2021-04-11, 12:55
Medlem
Vilken sida brukar ni använda er mest av för att läsa amerikanska nyheter? Är CNN bäst?
Citera
2021-04-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Vilken sida brukar ni använda er mest av för att läsa amerikanska nyheter? Är CNN bäst?

CNN är sämst. Rasade dessutom sjuka 40% post-Trump.

Fox är störst och bäst.
Citera
2021-04-11, 13:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vill man ha fakta så bör man undvika FOX och till höger, och sen i andra änden MSNBC.
Komiskt nog är CNN en mycket väl citerat källa för trumpnissar, och mellan dessa låtsas de om att CNN är hemsk vänsterkanal, allt de gör är att återger nyter.
Sen kan en del talkshows de har vara ibland lite partisk.

FOX har upp mot ~60% fel i sin rapportering som är blandat med rena lögner till felrepresenterad fakta.
Medier mot mitten har en felprocent på 10-12% och som de sen rättar till ofta.

Så kan man tänka själv så kan man titta på alla medier och dra egna slutsatser, men har man inte den förmågan så ska man hålla dig i mitten och typ såna som CNN.
Så får man en rätt bra bild vad som sker i världen än det tillrättalagda i FOX och MSNBC, ska tillägga att MSNBC inte är lika illa som FOX.

FOX har tappat massor av tittare det senaste, då en del har valt och kliva än mer till högerextremism i sitt TV tittande då en del är i ett fantasiland med quacknon.
Citera
2021-04-11, 13:41
Medlem
neiges avatar
Citat:
Fox news. CNN sucks.
Gå in själv på hemsidorna och jämför vad du gillar bäst.
Citera
2021-04-11, 13:53
Medlem
NPR. Antagligen vinklad, som alla medier ju är, men hög kvalité och intressanta reportage.
Citera
2021-04-11, 14:25
Medlem
snygg-Harriss avatar
Finns inget bäst i detta sammanhang om du frågar mig. Väldigt dåliga alternativ, som rentav kan vara skadliga, är inte sällsynta dock. CNN är bra, med vissa undantag. Och Fox som nämndes ovan, de är något av en skrämselagentur, där (åsikts)botten, ännu inte skymtats.

Själv utgår jag först och främst från vad olika twitteratis pushar. Är jag lat, blir lojt scrollande på r/politics mitt val. Annars är det framförallt en from mix av 538, Cook political report, Pew, Lawfare, som röner mitt intresse.
Citera
2021-04-11, 22:33
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Fox news. CNN sucks.
Gå in själv på hemsidorna och jämför vad du gillar bäst.

Människor som tittar på Fox News har av någon anledning mindre koll på vad som händer i politiken och världen än person som inte tittar på nyheter överhuvudtaget.

Citat:
Watching Only Fox News Makes You Less Informed Than Watching No News At All

Citat:
They found that someone who watched only Fox News would be expected to answer 1.04 domestic questions correctly compared to 1.22 for those who watched no news at all. Those watching only "The Daily Show with Jon Stewart" answered 1.42 questions correctly and people who only listened to NPR or only watched Sunday morning political talk shows answered 1.51 questions correctly.

https://www.businessinsider.com/study-watching-fox-news-makes-you-less-informed-than-watching-no-news-at-all-2012-5?r=US&IR=T

Det är ett synnerligen dåligt råd att tipsa om Fox News till personer som verkligen är intresserade av nyheter.
Citera
2021-04-11, 23:02
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Människor som tittar på Fox News har av någon anledning mindre koll på vad som händer i politiken och världen än person som inte tittar på nyheter överhuvudtaget.

https://www.businessinsider.com/study-watching-fox-news-makes-you-less-informed-than-watching-no-news-at-all-2012-5?r=US&IR=T

Det är ett synnerligen dåligt råd att tipsa om Fox News till personer som verkligen är intresserade av nyheter.
Har du gått och letat efter en 9 årig artikel? Gulligt. Jag såg en artikel för något år sedan som visade att den enda nyhetskanalen som faktiskt är någorlunda balanserad är Fox news, medan alla övriga kanaler har måttlig till kraftig slagsida till vänster, vilket ger en skev verklighetsbild med mycket vinkling och fake news av vad som är sant.
Det är också logiskt med tanke på att Fox har "moderate democrats" reportrar som Cavuto, Chris Wallace, Juan williams o.s.v, samt duktiga nyanserade reportrar som Bret Baier till skillnad från typerna som Don lemon, Clinton foundation bidragsgivaren george stefanopolus (på ABC, som dock har bra smak till att ha med Chris Christie som panelist), Andrew Cuomo o.s.v, allt handlar inte om politik dock men det är bara att jämföra själv,

https://www.foxnews.com/ Aktuella nyheter med fokus på brott och straff
https://edition.cnn.com/ Skit som inte har uppdaterats sen jag skrev min senaste kommentar
Senast redigerad av neige 2021-04-11 kl. 23:13.
Citera
2021-04-11, 23:50
Bannlyst
Jag gillar Axios, wapo, nyt, msnbc, politico, the war room med James Carville,CNN med Brian stelter.

