2021-04-07, 08:49
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstigen
Jag fick höra det samma dvs att om kunden säger till innan så hjälper det mycket. Om man skriver till banken innan insättningen så antar banken åtminstone att man handlar i god tro. Enligt min vän på banken så handlar det sedan en hel del på den individuella handläggaren på om de godtar din förklaring eller inte. Jag tror realistiskt att i 80% av fallen så köper dem det och det blir inga större problem. De sista 20% där det går fel blir såklart jobbigare
Jag tror att det är extremt ovanligt att en normal person med lönekonto som förklarar sig hamnar i klammeri, om inte det är 20% idioter som jobbar på banken, det kan det iofs vara

I alla fall känner jag mig 100% trygg med att det skulle lösa sig till slut då jag har min historik, men vill hemskt gärna slippa X veckor/månader utredning eller vad det nu kan ta för dom att kolla upp det om dom håller pengarna. Sånt har man ju ingen aning om. Gissar att det blir fryst och skickat till nån ekorotel och så hör dom av sig efter 4 månader osv. Rimligt att försöka undvika. Lite som att jag litar på att få tillbaka eventuellt scammade pengar på kreditkort, men det kan ta ett halvår, lagom skoj. Bättre att inte ha det liggande på bordet då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in