Citat:
Ursprungligen postat av
Rick.Blaine
Du blandar ihop grupp och individ. Huruvida den svenska folkstammen riskerar att degenereras eller ej beror på individens gener snarare än individens etniska härkomst. En korkad svensk är fortfarande en korkad person på samma sätt som att en intelligent afrikan är en intelligens person. Med tanke på utvecklingen i världen, är intelligens viktigare än hudfärg. Intelligenta afrikaner bör således yngla av sig i högre utsträckning än svenskar med ett längre intellekt.
Nej jag blandar inte ihop grupp och individ. Jag skrev ganska tydligt att det finns stora individuella variationer. Men sett till genomsnitt presterar vissa etniska grupp avsevärt sämre på IK-test än andra. Därför är sannolikheten att en person från en lågpresterande grupp också har en sämre kognitiv förmåga enligt det som mäts vid IK-test.
Sedan finns det sjävklart en diskussion huruvida IK-test avspeglar intelligens, men jag skulle tippa på att merparten av forskare inom denne del av psykologin som forskar kring intelligensbegreppet anser att testerna är relevanta.
Afrikaner får självklart yngla av sig i sina hemländer, men måste de åka till just Sverige för att göra det? Borde inte det rimliga vara att svenskar främst ska yngla av sig i Sverige? Nu har jag inget emot afrikaner eller menar att personer av afrikansk bakgrund ska förbjudas att skaffa barn i Sverige, men att det ligger i Sveriges och svenskars intresse att vara en majoritet i sitt eget land.
Tidigare lät Svenska staten sterilisera personer som inte ansågs lämpliga att föra sina gener vidare. Denna form av "rashygien" var socialdemokraternas skötebarn. Visst finns det fördelar för samhället med denna form av selektering, men den måste ändå ses som så pass etiskt förkastlig att den inte går att använda i en modern demokrati.