2022-12-15, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
No further questions your honor...

Det är ett overkligt scenario påhittat för att visa att aktier inte bara går till noll från ingenstans.
2022-12-15, 15:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
En annan höjdpunkt från senaten igår:
https://www.youtube.com/watch?v=tPbboH06mWI
2022-12-15, 20:02
Medlem
Bitcoin fixar detta!

Nya Dagbladets konto låst – "penningtvätt och terrorism"
https://www.friatider.se/nya-dagbladets-konto-last-penningtvatt-och-terrorism

Väldigt troligt att Nya Dagbladet har ägnat sig åt penningtvätt och terrorism! (Om så vore fallet, borde de förstås åtalas och dömas för detta.)
2022-12-15, 20:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bitcoin fixar detta!

Nya Dagbladets konto låst – "penningtvätt och terrorism"
https://www.friatider.se/nya-dagbladets-konto-last-penningtvatt-och-terrorism

Väldigt troligt att Nya Dagbladet har ägnat sig åt penningtvätt och terrorism! (Om så vore fallet, borde de förstås åtalas och dömas för detta.)
Du lyckades inte ta till dig något av informationen du fick häromdagen.

Troligen har de haft insättningar eller gjort transaktioner av betydande belopp som de inte kunnat/velat redovisa.

Eller tror du att banken kan stänga ner konton hej vilt utan vidare? Du har extremt dålig koll på hur lagar ser ut och tillämpas.
2022-12-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du lyckades inte ta till dig något av informationen du fick häromdagen.

Troligen har de haft insättningar eller gjort transaktioner av betydande belopp som de inte kunnat/velat redovisa.

Eller tror du att banken kan stänga ner konton hej vilt utan vidare? Du har extremt dålig koll på hur lagar ser ut och tillämpas.

Jag vet att bankerna stänger av utan saklig grund.

Låt se om de kommer att åtalas och dömas för dessa brott med högt straffvärde. Om inte, så är det rena okynnestrakasserier.
2022-12-15, 20:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag vet att bankerna stänger av utan saklig grund.

Låt se om de kommer att åtalas och dömas för dessa brott med högt straffvärde. Om inte, så är det rena okynnestrakasserier.
Hur ”vet” du detta? Det låter ju extremt uppseendeväckande. Har alla inblandade politiker, tusentals banktjänstemän och jurister tillsammans kommit överens om att mörka detta?

Skriv gärna vidare om detta i forumet för konspirationer, inte i denna tråd. Tack.
2022-12-15, 21:51
Medlem
Citat:
En annan höjdpunkt från senaten igår:
https://www.youtube.com/watch?v=tPbboH06mWI
Här blir man ju lite sugen på att attackera er delade kognitiva dissonans och åtminstone hinta om att det absolut är en höjdpunkt, men du förstår helt klart inte varför den är underhållande.

Via historik vet vi ju hur få milimetrar, om någon, det går att penetrera det där cementblocket du har i huvudet härifrån. Men eftersom du tydligen är intresserad av denna hearing kanske du kan ta åt dig när en kvinna säger åt dig på skarpen att nu får det räcka, nu är det dags att du växer upp:
https://twitter.com/Blockworks_/status/1603092980558172161?s=20&t=gGwQSvup41UXIiI2tNPaDQ
2022-12-15, 22:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Här blir man ju lite sugen på att attackera er delade kognitiva dissonans och åtminstone hinta om att det absolut är en höjdpunkt, men du förstår helt klart inte varför den är underhållande.

Via historik vet vi ju hur få milimetrar, om någon, det går att penetrera det där cementblocket du har i huvudet härifrån. Men eftersom du tydligen är intresserad av denna hearing kanske du kan ta åt dig när en kvinna säger åt dig på skarpen att nu får det räcka, nu är det dags att du växer upp:
https://twitter.com/Blockworks_/status/1603092980558172161?s=20&t=gGwQSvup41UXIiI2tNPaDQ
Om du hade läst tråden så hade vi redan kommit fram till att hon har tagit emot en massa pengar från kryptolobbyister. Eller innehar hon någon spetskompetens inom området?
2022-12-15, 22:52
Medlem
Citat:
Eller innehar hon någon spetskompetens inom området?
Jag kan ensam mer om "området" (krypto) än samtliga i det där rummet - tillsammans. Däremot kan samtliga i det rummet mer än mig om exempelvis juridik, tradfi-reglering osv. Du fattar alltså inte varför de är där, och varför jag inte skulle ha något där att göra.

Du fattar alltså inte heller varför hon sa till dig på skarpen. Detta har skit och inget att göra med krypto. Det är ni sandlådebarn som blandar ihop det.
2022-12-15, 23:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Jag kan ensam mer om "området" (krypto) än samtliga i det där rummet - tillsammans. Däremot kan samtliga i det rummet mer än mig om exempelvis juridik, tradfi-reglering osv. Du fattar alltså inte varför de är där, och varför jag inte skulle ha något där att göra.

Du fattar alltså inte heller varför hon sa till dig på skarpen. Detta har skit och inget att göra med krypto. Det är ni sandlådebarn som blandar ihop det.
Haha, kryptomästaren. Det är ungefär som att säga att du är mer kunnig än oss andra inom astrologi.

Att du får förklarat för dig varför astrologi är nonsens verkar göra dig extremt upprörd, vilket ju är förståeligt ur ett psykologiskt perspektiv.
2022-12-16, 03:14
Medlem
Citat:
Haha, kryptomästaren. Det är ungefär som att säga att du är mer kunnig än oss andra inom astrologi.

Att du får förklarat för dig varför astrologi är nonsens verkar göra dig extremt upprörd, vilket ju är förståeligt ur ett psykologiskt perspektiv.
Du blandar även ihop detta med dialogen du har med din mamma om astrologi.

Dialogen du har här handlar om att du trodde att detta handlade om "krypto". Sen sa en kvinna åt dig på skarpen, och huruvida du då kissade på dig är varken mitt fel eller problem.
2022-12-16, 12:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Såg en kul liknelse på en youtube-kanal. BTC är som spelchips i Las Vegas. man tar sina riktiga pengar, växlar in chips, sedan har chipsen ett värde i Las Vegas så länge man spelar. Men utanför Las Vegas är värdet noll om man inte växlar in till riktiga pengar. Chips används till gambling och har inget annat syfte eller användningsområde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in