2021-08-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudlspor
När man googlar frivården Karlstad dyker denna fråga upp Får en chef på frivården umgås med en som går på frivården? Cheferna på detta ställe verkar va de största bovarna. Lura staten 😁 Brukar bli dyrt det.

Håller med helt. För inte så många år sedan avgick kriminalvårdens chef efter att media fått reda på att byggföretag som myndigheten haft avtal med byggde även sommarhus och renoverade hos chefen. Korruption om något.

https://www.fastighetssverige.se/art...alvarden-11219

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...orsta-mutharva

Det som beskrivs i tråden är att frivården/Kriminalvården särbehandlar fångar/skurkar beroende på hur samspelet mellan dem. De förekommer mer än komplimanger kan jag lova, har själv sett hur man tummar på regelverket genom att man lånar ut sitt sommarhus till personal eller att de funnits ekonomiska transaktioner. Hur tror du att telefoner och knark kommer in på anstalter? De smugglas inte in av anhöriga iallafall..
Citera
2021-09-14, 01:53
Medlem
Karlstad består uppenbarligen bara av korruption som innefattar hållhakar & tjänster & gentjänster men som till stor del handlar om sexuella relationer....
Citera
2021-09-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef84g
Håller med helt. För inte så många år sedan avgick kriminalvårdens chef efter att media fått reda på att byggföretag som myndigheten haft avtal med byggde även sommarhus och renoverade hos chefen. Korruption om något.

https://www.fastighetssverige.se/art...alvarden-11219

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...orsta-mutharva

Det som beskrivs i tråden är att frivården/Kriminalvården särbehandlar fångar/skurkar beroende på hur samspelet mellan dem. De förekommer mer än komplimanger kan jag lova, har själv sett hur man tummar på regelverket genom att man lånar ut sitt sommarhus till personal eller att de funnits ekonomiska transaktioner. Hur tror du att telefoner och knark kommer in på anstalter? De smugglas inte in av anhöriga iallafall..

Skitsnack hörru!!

Det förekommer korruption och är enskilda fall hos olika myndigheter eller inom vanliga företag, det förekommer i landet JA, det fattar alla. Det är ingen nyhet! Att generalisera för alla inom frivården/kriminalvården är överdrivet och helt felaktigt, många gånger rent efterblivet med påhopp, antaganden och jag hörde av min påtända kriminella polare som är sur som en liten unge för att den fått krav ställda på sig. Rena gräddfilen som kriminell i det här landet, knappt några straff alls. Polisen sliter arslet av sig för att sy in dem och samla bevis, åklagaren sliter, sen kommer tandlösa lagar in och försvarare utan skam i kroppen som vrider vänder på lagar så rätten mjäkigt dömer ut straff de kriminella skrattar åt med varandra och sen kommer grinandes utan polarna när de är själva i kriminalvården. Så kommer kriminalvård och ska laga en gourmet rätt av vatten och pasta. Kriminalvård har inga vidare tvångsåtgärder alls, övervakningsnämnder kommer inlallandes och lyssnar mer på kriminella än tjänstemännen. Påverka misskötsamhet en är lika enkelt som att springa 10 mil, sen när det är klart inte svettas. Hårt arbete rinner ut i sanden,. Så får kriminalvården skit för att det daltas.

De hotas, påverkas och kan få repressalier varenda jävla dag. För en skitlön och ofta är det jävligt bra kompetent personal. Sen ska varenda skithög här sitta och peka med sina lortiga fingrar åt de som gör något av det bästa arbetet de bara kan i samhället.

Personal i kriminalvården sliter arslet av sig för att arbeta återfallsbyggande för att dömda och frigivna ska komma ut i samhället med verktyg som minskar återfallsrisker, se till misskötsamhet som ska leda till att dömda som inte sköter sig får konsekvenser och ha kontroll på dömda att de ska sköta sig och ställa krav så att de sköter sig bättre och påverkas av det, förmana osv,. Personal sliter med oerhörda arbetsmängder, många bränner ut sig. Anställda och chefer i KV jobbar sönder sig helt enkelt för att få ihop allt. Hade inte alla eldsjälar funnits som lägger ned sig till max för att avklara detta ofta mycket svåra arbete hade samhället fått högar av ökande konsekvenser. Oftast är det människor med jävligt hög moral, stort hjärta och hjärna som jobbar med samhällets slasktratt, psykiskt sjuka människor och tungt kriminella. Lycka till om du inte hittar ett eller annat rötägg. Så ni här som ojar er kan göra något vettigt och sluta med antaganden, hjälp till i samhället, har du bevis på korruption, gå då för helvete och ge det beviset till någon som faktiskt kan hjälpa till att ta bort den i så fall. Sitta och kasta skit kan alla göra, det behövs varken hjärna eller kompetens för det. Finns det korruption hos vissa, ska man fan inte döma ut verksamheten eller hårt arbetande personal.

