2021-04-01, 14:59
Medlem
Hej!

Jag har "investerat" i olika kryptos i snart 3 års tid, förmodligen genomfört typ 7000-10000 trades på 40-50 olika exchanges, förvarat dessa under olika tider i olika plånböcker etc (staking osv)

Nu till frågan, det är ju helt, heeelt omöjligt för mig att skatta för detta. Har provat tjänster som koinly etc där jag länkar alla exchanges osv och tar ner samtliga transaktioner men det är stora hål i precis allting, helt omöjligt att hålla koll på all information som finns överallt, det diffar helt enkelt för mycket och skatteverket skulle definitivt granska mig.

Jag har redan accepterat att så förmodligen är fallet och börjat titta på alternativa vägar.

Min fråga är egentligen, ni som handlar med binance card, crypto.com-kortet osv, rapporterar de dessa köp till skatteverket? Jag vet att man fyller i en KYC i samband med att man skaffar kortet, men används detta på något sätt förutom när skatteverket själva ber om informationen (vilket jag såklart hoppas att de inte gör).
Citera
2021-04-01, 15:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Quickbit släpper snart både kort och app för krypto, kanske kan de ha rätt lösning för dig.
Jag är själv inte inne i kryptosvängen så kan ha förstått dina behov fel.
Citera
2021-04-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Quickbit släpper snart både kort och app för krypto, kanske kan de ha rätt lösning för dig.
Jag är själv inte inne i kryptosvängen så kan ha förstått dina behov fel.

Aldrig hört talas om Quickbit, såg intressant ut, tack!
Högst oklart om det är rätt lösning för mig dock, jag misstänker att de definitivt måste rapportera till skatteverket då det är ett svenskt företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in