Nu ni! Nu ska jag utsätta mig för det allra sämsta man kan göra på Flashback, misslyckanden

Följande skrivs dels för att visa nya vad som kan hända, men också för att ta första steget i misslyckade stories. Jag misstänker att det finns fler exempel på att ligga back, eller så är jag ensam fullblodad retard. Siffrorna är tagna från Avanza nu i efterhand.
Efter ett ekonomiskt tufft 2020 så sadlade jag om inför nyår och började titta aktier och göra om i fonder (haft en fond som legat still i många år på samma summa). Mitt första köp var Airbnb på IPO dag, sen började jag titta på vaccinföretag men det kändes alldeles för rörligt. Gröngöling man var (jag har självuppgraderat mig till erfaren gröngöling, fritolkning) så paniksålde jag airbnb med några hundralappar förlust
Anlände till det ökända aktiedelen på Flashback och fann Stockens informativa inlägg, samtidigt skeptisk men kände va fan, vad ska jag annars göra? Lära sig på något sätt bör man. "Minst 100 aktier bör man köpa!" och oerfaren som man var så köpte jag 100 aktier. GEVO var andra aktien som köptes med ett GAV på 5,66. Upp till 14/15 där jag faktiskt sålde av hela innehållet med en fin vinst och planen var att köpa in mig igen senare, med noll koll på kommande dyk. Än så länge lever jag livet!
I samma veva hittade jag BNGO och kände, ja, vi slänger väl lite pengar här också. Gick hur bra som helst, GAV på 6,87 och sålde runt 12. Allt går prima! Vem sa att det var svårt med aktier?
Av en slump så kom jag att tänka på AMC, film har alltid varit av intresse och jag hade en diskussion vid middagsbordet om vart det kan finnas mest uppsida, en av aktierna det föll på var AMC. Så den 15 januari lägger jag en order på AMC på 100 aktier, på ett pris av 2,66 per aktie. GEVO gick som tåget och jag minns att jag kände då att jag har för lite, så jag sålde enstaka AMC aktier och pumpade in i GEVO och sen sålde GEVO och köpte tillbaka AMC högre. Ja ni hör ju, helt jävla galet var det. Hur kan det vara frittfram att handla på marknaden?
Sen dyker AMTX upp. Köper in mig den 25/1 på 8,96 och fyller på dagen efter på 9,47. Säljer sedan när den sjunker 1-2 dollar, röda siffror var farligt. Jag hade totalt 115 aktier som hade haft en fin uppgång idag
Och så den stora dagen! Jag hade köpt AMC den 15 januari med ett GAV på runt $3 efter fram o tillbaka köp. Börsen öppnar och en uppgång på 452% visas

Vad gör grönglingen? Håller, den ska upp mer! Under morgonen har jag tittat premarket och fått reda på hela kalabaliken med GME och AMC, AMC TO THE MOON! Om jag minns rätt så är 27/1 inte volatil under öppningstimmarna, det hålls rätt bra. Börsen stänger och jag är astaggad inför kommande dag, 400% mer!!!
Börsen öppnar och värdet har sjunkit!! Här säljer jag av i panik och besvikelse, men köper in för mindre summa, säljer av igen, och, ja, håller på som en riktig gröngöling som inte har någon aning om vad som händer. 400% idag hade jag bara tagit och sen väntat, jävla oerfarenhet och girighet. Lägger även en liten order på GME innan stängning. Den 28/1, dagen efter är den generella ökningen på 12%

Lärde jag mig? Nja, inte riktigt. Både GEVO och BNGO sjönk mycket i värde i denna veva också, men dom var fortfarande blåa så reflekterade väl inte över det.
Jag bestämmer mig bara för att läsa på mer. Sagt och gjort. Hittar CCIV den 1 februari med och köper in mig med ett GAV runt 25. Varje dag är som löning efter det, jävlar vad cash jag tjänade! Från 12% ökning till 59% på 17 dagar, nu ska jag ha tillbaka mina pengar. Jag laddar på mer successivt (att lägga undan tills röda dagar kommer hade jag inte kommit på än, på kontot växer inga pengar tänkte jag), så när CCIV rusar från 38 till 50 kan ni ju tänka er vad jag gör. Jag ligger alltså +90-100% på mitt dyraste inköp någonsin, och går all in. All research och åsikter tyder på att mergern kommer hända med Lucid, och jag är medveten om att det kan komma en liten pullback men sen bär det av till månen, så jag laddar på. Vid den absoluta toppen hade jag +12k. Lärde jag mig från AMC att ta vinster? Haha ni har för höga förhoppningar om gröngölingar
Mergern meddelas, och jag tittar siffrorna afterhours och ser ridå. Helvete vad fan händer

Börsen öppnar och den studsar upp till 44. Ligger fortfarande helt okej plus, säljer jag? Nej det är ju exakt det här jag tänkte skulle hända, pullback innan avresa till månen! Resten är historia. Detta var alltså 23/2, och nu har jag också köpt in mig på den absoluta toppen inför kommande korrigering. När väl björnmarknaden börjar så sjunker i princip allt innehav och vinster en efter en försvinner.
Bland allt detta har det hänt mindre försök till daytrades som också slutat i förlust, så det är en hel del som inte är redovisats.
Jag låg alltså +90% 27/1, +12% 28/1, +60% 16/1 och nu.. Haha ja mars var inte nådig, ligger nu på -55%
Lastat om, lärt mig en jävla massa och nu mot nya uppgångar. Skrattar åt det nu i efterhand hur illa jag skött detta, har haft världens chanser att skaffa mig flera hundraprocent avkastning men inte ska det ske.
Någon som har skött det värre? Våga dela med er