Ha det i åtanke innan man dömer ut viktiga samhällsfunktioner. Tack!
Citera
2021-10-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mbilson
Fast det har ju förekommit inspektörer som haft relationer med flertalet av sina klienter och fick gå av den anledningen, hoppsan…

Sen några år senare en till… hoppsan hejsan vad alla var professionella på frivården i Karlstad 😅

Tycker det är skitsnack att döma och generalisera hårt arbetande människor kollektivt. Korruption finns hos enstaka, det skadar förtroende för alla andra. Tyvärr ser det inte vidare bra ut i vad som skrivs, kan hoppas att det inte stämmer att det skulle vara så. Det är då mycket tragiskt för personalen som verkat jobba internt för att få fram detta. Verkar röra sig om Karlstad.

Någon som har mer information om vad som hänt??

(Sakligt och inte massa påhopp på övriga personal)

https://www.nwt.se/2021/09/13/frivar...on-med-klient/

https://www.expressen.se/gt/kriminal...-med-valdsman/
Citera
2021-10-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacc
Tycker det är skitsnack att döma och generalisera hårt arbetande människor kollektivt. Korruption finns hos enstaka, det skadar förtroende för alla andra. Tyvärr ser det inte vidare bra ut i vad som skrivs, kan hoppas att det inte stämmer att det skulle vara så. Det är då mycket tragiskt för personalen som verkat jobba internt för att få fram detta. Verkar röra sig om Karlstad.

Någon som har mer information om vad som hänt??

(Sakligt och inte massa påhopp på övriga personal)

https://www.nwt.se/2021/09/13/frivar...on-med-klient/

https://www.expressen.se/gt/kriminal...-med-valdsman/

Det är ju inte första gången personal på frivården har ihop det på ett eller annat sätt med klienter - det har hänt vid flera tillfällen och det är flera som fått sparken pga detta. Det är inte skitsnack och att döma ut hela deras kår, det är fakta.
De faller för smicker och charmas av ”de kriminella”, som flera av de aktuella haft diverse gängtillhörigeter. Och vips har de frivårdaren runt sitt lillfinger.
Citera
2021-10-10, 11:45
Medlem
Citat:
Det är ju inte första gången personal på frivården har ihop det på ett eller annat sätt med klienter - det har hänt vid flera tillfällen och det är flera som fått sparken pga detta. Det är inte skitsnack och att döma ut hela deras kår, det är fakta.
De faller för smicker och charmas av ”de kriminella”, som flera av de aktuella haft diverse gängtillhörigeter. Och vips har de frivårdaren runt sitt lillfinger.

Skillnaden på dig och mig är faktadelen. Fakta är länkat, så här är läget nu. Det är fortsatt skitsnack att döma ut verksamheten. Det är fakta att du inte har fakta eller belägg för vad du påstår. Det märks att du är en person som pratar mycket, kan du inte backa upp dina påståenden med mer än svammel så är det troligt smartast att du bara är tyst och fortsätter tillverkningen av folihattar på pojkrummet. Du kanske är långsam av dig också, jag förtydligar bara för dig. Det du skriver, är redan skrivet. Öppnar du pajhålet, kom med en ny påhittad historia som åtminstone inte får dig att låta helt efterbliven. Inte mer än du redan är vill säga, något som har ett uns trovärdighet. En historia som delger vad ditt argument och belägg är för dina patetiska kommentarer.

Nog om dig, du är väldigt ointressant, noterat.

