2023-07-31, 00:08
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Allt vl filosofiskt men det enda problemet r att de motsger det som redan finns i spelet, POE har i praktiken redan ett AH, skillnaden r att det ligger p webben och inte inne spelet. Det vore bara att frbttra det genom att placera det i vrlden s man slipper alt-tab ut ur spelet fr att genomfra transaktionen.

S det uppnr samma sak (kpa allt gear via AH med ett par klick som du pstod) fast ett par extra klick nr man behver g igenom listan med AFK som inte svarar. Ska det nd leda till samma resultat r det bttre att inte g igenom en lista med AFK och bottar, massor med loot baserade spel dr ute har implementerad AH framgngsrikt s det r uppenbarligen inte problemet.

I POE gr ocks det mesta att trada s det hela om att gra trade ''restrictive'' blir nnu mrkligare att lyssna till (om det inte r ngot annan specifik frndring jag missat med POE2).

S nej de frklarade inte varfr AH inte borde finnas.

Ok, skaparna av de bsta och mest prisbelnta ARPG spelen senaste 25 ren (Diablo 1 och 2, PoE, Torchlight, Fate etc) tycker en och samma sak, att AH skulle vara dligt fr spelen. Sen fr du tycka vad du vill givetvis, men AH i ett stort online ARPG kommer det inte att bli.

Tillbaka till PoE 2 med mer videos. Hr kommer PoE 2 Q&A:
https://www.youtube.com/live/XE3MAFG...=share&t=14318
Citera
2023-07-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Dr har du ngot som faktiskt str mig. Att man mste "lira om" (2 rundor p samma kartor) kampanjen 2 gnger innan man kan brja kra maps och man mste gra det igen om man vill ha en till karaktr den ligan - det r ngot jag hoppas de ndrar i PoE2.

Lt oss lira kampanjen en gng med en gubbe, sen infr varje ny liga lt oss bara hoppa p mapping.

Edit: En knapp - "do you want to skip campaign?". Boost till level 50 och alla gem/skill points rewards.
Med tanke p att POE2 (drfr kallar jag det hellre fr 4.0 n en uppfljare (2) fr det dr handlar mer om marknadsfring) r en ny kampanj och grafik, ndringar som skill gems utanfr gearet och lite nya klasser s vore det konstigt om man kunde skippa den nya kampanjen , men absolut hller jag med dig. ... r vldigt less p att behva gra om kampanjen varje ny liga och det tror jag majoriteten hller med om.

S hur skulle dock alternativet se ut, hoppa direkt in i maps med lvl 1 ? (direkt till lvl 50 knns lite vl WoW-ish vill att gubben levlar )
Citera
2023-07-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Ok, skaparna av de bsta och mest prisbelnta ARPG spelen senaste 25 ren (Diablo 1 och 2, PoE, Torchlight, Fate etc) tycker en och samma sak, att AH skulle vara dligt fr spelen. Sen fr du tycka vad du vill givetvis, men AH i ett stort online ARPG kommer det inte att bli.

Tillbaka till PoE 2 med mer videos. Hr kommer PoE 2 Q&A:
https://www.youtube.com/live/XE3MAFG...=share&t=14318
Fast det blir ironiskt nr man r emot ngot som sedan uppmuntras i spelet... bara i ett smre webb format.
Citera
2023-07-31, 01:52
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Fast det blir ironiskt nr man r emot ngot som sedan uppmuntras i spelet... bara i ett smre webb format.

Det r det som r grejen. Ju mer friktion det r att tradea, desto mindre grs det. D kan folk som verkligen vill gra det fortfarande gra det men det r besvrligare och du kan inte kpa ett helt set med gear p 10 sekunder p AH.

Sen har jag personligen inget emot ett AH. Tyckte RMAH i D3 var skitskoj, slde fr runt 6000 - 7000:- innan jag slutade spela. Att hitta en bra rare som var vrd 500:- gjorde D3 endgame roligt trots att sjlva endgame loopen i D3 sg.
Citera
2023-07-31, 01:54
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Med tanke p att POE2 (drfr kallar jag det hellre fr 4.0 n en uppfljare (2) fr det dr handlar mer om marknadsfring) r en ny kampanj och grafik, ndringar som skill gems utanfr gearet och lite nya klasser s vore det konstigt om man kunde skippa den nya kampanjen , men absolut hller jag med dig. ... r vldigt less p att behva gra om kampanjen varje ny liga och det tror jag majoriteten hller med om.

S hur skulle dock alternativet se ut, hoppa direkt in i maps med lvl 1 ? (direkt till lvl 50 knns lite vl WoW-ish vill att gubben levlar )

Frst var det tnkt s, men nu fick vi reda p att PoE 2 kommer att vara ett helt nytt separat spel. PoE 1 kommer att vara kvar och det kommer olika nya ligor i bda spelen framver efter PoE 2 slpps. Inte samtidigt frsts, utan de sprids ut.
Senast redigerad av rallykalle 2023-07-31 kl. 02:00.
Citera
2023-07-31, 16:28
Medlem
Ngot jag gillar med trading r att man mste interagera med andra spelare. Man mste kommunicera.

Nu frstr jag att det inte r mycket till interaction i POE genom den process som sker. Allting r streamlinat s man trycker p en knapp 50 gnger fr att automatiskt skicka 50 meddelanden till folk, man tar frsta bsta invite, gr till hideout, gr sin trade och sger tack.

MEN

Det hr begrnsade interagerandet r nd ngot jag uppskattar s vill absolut inte ta bort det lilla vi har.
Citera
2023-07-31, 18:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Ngot jag gillar med trading r att man mste interagera med andra spelare. Man mste kommunicera.

