Citat:
Ursprungligen postat av
WykkedWitch
Feminister och andra kårer sveper nu genom samhället mot porren med hårdhandskarna. Vargen dag besöker de skolor och håller föredrag överallt, det skrivs massor av porrhat i medier.
Vad är det då som är falskt. Det är svårt att hämta källor på ämnet så våra erfarenheter får tala.
Enligt mig sprids det lögner om att gangbangs är filmade våldtäkter och att tjejerna inom porr drogad och slås blodiga. Övergrepp är 100% .
Ni som sett och ser mycket på porr, har porren blivit såhär. Kollar man de vanliga porrsidorna så förekommer inte våld och våldtäkter eller nerdragningar av tjejer i rohypnol etc.
Nu pågår ett rabiat krig mot porren.
De gamla militant-feminist-fanatikerna lyckas tyvärr fostra/hjärntvätta nya generationer/följare i sin förvridna lära. Har sett detta sedan sent 1980-tal, då det t.e.x anordnades tidningsbål utanför den norsk-svenske, numera avlidne, porrkungen Leif Hagens tidnings och videobutik i Stockholm. Deras taktik går, enkelt uttryckt, ut på att presentera en "sanning" som egentligen i stort sett är deras egen uppfinning, men som de, ofta kraftfullt, hävdar är verkligheten.
Utöver detta så är det tyvärr också så att dessa ultra-fanatikers syn med åren fått fäste och "lyckats" delvis bli den "officiella" synen inom t.e.x de styrande. Detta inte minst på grund av att de har allierade i de flesta av de olika riksdagspartierna. Riksdagsmän/kvinnor som delar deras "värdegrund", för att använda ett populärt nutida uttryck. Ett exempel på denna påverkan är den svenska sexköpslagen som nästan helt är utformad efter en extrem-feministisk ideologi. Alla sexköpande män är mer eller mindre onda, Alla de sexsäljande kvinnorna är fullständiga hjälplösa offer. Alltså förbjuder man sexköp men inte sexförsäljning.
Minns också när socialdemokraten Margareta Winberg extremt tidigt på nyårsdagen, alltså
första dagen då lagen trätt i kraft, exalterad stod på den öde Malmskillnadsgatan och med ivrig stämma deklamerade något till reportrarna om att nu ser vi minsann vilken skillnad lagen gör. Själv tror jag att gatan hade varit lika öde vid den tidpunkten även utan sexköpslagen.
Ett annat bra exempel är den så kallade dokumentären "Shocking Truth" från 2000, regisserad av Alexa Wolf. Där en tjej i sin undersökning av porrbranschen säger sig ha sett fem tusen
olika filmer, men där till slut
en film fick spegla hela branschen. En slags hard core gang-bang filmer där killarna skulle vara lite, märk väl:
spelat, brutala och nervärderande både fysiskt och verbalt, med lite klatschar på rumpan, lite greppande av håret på tjejen och liknande. Men vad dokumentären (givetvis) inte tog upp var att kvinnan som medverkat i filmen inte bara medverkade helt frivilligt utan var dessutom delägare i själva produktionsbolaget. Vidare måste jag bara nämna när denne Alexa Wolf var med i debatt i tv4 kring den här tiden. Så länge andra debattörer höll med henne satt hon tyst, men när någon faktiskt sade emot henne, t.e.x den fenomenale Petra Östegren, blev hon helt vild och började prata hetsigt.
Vad sak man då säga slutligen från en som "konsumerat" porr sedan tidigt 1980-tal då jag, som 14-åring, faktiskt kunde köpa herrtidningar på den lokala bensinstationen. Jag kanske var stor för min ålder

. Nåväl, jag brydde mig, ganska självskrivet, inte om varför utan var bara nöjd att kunna köpa.
Jo. De här extrema porrmotståndarna har ofta kört med ungefär samma knep. Saker som givetvis funkar bäst för den okunniga/ointresserade. Argument som är lika lätta att punktera för den som vet. Ett klassiskt är att de försöker ge sken av att t.e.x all porr är våldsporr, vilket är rent nonsens. Det är lika dumt som att försöka påstå att det
bara finns sexfilmer med en kille och en tjej i. Eller att alla bilar är svarta. Eller att all glass är vaniljglass. Inte att det är bara en specialnisch, där man faktiskt också medverkar helt frivilligt, i ett porr-universum där det mesta faktiskt handlar om ganska vanligt sex. Kort uttryckt: Man låter en liten del spegla hela helheten. Försöker de påstå något som detta i en diskussion så var inte rädd att säga till dem rakt ut:
Du ljuger. För den som "kan sin porr" är det inget större problem att motsäga dessa ultra-fanatiker.
Det här blev lite längre än jag trodde. Men har man levt ett tag, så ser man detta upprepas gång på gång. Slutar med ett färskt exempel på det som jag sade i börja om att det tillkommer nya generationer "troende". Lägg märke till retoriken. Som bitvis känns igen från förr. Även om tjejerna inte säger sig vara "anti-porr" så är mycket av snacket i inslaget, i mitt tycke, sådant, att man får känslan att de försöker "blåsa upp" och/eller förvanska just den här porren och de problem de säger sig ha stött på. Man undrar osökt hur mycket de faktiskt porrsurfat i sin "research". Nästan lite förvånad över att reportern ställde en motfråga som ifrågasatte dem. Brukar annars ofta bli att reportern hålllit med den intervjuade. Särskilt när det gällt svt och ämnen som porr.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...och-harda-slag