Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle
Det r det som r grejen. Ju mer friktion det r att tradea, desto mindre grs det. D kan folk som verkligen vill gra det fortfarande gra det men det r besvrligare och du kan inte kpa ett helt set med gear p 10 sekunder p AH.
Sen har jag personligen inget emot ett AH. Tyckte RMAH i D3 var skitskoj, slde fr runt 6000 - 7000:- innan jag slutade spela. Att hitta en bra rare som var vrd 500:- gjorde D3 endgame roligt trots att sjlva endgame loopen i D3 sg.
Har inget problem med det fast i s fall br det gras ordentligt som en kille i panelen var inne p med riktiga restriktions som andra spel har, tyvrr r systemet i POE bara uselt och slsar bort spelarens tid genom att tvinga ut den ur spelet och skicka till bottar som inte svarar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sumialic
Ngot jag gillar med trading r att man mste interagera med andra spelare. Man mste kommunicera.
Nu frstr jag att det inte r mycket till interaction i POE genom den process som sker. Allting r streamlinat s man trycker p en knapp 50 gnger fr att automatiskt skicka 50 meddelanden till folk, man tar frsta bsta invite, gr till hideout, gr sin trade och sger tack.
MEN
Det hr begrnsade interagerandet r nd ngot jag uppskattar s vill absolut inte ta bort det lilla vi har.
Trade r kul men inte i POE, man interagerar med bottar eller AFKs eller asiatiska spam. Det fungerade p gamla D2's tid fr det skedde huvudsakligen inne i spelet som en del av vrlden, inte genom ett auktions hus p webb sidor.
Har uppskattat mycket med POE (ja innan Archnemesis) men trade var alltid akilleshlen, man gimpar sin gubbe oerhrt genom SSF men vet att en anledning till att mnga spelade SSF var just fr att slippa det usla trade systemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle
Frst var det tnkt s, men nu fick vi reda p att PoE 2 kommer att vara ett helt nytt separat spel. PoE 1 kommer att vara kvar och det kommer olika nya ligor i bda spelen framver efter PoE 2 slpps. Inte samtidigt frsts, utan de sprids ut.
Ok, d r det logiskt.
Men det r vl samma endgame och visst kan den gamla kampanjen vljas i 2? Fattar egentligen inte vitsen med att behlla POE(1) som ett separat spel.