Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Vad som anständigt i detta sammanhang är inte helt enkelt att fastställa. Att på sikt ödelägga sitt eget folks rätt till sitt eget landär också ett anständighetsproblem. Att importera och vägra utvisa kriminella grupper, kvinnohatare, nationellt opålitliga element med mera med mera, är inte heller oproblematiskt ur ett anständighetssynvinkel.
Man kan i efterhand kritisera den migrationspolitik som både borgarna och de rödgröna förde i 20 år, men det som dagens politiker måste ta ställning till är vad som är anständigt här och nu. Att utvisa utländska medborgare som begår brott tror jag att de flesta partier stöder nu, utom möjligen Mp, C och V. Men det räcker tyvärr inte långt för att lösa integrationsproblemen. Vi kan å andra sidan inte som AfS vill deportera svenska medborgare som är födda i Sverige bara därför att de inte passar in i det svenska samhället.
I stället måste vi integrera även svårintegrerade grupper, något som kommer att ta lång tid och kosta enorma mängder pengar.
Jag såg i en annan tråd att en av forumets nyliberaler gnällde över att LO vill höja skatterna. Jag tror själv att dessa skattehöjningar bara är en början om vi ska lösa integrationsproblemen, vilket de nyliberaler som styrde i alliansen borde ha tänkt på. Det är dessa som vi har att tacka för de stora skattehöjningar som nu kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag tror man skall vara försiktig med islamofob-etiketten, ty det finns tämligen goda, objektiva skäl att vara skeptisk både mot islam och islamism om man är demokrat - och anständig.
Skeptisk mot islamism och vissa företeelser inom islam kan man vara utan att dra alla muslimer över en kam, som Jomshof gjorde. Det är stereotypa och nedsättande uttalanden om muslimer och deras religion som är islamofobi.