2021-04-10, 10:40
Medlem
Hej,
Undrar om det är någon som vet varför jag inte kan andvända wifi på VirtualBox har laptop
Citera
2021-04-10, 11:13
Medlem
7hhhs avatar
"Hej,
Undrar varför jag inte kan använda radion i bilen, har en caddy"

Du har gett väldigt lite information.
Citera
2021-04-10, 11:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxcz11
Hej,
Undrar om det är någon som vet varför jag inte kan andvända wifi på VirtualBox har laptop

För att du gjorde fel någonstans.
Citera
2021-04-10, 13:45
Medlem
knastrumpors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxcz11
Hej,
menar du att du inte har internetåtkomst eller att du inte kan använda ditt wan kort med din VM?
Citera
2021-04-10, 14:34
Medlem
Nätverkskopplingen mellan Virtualbox och datorn krånglar ofta för mig. Får stänga ner VM och starta om virtualbox flera gånger om dagen. Kan tilläggas att uppkopplingen tappas oftast/alltid när VM gått ner i viloläge. Kanske är annorlunda för dig men så är det för mig.
Citera
2021-04-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellfoto
Nätverkskopplingen mellan Virtualbox och datorn krånglar ofta för mig. Får stänga ner VM och starta om virtualbox flera gånger om dagen. Kan tilläggas att uppkopplingen tappas oftast/alltid när VM gått ner i viloläge. Kanske är annorlunda för dig men så är det för mig.

Varje gång datorn väcks ur viloläge så kan den få erhålla en ny IP-adress, detta noterar dock inte dina VM när de återuppväcks. De tror alltså att de har samma IP-adress som innan och då kan de krångla då.
Det blir alltså ingen refresh på nätverket. Du kan inne i VirtualBox disconnecta/connecta den virtuella nätverksporten, och då får du en manuell refresh.
Även om du använder NAT, vilket är default för VBox, så verkar inte detta ske automatiskt.

Du ska inte behöva starta om din VM, utan det ska räcka med refresh.

Det finns en del problem när det gäller laptops och sleep/hibernate när man kör VirtualBox.
Det verkar bero lite på version av Windows/Vbox och vilken guest OS du kör.
Citera
2021-04-25, 23:06
Medlem
Enterprises avatar
Någon som provat att köra Kali genom WSL2 snarare än VM?
Jag kör just nu Ubuntu genom WSL2 och Linux Mint genom VirtualBox på samma burk.
Finner sällan anledning att gå in på VirtualBox, löser det mesta genom WSL/Ubuntu - vilket fungerar mycket över förväntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in