Citat:
Ursprungligen postat av
slutaleva
Svårt att förklara om man inte vill förstå. Det är inte det, det finns andr faktorer också. Läser du det mesta av admin skriver? Gör det så kommer du koppla ihop något.
Citat:
Ursprungligen postat av
slutaleva
När jag skrev det här inlägget var det fejkade 36 tusen besökare. På någon minut blev det över 50 tusen. Helt plötsligt fick 14 tusen människor för sig att just besöka flashback.
Jag vill förstå, syftet med den här tråden är att göra det. Vad menar du med "Det är inte det, det finns andra faktorer också"? Jag läser det mesta som admin skriver. Jag är medveten om att forumet kämpar med intäkterna. Mer besökare -> fler intresserade annonsörer -> mer pengar
Men de (eventuellt) "falska" besökarna som denna tråd handlar om är med största sannolikhet inte en del av de (eventuellt) "falska" besökarna som används för att locka annonsörer. Finns dessa? Det kanske de gör. Nu vet jag inte vad för underlag annonsörer vill ha för att annonser här. Räcker det med ett högt antal besökare online räcker det med att man modifierar den siffran utan att faktiskt behöva riktig trafik till sidan. Då behöver man ej heller ändra på siffrorna under aktuella ämnen då det räcker med att synka den siffran antal besökare under respektive forumavdelning, om någon skulle få för sig att kontrollräkna. Då behövs ingen tredjeparts addon utan det fixar teknikerna direkt i koden. Den siffran är dessutom så pass "halv"statisk så att man inte bör höja på ögonbrynen om den hoppar.
Går annonsörerna efter faktiskt trafik till sidan och man vill fejka den med någon typ av köpt trafik borde man fördela den proportionellt efter den naturliga faktiska fördelningen. Att låta trafiken gå till en enda slumpmässig forumavdelning åt gången gör det ju, uppenbarligen uppenbart att trafiken är "falsk". Att tro att den som har hand om detta är så pass dum är dumt i sig.
Så kortfattat. Kan forumet fejka besökare för att locka annonsörer? Ja säkerligen kan de om de vill. Har de "falska" besökarna som observerats i denna tråd något med det att göra? Det verkar ej rimligt.
Edit: Formulering.