Imiron, mitt inlägg postade jag 14:13 idag och du svarade 14:17. Är du säker på att
fyra minuter är tillräckligt för dig att skriva ett genomtänkt och läsvärt inlägg?
Citat:
För journalisterna på botten som inte är stora namn är lönerna inte tokhöga. För stora namn och chefredaktörer (Arpi var båda) är lönerna höga. Jan Helin tjänar miljontals kronor om året på SVT och lönen var ändå bra mycket högre när han var på AB. Wolodarski är Sveriges högst betalda chefredaktör. Karin Pettersson drar in över 400 lök i månaden. Kan lova dig att Anders Lindberg drar in en REJÄL slant. 2016 drog Oisin Cantwell in över 700 000 om året. Ingen extrem lön men knappast någon kengarlön. Samma för Fredrik Virtanen innan han blev metooad.
Har du läst tidigare inlägg i tråden?
Citat:
Med det resonemanget borde Proletärens journalister tjäna multum. Vad Åsa Lindeborg tjänar vet jag inte, men jämförelsen haltar.
Vilket nystartat medieprojekt på vänsterkanten betalar sina journalister löner på hundratusen?! Det finns liksom inget därför att vänstern inte har råd att betala sådana drömlöner.
(FB) Bulletins skyhöga löner och svensk medias högervridning
Det är säkert så att ett halvdussin av Aftonbladets högst betalda journalister tjänar mer än vad Ivar Apri gör på Bulletin. Men det är en orättvis jämförelse eftersom Aftonbladet är Sveriges största dagstidning och har funnits i över hundra år. Bulletin är ett nystartat projekt på
högerkanten som nu havererat.
Citat:
Vill du locka stora namn på säkra och välbetalda tjänster till ett osäkert projekt måste du sockra rejält med lönen. Det är inget konstigt.
Det argumentet har redan framförts i tråden:
(FB) Bulletins skyhöga löner och svensk medias högervridning Det anmärkningsvärda är att den svenska högern har sådana resurser att man har råd att ge journalister till nystartade medieprojekt hundratusen i månadslön. Jag kan garantera dig att Politisms chefredaktör Eric Rosén inte fick några hundratusen i månadslön.
Citat:
DN är socialliberal. De tillhör knappast ondhögern utan tillhör "de goda". Bonniers flaggskepp DN får inte presstöd. Presstöd har de till alla jävla lokalblaskor. Aftonbladet ägs av Schilbstedt som trots enorma tillgångar drar in rejäla summor presstöd.
DN:s ledarsida är
oberoende liberal. I Flashbacks bubbla är förstås allt förutom Samhalls Nytt och LjugandeTider vänstervridet. Så ser det inte ut i verkligheten.