Förutom foliehattar som dömer ut all personal, finns det någon som har mer info om vad som händer på frivården i Karlstad?
Citera
2021-10-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacc
Skillnaden på dig och mig är faktadelen. Fakta är länkat, så här är läget nu. Det är fortsatt skitsnack att döma ut verksamheten. Det är fakta att du inte har fakta eller belägg för vad du påstår. Det märks att du är en person som pratar mycket, kan du inte backa upp dina påståenden med mer än svammel så är det troligt smartast att du bara är tyst och fortsätter tillverkningen av folihattar på pojkrummet. Du kanske är långsam av dig också, jag förtydligar bara för dig. Det du skriver, är redan skrivet. Öppnar du pajhålet, kom med en ny påhittad historia som åtminstone inte får dig att låta helt efterbliven. Inte mer än du redan är vill säga, något som har ett uns trovärdighet. En historia som delger vad ditt argument och belägg är för dina patetiska kommentarer.

Nog om dig, du är väldigt ointressant, noterat.

Förutom foliehattar som dömer ut all personal, finns det någon som har mer info om vad som händer på frivården i Karlstad?

Man kan undra vem som är efterbliven och inte har koll? Inte är det jag iallafall.
Jag vet inte vad det är för bevis som du anser att jag ska komma med? Det är bara att höra sig för på stan så får du höra både det ena och andra. Svårare än så är det inte.

Dessa två inspektörer arbetar inte kvar på frivården i Karlstad tack och lov. Hur resterande personal är eller beter sig kan jag inte svara på. Jag har bara historier som skett bakåt i tiden.
Citera
2021-10-12, 19:41
Medlem
De enda som har fakta och sanningen vet vi alla vilken det är.
Senast redigerad av Rudlspor 2021-10-12 kl. 19:45.
Citera
2021-10-15, 22:04
Medlem
Citat:
Man kan undra vem som är efterbliven och inte har koll? Inte är det jag iallafall.
Jag vet inte vad det är för bevis som du anser att jag ska komma med? Det är bara att höra sig för på stan så får du höra både det ena och andra. Svårare än så är det inte.

Dessa två inspektörer arbetar inte kvar på frivården i Karlstad tack och lov. Hur resterande personal är eller beter sig kan jag inte svara på. Jag har bara historier som skett bakåt i tiden.

Tagga ned youngblood, bara lite fb jargong.
Nu erkänner du att det är hörsägen vi snackar om, då är det en annan femma. De här kvinnorna du tar upp, har du hört att båda fått gå eller har du insides information som bekräftar att båda fått gå på grund av att de misskött sig med gängkillar?

Dela gärna med dig annars vad du hört om, vad händer på frivården med tanke på artiklarna?
Citera
2021-10-15, 22:06
Medlem
Citat:
De enda som har fakta och sanningen vet vi alla vilken det är.

Delge oss, tankeläsning är fett intressant men utveckla gärna?
Citera
2021-10-16, 09:07
Medlem
Insidan på frivården säger att ingen fått sparken åtminstone de senaste 15 åren men många har sagt upp sig.

Jag tänker att det svallras men den det skvallras om vet sanningen inte så många andra. Hört av killarna som springer där hur de dreglar över viss personal. Det är önsketänkande hahaha och så föds skvaller. Deras flickvänner blir fett sura över vad deras pojkvänner säger haha där kan skvallret också komma ifrån. Smutsa ner personal med osanningar för att pojkvännens dreglar över någon annan än dom.

Så till nutid vad som faktiskt är intressant är det som händer på frivården, alltså med personal som jobbar där nu! Den jag pratade med på insidan ville inte säga något men med massflykt från hönsgården och en chef som utreds är det en skev arbetsplats verkar det som. Men vad vet jag, sanningen vet bara personal!
Citera
2021-10-22, 21:12
Medlem
Citat:
Insidan på frivården säger att ingen fått sparken åtminstone de senaste 15 åren men många har sagt upp sig.

Jag tänker att det svallras men den det skvallras om vet sanningen inte så många andra. Hört av killarna som springer där hur de dreglar över viss personal. Det är önsketänkande hahaha och så föds skvaller. Deras flickvänner blir fett sura över vad deras pojkvänner säger haha där kan skvallret också komma ifrån. Smutsa ner personal med osanningar för att pojkvännens dreglar över någon annan än dom.

Så till nutid vad som faktiskt är intressant är det som händer på frivården, alltså med personal som jobbar där nu! Den jag pratade med på insidan ville inte säga något men med massflykt från hönsgården och en chef som utreds är det en skev arbetsplats verkar det som. Men vad vet jag, sanningen vet bara personal!

Oj, den hära kom idag. Låter inte klokt, måste va tufft för personalen med en sån chef 🤦

https://www.expressen.se/gt/kriminal...till-valdsman/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in