Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
Det är din åsikt baserat på din subjektiva definition av intrinsikalt värde. Det är inte en objektiv och allmängiltig sanning som kan appliceras på alla människor. Du kan tro det om du vill men någon sanning är det inte. Det är en filosofisk diskussion där det inte alltid finns rätt och fel.
Bra att du släppt ditt tidigare felaktiga uttalande och nu reviderat till ett annat. Där ger du igen bara uttryck för din åsikt. Du har rätt till den men det är ingen objektiv sanning du förmedlar.
Jag ställde en fråga som du missade att svara på. Att värdelöst betyder att priset är 0 är en självklarhet. Är bitcoin värdelöst nu?
Nej, om någonting har (inneboende) värde är inte en filosofisk fråga. Du har lurats att tro att allt i världen är fritt för en personlig tolkning. Tyvärr finns det bara en verklighet och den är objektiv.
Jag ställde frågan vad bitcoin har för intrinsikalt värde och har ännu inte fått svar, utan istället hakar du upp dig på formuleringar kring hur sällsynt det är med butiker som tar betalt i bitcoin. Löjeväckande.
Frågar du mig så är bitcoin värdelöst ända tills någon kan svara på frågan om värde som går att påvisa även om priset är 0. Detta är helt trivialt att göra med alla sorters varor och tjänster som folk köper.