Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-04-11, 15:49
  #1
Medlem
Secs avatar
Ser allt fler och fler sk influencers som försöker värva folk till nåt jävla MLM scamskit där de nämner kryptovalutor. Nu börjar det tom dyka upp vänner i min egna krets som snackar om detta. Jag säger fan upp bekantskapen med alla omgående. Är man så dum så man går på sånt här så förtjänar man inga vänner.

Nån som vet mer om detta? Inside info?
Det som nämns är ett bolag som heter igeniusglobal.

whatisigenius.com

Här är en nolla som försöker värva folk:
https://instagram.com/linamartinaber...d=x0rce7eepfrs
__________________
Senast redigerad av Sec 2021-04-11 kl. 16:20.
Citera
2021-04-11, 15:57
  #2
Medlem
Det ser ut som en scam, ja. Googla runt lite och se om du kan hitta någon som debunkar deras koncept. Det borde finnas sådana. Sen skickar du det till de du kände och ber dem läsa. Det är väl det minsta man kan göra iaf. Väldigt trist att det finns så många scams. Det var väldigt många som blev lurade av BitConnect och OneCoin för några år sedan.
Citera
2021-04-11, 16:26
  #3
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det ser ut som en scam, ja. Googla runt lite och se om du kan hitta någon som debunkar deras koncept. Det borde finnas sådana. Sen skickar du det till de du kände och ber dem läsa. Det är väl det minsta man kan göra iaf. Väldigt trist att det finns så många scams. Det var väldigt många som blev lurade av BitConnect och OneCoin för några år sedan.

Hittade denna sidan så bryter ner det hela rätt bra!

https://brianpriest.org/igenius-revi...m-or-big-scam/
Citera
2021-04-11, 16:30
  #4
Medlem
Haha rolig slump att se henne här. Jag meddelade henne för någon vecka sedan för jag undrade hur hennes pyramid såg ut. Det verkar som att hon säljer krypto-calls . Hennes IG stories är fyllda med missledande data. Hon påstår 82/2 av alla calls gick i plus. Jag var tvungen att betala $100 för att få lära mig mer haha. Hon har även Tiktok men de flesta verkar kommentera scam på hennes sida så jag tror inte att hon har lyckats övertyga många.

Antagligen så lever hon ett vanligt svenne-liv och jobbar på konsum; hennes instagram är väldigt överdrivet. Det verkar dock som att hon har fått några att falla för hennes skräp dock (Enligt hennes stories iaf), vilket är synd. Folk är alldeles för godtrogna i denna moderna tid.

Regel nummer 1: De som tjänar pengar, säljer inte konceptet- för då försvinner möjligheten för dem. De som säljer "kunskap" om huruvida man kan tjäna pengar kan inte tjäna pengar själva.

Regel nummer 2: All information finns redan tillgänglig på internet. Dessa kurser har inte gjort något annat än att återvunnit den. I bästa fall så är informationen itererad och oljud har tagits bort (Vilket är en legitim anledning att sälja en kurs) men oftast så är det snarare tvärt om och dem har tagit bort signalerna istället och fyllt sin kurs med hokus pokus, hopp & drömmar.
Citera
2021-04-11, 16:52
  #5
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klosor
Haha rolig slump att se henne här. Jag meddelade henne för någon vecka sedan för jag undrade hur hennes pyramid såg ut. Det verkar som att hon säljer krypto-calls . Hennes IG stories är fyllda med missledande data. Hon påstår 82/2 av alla calls gick i plus. Jag var tvungen att betala $100 för att få lära mig mer haha. Hon har även Tiktok men de flesta verkar kommentera scam på hennes sida så jag tror inte att hon har lyckats övertyga många.

Antagligen så lever hon ett vanligt svenne-liv och jobbar på konsum; hennes instagram är väldigt överdrivet. Det verkar dock som att hon har fått några att falla för hennes skräp dock (Enligt hennes stories iaf), vilket är synd. Folk är alldeles för godtrogna i denna moderna tid.

Regel nummer 1: De som tjänar pengar, säljer inte konceptet- för då försvinner möjligheten för dem. De som säljer "kunskap" om huruvida man kan tjäna pengar kan inte tjäna pengar själva.

Regel nummer 2: All information finns redan tillgänglig på internet. Dessa kurser har inte gjort något annat än att återvunnit den. I bästa fall så är informationen itererad och oljud har tagits bort (Vilket är en legitim anledning att sälja en kurs) men oftast så är det snarare tvärt om och dem har tagit bort signalerna istället och fyllt sin kurs med hokus pokus, hopp & drömmar.

Haha så jävla roligt att höra.

Ja det är så uppenbart att hon har tagit en massa bilder på sånt hon tror ska se lyxigt ut. I själva verket har hon skulder upp till öronen hos KFM.
Citera
2021-04-11, 23:18
  #6
Moderator
HelgeBuks avatar
Även om det involverar kryptovaluta på nåt sätt så passar det bättre i pyramidspelsforumet. Plus rubrik ändrad/förtydligad.

Bitcoin och andra virtuella valutor --> Nätverksförsäljning och pyramidspel
/Moderator
Citera
2021-04-12, 08:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det ser ut som en scam, ja. Googla runt lite och se om du kan hitta någon som debunkar deras koncept. Det borde finnas sådana. Sen skickar du det till de du kände och ber dem läsa. Det är väl det minsta man kan göra iaf. Väldigt trist att det finns så många scams. Det var väldigt många som blev lurade av BitConnect och OneCoin för några år sedan.

här finns en bra background och tämligen komplett genomgång av de olika scams som erbjuds via deras "system".


https://behindmlm.com/mlm-reviews/ig...with-endotech/

"Likely emboldened by the SEC’s lack of action for years, Investview has rebooted Kuvera Global as iGenius.

At the time of publication Kuvera Global’s former website domain now redirects to iGenius."
Citera
2021-04-12, 17:39
  #8
Medlem
kibokos avatar
Då väntar vi bara på första nyreggade klappmongot som börjar försvara eländet.
Citera
2021-04-20, 01:27
  #9
Medlem
Kan ni hjälpa mig bevisa att det är båg för min sambo så jag slipper dumpa eller?
Citera
2021-04-20, 01:34
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tbtmcg
Kan ni hjälpa mig bevisa att det är båg för min sambo så jag slipper dumpa eller?

Har din sambo gått på det här?

Stackars jävel.
Citera
2021-04-20, 02:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Har din sambo gått på det här?

Stackars jävel.
Nej, men hon hittade det på Tiktok eller något sånt och jag frågade direkt om hon hade signat upp varpå hon sade nej. Jag förklarar att det är skit men hon tror mig inte.
Citera
2021-04-20, 21:24
  #12
Medlem
killawifes avatar
Det är ju ett sånt uppenbart pyramidspel så det nästan är löjligt att man inte ser det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback