2021-04-09, 18:00
Medlem
Är det någon här som har erfarenhet av att ha fått bolån på över 2 miljoner direkt efter examen från universitetet/högskola med hjälp av att föräldrarna varit medlåntagare?
Citera
2021-04-09, 18:11
Medlem
De brukar ju kräva fast anställning, vilket i regel tar 6 månader.
Det är väl om dina föräldrar skulle få låna 2milj. tillsammans, då de antagligen inte räknar in dig.
Beroende på deras ekonomi och eventuella befintliga lån kan det nog bli svårt.

Finns det inga online-kalkyler du kan använda dig av? Alternativt ring till banken och fråga, i slutändan är det ju de som bestämmer oavsätt vilka svar du får här.
Citera
2021-04-09, 18:18
Medlem
Har fått erbjudan om fast anställning, så det är inte frågan om någon provanställning. Föräldrarna har ett par mille i låneutrymme på sin bostad.

Finns ingen direkt kalkyl på internet när det gäller förälder som medsökande. Vet personer som fått ett sånt lån, men då har hade bara varit på drygt 1 mille. Så därför jag undrar om de även accepterar 2-3 mille.
Citera
2021-04-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moneypenny1
Har fått erbjudan om fast anställning, så det är inte frågan om någon provanställning. Föräldrarna har ett par mille i låneutrymme på sin bostad.

Finns ingen direkt kalkyl på internet när det gäller förälder som medsökande. Vet personer som fått ett sånt lån, men då har hade bara varit på drygt 1 mille. Så därför jag undrar om de även accepterar 2-3 mille.
Spelar väl ingen roll om de är förälder eller inte i kalkylerna? Medsökande som medsökande.
Om föräldrarna kan få låna ett par miljoner och du har fast anställning borde det väl inte vara något superstort problem låter det som.
Citera
2021-04-09, 18:58
Medlem
Det är du som ska klara månadskostnaden från dagen du får lånet.
Tror tyvärr du får vänta tills ju arbetet ett tag. Får också hoppas du får en ingångslön på minst 40.000 för att kunna låna 2 miljoner
Citera
2021-04-09, 22:55
Medlem
Jag fick bolån på 2,3 miljoner till första bostaden efter högskolan. Ingen medlåntagare.

Har du kritat på för jobbet? Kan nog vara en bra idé att ha ett färdig anställningsavtal som är underskrivet av båda parter. Inte sällan vill de att man har jobbat ett tag också har jag för mig.

Lättast är nog att fråga en bank på måndag över telefon för att lättare kunna förklara din situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in