2021-03-29, 21:23
Medlem
Tjena, undrar om någon som är intresserad av SNRI, som kan förklara denna effekt jag fick om jag ska fortsätta eller inte?
Börja med Venlafaxin efter fått det utskrivet för länge sen men aldrig testat den, Dom 3-4 första dagarna på 70mg var hur bra som helst, väldigt uppåt, mindre arg och sur, mer pigg, mycket mer sexlust, Samt fick i allmänt mycket mer gjort på dom dagarna än på en hel månad innan. Vill även tillägga att jag fick pupiler stora som tefat.
Men efter dom dagarna blev allt skit igen, mådde illa hela tiden, ångest, sur, impotent. Mycket värre än innan jag börja med dom, så jag orka köra så på dom i en vecka ungefär, Men var så tråkigt när man mådde så bra först.
Nån som kan förklara varför man mådde så bra dom första dagarna sen skit resten? Har ju hört att SSRI,SNRI att man kan må sämre den första tiden, men bättre först sedan sämre sen? Ska jag fortsätta med det? Blir det bra igen? Höjd dosen? Byta till annan SSRI,SNRI, annan medicin? skulle ju gärna vilja komma åt den där första känslan. Tacksam för alla svar.
Senast redigerad av Analblekning 2021-03-29 kl. 21:26.
Citera
2021-03-29, 21:38
Medlem
Prophiss avatar
Kände inte av någonting första dagen, dag två kände jag viss effekt, dag tre var ögonen som tefat kände hur adrenalinet pumpade och ville bara ha en ursäkt till att få utlopp för det, händer skakade en del. Dag fyra var det något sämre effekt. Dag fem så kände jag knappt av något. I slutet av veckan var det verkningslöst.
Citera
2021-03-29, 23:02
Medlem
Antivalents avatar
De flesta antideppresiva tar c:a 2 veckor för att verka. Det du känt i början är placeboeffekter och kan vara indikationer på att du inte har en reell depression utan andra besvär.
Citera
2021-03-29, 23:08
Medlem
Ska du ha snabb effekt så är det inte venlafaxin du ska ta. Den ska du tugga en längre period. Du kommer vara svintrött hela tiden och iprincip impotent. Jag hade en bra utveckling av den där. Träffade en ny tjej som ville ligga hela tiden. När det var nytt så kunde man knulla länge och hårt vilket hon var nöjd med. Svalnar relationen och man inte är lika tänd längre blir de as svårt att komma.

Avtändningen missar alla läkare att berätta om. Brainzappen var nog värst och höll i sig några veckor efter. Den är hemsk...påriktigt hemsk. Slår lätt avtändningen jag hade på ett halvårs hög dos av oxycontin som jag tog innan en operation.
Senast redigerad av RussianPking 2021-03-29 kl. 23:11.
Citera
2021-03-30, 01:02
Medlem
Du fick förmodligen känna av placeboeffekten ihop med lite noradrenalinhöjning. Alternativt att du skickades in i en liten hypomani.
Citera
2021-03-31, 22:49
Medlem
När jag tog venlafaxin första gången så trodde jag seriöst att jag skulle dö. Hjärtklappning från helvetet, pulsen skenade, svettningar, trött, yrsel, illamående, kunde inte äta nånting alls. Men sen typ två veckor senare började biverkningarna trappa av mer och mer och nu är det bra. Ett år på venlafaxin nu och dom biverkningar jag kan märka av idag är lite yrsel om jag reser mig för fort, lite dimsyn och det som alla har problem med lite svårare att komma. Men har märkt att det blev bättre med tiden.

Så stå ut! Håll i! Effekten kommer förhoppningsvis inom en månad. Det är en långtidsmedicin inte en quick fix
Citera
2021-04-02, 12:36
Medlem
Muppetys avatar
Man kan få väldigt skiftande humör de första veckorna, sen ska det stabilisera sig. På mig funkar det det bra o jag har haft dom hur länge som helst, men har minskat dosen lite. De är dock svåra att sluta med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in