• 2
  • 3
2021-04-08, 23:59
Medlem
Fan är så orolig nu. Läser om något som heter polyneuropati, MS och liknande...Kan det vara möjligt???
Citera
2021-04-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennyville
Fan är så orolig nu. Läser om något som heter polyneuropati, MS och liknande...Kan det vara möjligt???

Sansa dig och sluta googla upp dina symptom. Boka in ett besök hos vårdcentralen, börja där.
Citera
2021-04-09, 08:18
Moderator
Maviels avatar
Ok enkelt uttryckt (väldigt enkelt uttryckt) så kan man säga att calcium hjälper cellen att dra ihop sig och magnesium hjälper cellen att slappna av. T ex inom hjärtsjukvården har vi sett att det ibland går att häva vissa tillstånd där hjärtat slår fort eller regelbundet efter ingrepp med ett magnesiumtillskott. Tanken är väl att cellerna "retats" i samband med ingreppet och har större benägenhet att vara aktiva och att magnesium då hjälper till.

Jag tror inte det finns en koppling mellan din ångest, ditt spelberoende och dina kalla fötter och dina krypningar. Däremot kan det vara så om du tränar extremt att balansen rubbas lite i kroppen, kanske dricker du mycket vätska i samband med detta? och då är det inte helt ovanligt med krypningar.

Det går att grotta ner sig något extremt i just vilket magnesium som är bäst att ta, det finns en uppsjö på marknaden. Det gäller att du får i dig något som har hög biotillgänglighet och som är rent dvs inte med tillsats av andra saker. Jag föredrar magnesiumcitrat. En del förespråkar magnesiumtaurat. Du kan börja med högsta dosen som rekommenderas tills krypningarna går över. Du kan bli lite dålig i magen. Minska då lite på dosen.

Du grubblar mycket och hänger upp dig på dina fötter. Jag tycker att du bör skaffa hjälp för ditt beroende. Ta hand om dig lite bättre. Skaffa fasta rutiner. Se till att äta och dricka ordentligt utöver ditt tränande. Så ska du se att det mesta blir bättre.

En del av oss har kalla händer och fötter. Har att göra med hur våra blodkärl fungerar och är inget farligt. Blir dina händer ibland vita när det är kallt ute? Läs på om Raynauds fenomen. Kan ju vara det du har och isåfall är det ofarligt.

Det finns ingen quick fix som du kan ta som löser alla problem på en gång.
Citera
2021-04-09, 13:47
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennyville
Ska testa det. Har du förslag på vilken som är bäst? Tänkte dra till hälsokost butik eller apoteket. Men varför drabbar detta vissa och andra inte? Finns väl folk som inte tar magnesium och inte får krypningar. Vad kan bakomliggande orsak vara. Typ nu är mina fötter jättenalle och svettiga.

Jag tränar otroligt mycket som jag tidigare skrev.

Låt mig förklara bättre. Jag har ångest, oro och stress nu fortfarande. Då mitt liv är ganska kasst förtillfället. Har ett spelberoende och spelar fortsatt. Jag blir jätte stressad och nervös när jag tippar, känner hur jag kan bli mer spänd och svettas mer i fötter samt händer tex. När det är intensivt och sista pengarna står på spel. Men de fysiska symptomen finns ändå där när jag inte spelar heller.

Sen vet jag inte vad du menar med krypningarna kan ha samband med min träning. Tror inte lider handlar om just det. Men som sagt behöver jag iaf checka upp mig de viktigt.

Blir fan orolig när folk säger diabetes. Har ju gått såhär i flera års tid? Skulle det inte visa sig mer allvarligare om man går med en obehandlad diabetes?
Sen undrar ja vad du menar med skallen?
Jag menade att diabetes kan påverka ens psyke. Aggressiv, deprimerad är inte alls ovanligt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in