Nu frstr jag att det inte r mycket till interaction i POE genom den process som sker. Allting r streamlinat s man trycker p en knapp 50 gnger fr att automatiskt skicka 50 meddelanden till folk, man tar frsta bsta invite, gr till hideout, gr sin trade och sger tack.

MEN

Det hr begrnsade interagerandet r nd ngot jag uppskattar s vill absolut inte ta bort det lilla vi har.

Jag har aldrig anvnt mig av bottar nr jag slt/kpt grejer och har uppskattat de gnger man snackat lite skit med folk medans man gjort affrer.

En AH r s sterilt och trist, visst det r enklare och gr snabbare ofta, men sjlva personliga touchen frsvinner.
Citera
2023-07-31, 21:48
Medlem
Opilus5500s avatar
Kripparian spelar poe2 =)

https://www.youtube.com/watch?v=h2IINXrLJKA

Det verkligen snyggt, jag gillar verkligen kartan i hgre hrnet! den r genomskinlig, inte som D4 som brunsvart och knns som den hr till ett annat spel "skratt". Dessutom tyckte jag inventoryet sg vldigt fint ut och items p ens figur ocks otroligt snyggt!! knndes som en framtidsversion ifrn diablo2 =) helt rtt GGG att sakerna tar olika slots baserat p om det r en 2 hands yxa eller armor s ska den ta mer plats ens inventory!! detta skapar en variation i spelet som gr att spelarna verkligen tittar p vad man ska spara vad som gr slja! jmfrelse med D4 allting r bara en smet av 2 slots p allting gr sakerna s ointressanta!
Senast redigerad av Opilus5500 2023-07-31 kl. 22:04.
Citera
2023-08-01, 08:51
Medlem
Citat:
Det r det som r grejen. Ju mer friktion det r att tradea, desto mindre grs det. D kan folk som verkligen vill gra det fortfarande gra det men det r besvrligare och du kan inte kpa ett helt set med gear p 10 sekunder p AH.

Sen har jag personligen inget emot ett AH. Tyckte RMAH i D3 var skitskoj, slde fr runt 6000 - 7000:- innan jag slutade spela. Att hitta en bra rare som var vrd 500:- gjorde D3 endgame roligt trots att sjlva endgame loopen i D3 sg.
Har inget problem med det fast i s fall br det gras ordentligt som en kille i panelen var inne p med riktiga restriktions som andra spel har, tyvrr r systemet i POE bara uselt och slsar bort spelarens tid genom att tvinga ut den ur spelet och skicka till bottar som inte svarar.

Citat:
Ursprungligen postat av sumialic

MEN

Trade r kul men inte i POE, man interagerar med bottar eller AFKs eller asiatiska spam. Det fungerade p gamla D2's tid fr det skedde huvudsakligen inne i spelet som en del av vrlden, inte genom ett auktions hus p webb sidor.

Har uppskattat mycket med POE (ja innan Archnemesis) men trade var alltid akilleshlen, man gimpar sin gubbe oerhrt genom SSF men vet att en anledning till att mnga spelade SSF var just fr att slippa det usla trade systemet.

Citat:
Frst var det tnkt s, men nu fick vi reda p att PoE 2 kommer att vara ett helt nytt separat spel. PoE 1 kommer att vara kvar och det kommer olika nya ligor i bda spelen framver efter PoE 2 slpps. Inte samtidigt frsts, utan de sprids ut.
Ok, d r det logiskt.

Men det r vl samma endgame och visst kan den gamla kampanjen vljas i 2? Fattar egentligen inte vitsen med att behlla POE(1) som ett separat spel.
Citera
2023-08-01, 11:02
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ok, d r det logiskt.

Men det r vl samma endgame och visst kan den gamla kampanjen vljas i 2? Fattar egentligen inte vitsen med att behlla POE(1) som ett separat spel.

Nej, PoE 1 och 2 blir helt separata spel. Inte samma endgame, du kan inte vlja kampanj eller ngonting utan helt separat frn varandra. Det enda r att allt du kpt, tex stash tabs och cosmetics i PoE 1 kommer du att ha i PoE 2 ocks, s du frlorar inget.
Senast redigerad av rallykalle 2023-08-01 kl. 11:04.
Citera
2023-08-01, 12:14
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Nej, PoE 1 och 2 blir helt separata spel. Inte samma endgame, du kan inte vlja kampanj eller ngonting utan helt separat frn varandra. Det enda r att allt du kpt, tex stash tabs och cosmetics i PoE 1 kommer du att ha i PoE 2 ocks, s du frlorar inget.

Minns presentation nr Jonathan sa separata games, nervsa hrare som
satt som frstenade frst! Mnga dr p exil com dslat tusentals pengar p stash / cosmatic! Men s kom uttalandet efter, att allting hnger med till poe2 en lttnadsuck hrdes ifrn publiken.
Citera
2023-08-01, 12:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Minns presentation nr Jonathan sa separata games, nervsa hrare som
satt som frstenade frst! Mnga dr p exil com dslat tusentals pengar p stash / cosmatic! Men s kom uttalandet efter, att allting hnger med till poe2 en lttnadsuck hrdes ifrn publiken.

Det r inte mnga studios som skulle gra s, mnga skulle bara se pengarna de kan tjna nr de sljer alla saker en gng till i det nya spelet.

Har vl sjlv lagt $200 eller ngot p spelet i form av stash och cosmetics.

Edit: Kollade igenom mina kvitton jag ftt skickade, och var visst drygt $400.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in