Citat:
Ursprungligen postat av raol
Kika på lämplig tabell av dessa:
http://wizardofodds.com/blackjack/appendix9.html
Dessa värden antar att man får pengarna tillbaka på lika, hur är det på betfair?
Notera också att: All numbers in the tables assume the dealer already peeked for blackjack, with a ten or ace up, and did not have it.
Lika är lite speciellt. Då delar du ditt odds på hälften och får tillbaka de pengar av ursprungssumman du satsat gånger halva oddset.
Alltså t,ex du spelar 100 kr till ett odds av 2, dealern och du får lika. Då får du tillbaka dina pengar 1*100. spelar du 100 kr till ett odds av 1.01 och det blir lika får du tillbaka 100*0.5005 alltså 50 kr. Högre odds än 2 vinner du pengar på om det blir lika.
Spelarna spelar förövrigt enligt wizardododds framräknade basic strategy.
Det finns odds för alla situationer. Egentligen borde man väl kunna räkna fram om, som jag gjorde ovan, om man bör spela eller boka en viss hand (oddsen är i princip de samma) för alla situationer, och spela de som ger ett positivt väntevärde.
Avgiften är runt 2% har jag för mig. Är osäker på när denna betalas, och om man kan få rabatt på denna. På bettingen betalar du ju bara avgift på din nettovinst en gång i veckan.
Har du förövrigt nåt bra program som simulerar blackjack och där man kan simulera bara en situation 1 miljon gånger, och ställa in reglerna som gäller. Man kan självklart göra detta i java eller matlab, men jag är inte så våldsamt bra på att knacka kod.