Neutrala källor är följande : npr, Cook political report, five thirty eight.

Jag tittar inte på fox News, oann, Newsmax.
Dessa kanaler är främst underhållningsprogram
Citera
2021-04-12, 11:13
Medlem
CNN är den sämsta, utan tvekan. FOX är inte mycket bättre. Förutom Tucker Carlsson och Sean Hannity finns där inte många bra journalister. Vänd dig till alternativ media om du vill ha reda på sanningen, och kolla igenom många olika källor. Om du hittar någon som talar sanning, så håll dig till den så länge den fortsätter att tala sanning.

Jag får mycket information från en väldigt liten kanal som heter "Liberal Hivemind". Det är en centrist som kommenterar allt möjligt angående politik. Han var väldigt populär innan Youtube började censurera honom, och gick från en halv miljon tittare till lite mer än 100 000.

Idag finns det så få riktiga journalister som verkligen är ute efter sanningen, och dessutom sprids det så extremt mycket desinformation då det finns väldigt mycket människor i väst som vill se enorma förändringar. De flesta journalister är egentligen bara aktivister.

Kort sagt, lita inte på en enda källa. Titta igenom många olika. Du kan dock skippa CNN, så vida du inte lutar kraftigt åt det vänsterliberala hållet. Denna kanalen är ren propaganda åt demokraterna.
Citera
2021-04-12, 11:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
CNN är den sämsta, utan tvekan. FOX är inte mycket bättre. Förutom Tucker Carlsson och Sean Hannity finns där inte många bra journalister. Vänd dig till alternativ media om du vill ha reda på sanningen, och kolla igenom många olika källor. Om du hittar någon som talar sanning, så håll dig till den så länge den fortsätter att tala sanning.

Jag får mycket information från en väldigt liten kanal som heter "Liberal Hivemind". Det är en centrist som kommenterar allt möjligt angående politik. Han var väldigt populär innan Youtube började censurera honom, och gick från en halv miljon tittare till lite mer än 100 000.

Idag finns det så få riktiga journalister som verkligen är ute efter sanningen, och dessutom sprids det så extremt mycket desinformation då det finns väldigt mycket människor i väst som vill se enorma förändringar. De flesta journalister är egentligen bara aktivister.

Kort sagt, lita inte på en enda källa. Titta igenom många olika. Du kan dock skippa CNN, så vida du inte lutar kraftigt åt det vänsterliberala hållet. Denna kanalen är ren propaganda åt demokraterna.
Ingen av de två du nämner gör något journalistiskt arbete, kanske därför det blir så satans tokigt fel.

Dock älskar jag när det kommer till kritan så länkar man CNN på löpande band, och hoppas ingen märker.
Det berättar att den är betydligt mer objektiv, FOX News är en skämt kanal som har ¨60% fel på allt de säger och rättar till inget.
Seriösa nyheter får det 10-15% fel, och rättar till mycket av det, det är skillnad mellan riktiga nyheter och skämtnyheter som FOX news.

Vi vet det är verkligheten ni vill skydda er ifrån, vi andra som kan tänka vi vet att man tittar på nyheter på mer än ett ställe och inte i den skyddade verkstaden FOX news.
För där får du inte reda vad som sker i världen, utan större delen bara politiska agendor.
Citera
2021-04-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ingen av de två du nämner gör något journalistiskt arbete, kanske därför det blir så satans tokigt fel.

Dock älskar jag när det kommer till kritan så länkar man CNN på löpande band, och hoppas ingen märker.
Det berättar att den är betydligt mer objektiv, FOX News är en skämt kanal som har ¨60% fel på allt de säger och rättar till inget.
Seriösa nyheter får det 10-15% fel, och rättar till mycket av det, det är skillnad mellan riktiga nyheter och skämtnyheter som FOX news.

Vi vet det är verkligheten ni vill skydda er ifrån, vi andra som kan tänka vi vet att man tittar på nyheter på mer än ett ställe och inte i den skyddade verkstaden FOX news.
För där får du inte reda vad som sker i världen, utan större delen bara politiska agendor.
Är du för korkad eller sjuk för att inse att CNN, MSNBC, WAPO, NYT är propagandaorgan för Demokraterna precis som FOX är åt GOP? Sluta förneka sanningen nu stackare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in