Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Kaffet ska vara vakuumförpackat, och då är paketet hårt.
Är det mjukt så är det hål i paketet, luft har kommit in och paketet är således öppnat...
Inte är det öppnat i den bemärkelsen att någon person har gjort det - men vacuumet har förstörts genom t ex att ngt vasst har perforerat plasten och luften har således sipprat ut. Sådant kan ske vid packningen/transporten och det betyder att kaffet kan ha mist sin arom under transporten.
Då har man rätt att få ett annat paket som inte är skadat och har aromen kvar.