2023-09-14, 07:18
Medlem
Kollade närmare och det var ca 19% och ca 42%, fortfarande ganska högt dock.
Citera
2023-09-14, 10:01
Medlem
jack.danielss avatar
Fun fact: snart en månad sedan jag sålde en knippe uranbolag som lyste äckligt rött i depån, skapade en bevakningslista på de bolagen och kan nu se att de gått upp 35% sedan dess
Behöll dock de ”blåa” bolagen; cameco, denison och energy Fuels så är med på racet, fast i mindre skala!

Lärdom: time in Markets beats timing the market!
Citera
2023-09-14, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Behöll dock de ”blåa” bolagen; cameco, denison och energy Fuels så är med på racet, fast i mindre skala!

Lärdom: time in Markets beats timing the market!

Jag gjorde nästan likadant, men ångrar att jag inte behöll cameco. Trodde det skulle ner en gång till.

Tidigare ägde jag en massa uranbolag och hade inte koll för fem öre på det mesta.

Nu har jag Kazatomprom och SPUT(som jag haft lite av sen UPC tiden). Sen köpte jag lite i Goviex när det var bråkigt/är bråkigt i Sahara med omnejd.

Så man ska inte hänga läpp, finns inget som säger att man skulle sälja i rätt tid. Förra uppgången var jag med hela vägen upp och sedan hela vägen med ner igen(som den småsparare jag är).

Men lite surt är det och det är extremt lätt att vara efterklok.
Citera
2023-09-14, 14:15
Medlem
Läge att sälja Cameco nu eller tror ni dom fortsätter stiga?
Citera
2023-09-14, 18:26
Medlem
zlizzards avatar
Jag kommer behålla Cameco. Var köper ni Kazatomprom? Inte nordnet eller avanza i alla fall
Citera
2023-09-14, 18:41
Medlem
smoerreboms avatar
Nu kom första stora endollar uppticken.

Sput ökar ännu mer idag, igår tog de in femton musd så det kan bli lite mer idag
Citera
2023-09-14, 18:48
Medlem
bajssprutans avatar
Själv har jag dumpat allt utom de säkra korten Cameco, Denison och Sput. Jag är såpass OG att jag är en av de 222 som har Sput på avanza fast man inte kan köpa den där. Gamla UPC gick att köpa 2020 och jag är upp 129% på den positionen, klart godkänt.

Har visserligen lite Forsys kvar på nordnet och drömmen om husvagnen i Namibia lever kvar.

Hela kuppen i Niger känns koordinerad med oljerallyt. Saudierna stänger kranen och pajasryssland matar några djungelkrigare med koks ihop med propaganda i hopp om att släcka ner väst.

Det de inte vet är att i fria kapitalistiska länder finns en SUR, strategic uranium reserve utan statens inblandning. Den heter sput.
Inga lampor kommer att slockna. Givetvis är våra gemensamt ägda tillgångar i sput till salu till rätt pris.
Jag äger min livstids energikonsumtion flera gånger om.
Citera
2023-09-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard
Jag kommer behålla Cameco. Var köper ni Kazatomprom? Inte nordnet eller avanza i alla fall

Du kan nog köpa det på båda två om du ringer in.

Men på Nordea kan du köpa utan att ringa.
Citera
2023-09-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard

Lite kul med kazatomprom är att jag köpte nästan på toppen hösten -21 och sen lika många aktörer till igen på våren -22, båda gånger till högre kurs och nu ligger jag typ 10% plus för att sek tappar mot dollarn....
Citera
2023-09-14, 19:59
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Lite kul med kazatomprom är att jag köpte nästan på toppen hösten -21 och sen lika många aktörer till igen på våren -22, båda gånger till högre kurs och nu ligger jag typ 10% plus för att sek tappar mot dollarn....
Hade jag bara köpt (säkra) cameco och inte massa garagegruvor oxå, hade jag legat +170%
Citera
2023-09-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hade jag bara köpt (säkra) cameco och inte massa garagegruvor oxå, hade jag legat +170%

Man ska köpa de stora och inga Moose Pastures up north, det är till de stora namnet och SPUT pengarna kommer till först. Precis så sa Rick Rule i bland de första intervjuerna jag såg med honom, och det stämde bra.

Jag köpte själv givetvis en massa moose pastures och de stora. Är som bajsprutan tidigare skrev om sig, även jag en av de 202 st på Avanza som ägt SPUT sedan UPC tiden. Så det är säkert någon mer i tråden som också är en av de 202 utvalda🙃.
Citera
2023-09-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashswe
Läge att sälja Cameco nu eller tror ni dom fortsätter stiga?

Tror du att tesen stämmer så är det inte läge att sälja. Men det är väl aldrig fel att ta hem vinst.

Ekonomisk katastrof är bara en reaktorläcka bort....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in