2021-03-30, 23:19
Medlem
nekmennits avatar
Man kan alltså få tillbaka 30% av den ränta man betalat på bolånet, var ser man det i deklarationen?
Citera
2021-03-30, 23:22
Medlem
Det sköts automatiskt.
Citera
2021-03-30, 23:26
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekmennit
Man kan alltså få tillbaka 30% av den ränta man betalat på bolånet, var ser man det i deklarationen?

Ruta 8.1 - "Ränteutgifter m.m". Det ska vara förifyllt om det rör sig om någon långivare av någon storlek. De lämnar då kontrolluppgift till SKV.
Citera
2021-03-30, 23:30
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ruta 8.1 - "Ränteutgifter m.m". Det ska vara förifyllt om det rör sig om någon långivare av någon storlek. De lämnar då kontrolluppgift till SKV.

Ja där står en siffra, men det är ju det totala som jag betalt in i ränta tänker jag, om jag inte är helt ute och cyklar.

Skall man inte få 30% avdrag på den siffran som står i ruta 8.1?

Isåfall var står det?
Citera
2021-03-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekmennit
Ja där står en siffra, men det är ju det totala som jag betalt in i ränta tänker jag, om jag inte är helt ute och cyklar.

Skall man inte få 30% avdrag på den siffran som står i ruta 8.1?

Isåfall var står det?

Jo. I deklarationen redovisas beloppet du har fått i ränta. Sen dras 30% av det beloppet.
Citera
2021-03-31, 00:28
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Jo. I deklarationen redovisas beloppet du har fått i ränta. Sen dras 30% av det beloppet.

Var står det specificerat? Hittar inte någonstans...
Citera
2021-03-31, 00:35
Medlem
Sidan 3- avdrag för ränteavgifter- sen e det väl ca 28% som du får tillbaka av det beloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in