).
Numera är det bara kryptoköp med hävstång eller short-positioner som är CFD.
Varför TS får upp meddelande om att han måste vara amerikansk medborgare har jag ingen aning om, det måste vara något fel. Etoro är tillgängligt i de flesta länder, inklusive Sverige.