• 2
  • 3
2006-05-27, 20:05
Medlem
VictorNs avatar
Nu misstänker jag att ni pratar om ps2-versionen?
Citera
2006-05-27, 23:34
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Inte i närheten? Hur kan du ens påstå det när Pro Evolution Soccer inte ens har riktiga namn på alla spelare i spelet. Det är såna saker som är viktiga och som ger äkthetskänsla och som skiljer riktiga spel från lågbudgetskräp. När jag spelar med Sverige vill jag spela med Henke i anfallet och inte någon spelare som heter "Lursson" eller så...

Så du menar att namnet på spelarna är viktigare än den riktiga spelkänslan dvs. hur spelarna rör sig, behandling med boll, farten, hur bra AIn är etc.
På tal om att spela med Larsson istället för "Lursson" Så kan jag berätta för dig att PES har köpt än mer licenser än tidigare spel. "Lursson" har nog inte funnits sedan tvåan skulle jag tro, och då är vi på femman nu.

Visst är inte allt licenserat än och du kan hitta namn som "Doltra" istället för Drogba i landslaget men det löser den intresserade.

Men smaken är som baken, delad.

Och jag antar vi diskuterar PS2 spelen.
Citera
2006-05-28, 01:06
Medlem
Rains avatar
Har spelat dem flesta PSP spelen då jag har version 1.50 Fifa spelen till psp (och PS2,Xbox) suger så hårt både grafik och kontroll .

Har inte spelat PES till PSP och där inte heller world tour soccer som ska vara ganska bra.

I RPG genren tycker jag untold legends är bäst (som nån sa : enformigt och lite svag story) men jag tycker ändå det är ganska underhållande och långt. 2an är i alla fall suveränt , EUR version är ännu inte släppt men USA versionen äger stenhårt!

SSX On Tour är också ganska kul , ganska enformigt efter ett tag. GTA LCS är STORT! Om du inte heller spelat GTA3 är detta ett måste tycker jag. Så mycket variation! Hållbarhet=99,9/100.

Ridge Racer tyckte jag var ur uselt då det var mycket överdrivet (Kanske Ridge Racer är baserat så vet inte:/) har du inte spelat nått innan tycker jag du inte ska köpa det.

Tales Of eternia har samma strider som Final Fantasy och jag personliga tycker inte om sånna här spel så jag kan inte bedömma det.

Daxter tyckte jag också var helt ok. Kan inte komma på mer heta titlar.. Vet du vad det var för firmware version på det pspt du köpte?
Citera
2006-05-28, 06:48
Medlem
L0darens avatar
kontentan av denna tråd: Det finns inga måste-spel till PSP, för alla spel är redan konverteringar eller upprepningar av spel som redan finns till PS2an...jag kom på det så jag sålde min PSP illa kvickt...fan vad glad jag är för det.

Nintendo DS däremot, den är intressant...den går faktiskt till och med att ha med sig utanför hemmet, något som aldrig var på tal om med PSPn då den är för stor, ömtålig, och så har den oacceptabla laddningstider när man sitter på bussen och vill spela i 10 minuter.

KÖP DS är mitt råd
Citera
2006-05-28, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rain
Kan inte komma på mer heta titlar.. Vet du vad det var för firmware version på det pspt du köpte?

Man tackar för alla tips. Det börjar utkristalliseras ett par köp nu. Jag har tyvärr ingen koll på firmware, men med tanke på att det är en tämligen ny konsoll kan jag inte tänka mig att det är under 2.0, tyvärr.
Citera
2006-05-28, 12:57
Medlem
Rains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meistermannen
Man tackar för alla tips. Det börjar utkristalliseras ett par köp nu. Jag har tyvärr ingen koll på firmware, men med tanke på att det är en tämligen ny konsoll kan jag inte tänka mig att det är under 2.0, tyvärr.

Ok men med version 2.00 är det inte kört ännu! 2.01 och senare går ej att nergradera.
Citera
2006-05-28, 15:23
Medlem
typhios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Nintendo DS däremot, den är intressant...den går faktiskt till och med att ha med sig utanför hemmet, något som aldrig var på tal om med PSPn då den är för stor, ömtålig, och så har den oacceptabla laddningstider när man sitter på bussen och vill spela i 10 minuter.

Jag måste faktiskt hålla med på en punkt. Laddningstiderna är urusla! Ska man ha med sig en spelmaskin vill man inte sitta 5 minuter av 15 minuters resan och glo på stolpar som växer.

Sen är formatet faktiskt lite otympligt för att sitta med i tunnelbanan och kränga upp och ned i fickan, iofs använder jag min mest på långresor och då störs jag inte så mycket av det.

Något jag däremot inte gillar är reflektionerna i skärmen. Såg inte så farligt ut i vintras men nu när solen börjar glutta fram... fy f-n va jobbigt. Det är som en svart spegel.

hua vilka i-landsproblem man brottas med....

för att återgå till trådenskaparens fråga:
Skaffade Dexter och det är faktiskt ruskigt kul. Prova om du gillar knasiga plattformsspel.
Citera
2006-05-28, 15:24
Medlem
GabbeLiTos avatar
Lumines och Liberty City Stories
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto