2021-04-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag menar att SD är ett enfrågeparti, frågor på det?
Med etablerat parti menar jag ett parti som funnits i riksdagen länge och rent subjektivt inkluderar jag att man har en skälig mängd röster samt att man har en komplett politisk agenda och är ett seriöst alternativ som majoritetsparti och ledare av landet.

Du svarade inte på frågan - borde du inte vara glad för de åtstramningar som föreslås oavsett från vilket parti? Uppenbarligen är det viktigt för dig. Eller är det bara viktigt så länge SD säger något?
Vad grundar du uttrycket "enfrågeparti" på?
Är det de andra partiernas påstående endast för att förminska partiet, då de insett att de börjar bli ett hot?
Hur länge ska ett parti behöva vara i riksdagen innan de anses "etablerat"???
du babblar vidare om "subjektivt inkluderar", "skälig mängd röster", "komplett politisk agenda" och "seriöst alternativ"....
Du har inte sett eller upplevt hur landet förändrats de senaste ~20 åren?
Du har antagligen inte heller läst SD:s partiprogram..
Hur försvarar du dina påståenden?
Är det att "etablerade" partier gång på gång lovar vitt och brett men realiserar väldigt lite i verkligheten?
Är det att agera som Reinfeldt?
Eller som Kristersson?
Jag är hutlöst trött på att se och höra dessa kappvändare öppna käften!
Dessa politiker är inga politiker!
De är kuvade, fega personer som inte jobbar för sveriges bästa.
Hade de gjort det hade de för längesedan insett problematiken och följderna detta skulle få.
Men nu när fler och fler får upp ögonen, då "vågar" dessa usla politiker öppna glappkäften och yla om att nu ska vi bli lite "tuffare" och införa stramare regler..
Och du frågar mej om jag inte "borde vara glad" att de nu kanske inför åtstramningar..
Så du menar alltså att jag ska vara "glad" nu när Moderaterna vaknat till liv efter alla år (det "etablerade" partiet..) och lyssnat på ("det icke etablerade partiet" enl. dej) SD...
Seriöst, hur tänker du???
Citera
2021-04-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Precis som Löfvén då?
Det lär nog hända att sossarna och M gör upp och stänger dom andra ute. Sossemaskinen måste bara bli tillräckligt desperat först.
Man rättfärdigar med "vad som är rätt för Sverige". Paketeras sedan fint av lobbyister.

Det finns två partier.
Sjuklövern och Sverigedemokraterna.
Citera
2021-11-15, 22:36
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Det går inte att ta Moderaterna och deras populistiska åsikter på allvar. Moderaternas tjatande om diverse bidragstak är ingenting nytt och börjar bli irriterande.

Bidrag till exempelvis nyanlända är enligt dem av ondo och ska minimeras. Man hör däremot aldrig någon moderat kräva ett avdragstak eller säga att avdragen skulle vara av ondo och borde minimeras.

Bidrag och avdrag liknar varandra. I själva verket skulle man ofta kunna omvandla avdrag till bidrag och vice versa. Men det finns en viktig skillnad. Bidragen går ofta till utsatta människor och/eller till människor med låga inkomster (t.ex. bostadsbidrag och försörjningsstöd). Avdragen utnyttjas däremot främst av människor med höga inkomster (t.ex. ränteavdrag, ROT-avdrag och RUT-avdrag).

Gissa varför Moderaterna avskyr bidrag och älskar avdrag. Det är inget annat än hyckleri.
Citera
2025-10-24, 21:29
Medlem
Idag kan man i Aftonbladet läsa Elisabeth Svantessons förklaring till varför han vill sänka bidragen. Hon ser det som en moralisk fråga, att man skall arbeta och försörja sig själv.
Elisabeth Svantesson, är själv känd för att ha skrivit sig på sitt sommarställe för att kunna lyfta arvode för dubbelt boende. Det finns även en Sverige Demokrat, som har skrivit sig i Allmänningbo, i Västmanlnd av samma anledning.
Detta med dubbelmoral kan bland kristna facister, definieras på följande sätt, "hellre dubbelmoral, än ingen moral alls".
Riksdagsmän och statsråd behöver inte gå på A-kassa, när de slutar utan de kan fortsätta att plocka ut gott om pengar en tid framåt utan att behöva oroa sig för ekonomin.
Fredrik Reifeldt och Tobias Billström, är tydliga exempel på detta.

Moral, jo pyttsan!
Citera
2025-10-25, 08:59
Medlem
Även idag så säger Ulf Kristersson, i en intervju i SR P1, ca. kl: 08:52, att man skall arbeta och försörja sig själv. Hoppas att han inför regler som tvingar avhoppade statsråd, till detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in