2025-11-29, 16:07
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Nej, grannfrun var frun till Daniel Linde som blev skjuten.

Åsa Waldau var inte inblandad i dådet, vad vi vet. Även om många spekulerar om detta. Det är väl inte känt om Helge låg med henne också. Jag ser det verkligen inte som omöjligt.
Helge har sagt i intervjuer eller om det var i FUP:en att han i egenskap av tjänare tillfredsställde Kristi Brud = Åsa. Om hon gjorde nåt med honom vet jag inte om det kommit fram.

Eftersom alla ändå låg med alla var det väl onödigt av Helge att mörda sina fruar, kan man tycka...
Citera
2025-11-29, 16:20
Medlem
Beatriceaurores avatar
Sara var ju ute för att döda, oskyldig är hon inte.
Men polisutredningen verkar inte bra. Om detta stämmer med blodpölen under sängen t ex så pekar den på att offret dödats tidigare.
Citera
2025-11-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Helge har sagt i intervjuer eller om det var i FUP:en att han i egenskap av tjänare tillfredsställde Kristi Brud = Åsa. Om hon gjorde nåt med honom vet jag inte om det kommit fram.

Eftersom alla ändå låg med alla var det väl onödigt av Helge att mörda sina fruar, kan man tycka...

Ja. Storhetsvansinne helt klart. Han förstod inte hur bra han hade det. Mycket vill ha mer. Det har inte kommit fram, exakt. Men man vet aldrig med Helge.
Citera
2025-11-29, 16:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Okej, du hittar alltid något haha… Tror du på riktigt på alla dessa omständigheter? Du känner dig inte lite konspiratorisk?

Polisen har väl undersökt sängen först? Var den hamnar sedan är ju helt ointressant.

Det finns fler detaljer också. Teknikerna försöker koppla Saras byxor till pläden och letar textilfibrer på både pläd och byxorna efter att de ska ha varit i kontakt med varandra.

Antagligen har polisen antagit att man måste luta sig mot sängen eller gå upp i sängen för att kuna rikta revolvern mot huvudet när A's huvud nästan är i mitten av dubbelsängen och därför vill de hitta fibrer från pläden på Saras byxor.

Men de hittar inga sådana fibrer!
Citera
2025-11-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nä men det är ju inte bara en sak som inte stämmer utan flera saker. De räknar ju upp 6 detaljer som inte går ihop och det är rättsläkare och brottstekniker som ifrågasätter dem.
Så jag håller bara med de experterna som vet mer än mig att det här stämmer ju för fan inte.

Det är inte speciellt konspiratoriskt att misstänka att Helge skjuter först för att vara säker på att A verkligen dör när han slagit sin första fru med hammare i huvudet och Sara inte klarat av sånt tidigare.
Helge kan mycket väl ha utfört mordet, men bara behövt Sara som alibi för att han vet av erfarenhet att han som make är den förste de kommer att misstänka.

Rättsläkarna säger bara att skottet i höften skedde efter skotten i huvudet. Och det är ju fullt rimligt. Rätten gjorde ju bedömningen att det inte gick att lita på att det gick till på det sätt som Sara Svensson menade.

Du tror inte att polisen är jävligt noggranna med att leta efter fler skotthål om de hittar fler hål i lakanet? Eller tror du att Knutbyförsamlingen har nästlat sig in hos polisen och dolt detta?
Citera
2025-11-29, 16:34
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Rättsläkarna säger bara att skottet i höften skedde efter skotten i huvudet. Och det är ju fullt rimligt. Rätten gjorde ju bedömningen att det inte gick att lita på att det gick till på det sätt som Sara Svensson menade.

Du tror inte att polisen är jävligt noggranna med att leta efter fler skotthål om de hittar fler hål i lakanet? Eller tror du att Knutbyförsamlingen har nästlat sig in hos polisen och dolt detta?

Jag tror att om de ser att A är skjuten i huvudet och hittar ett kulhål i kudden under huvudet och hittar en kula inne i kudden och de antar att det är den dödande kulan så blir de mindre nogranna på att leta efter andra kulhål på andra ställen i rummet.
Citera
2025-11-29, 16:42
Medlem
Jag gissar att "dokumetärteamet" inte läst obduktionsprotokollet - det är inte en handling som kreti och pleti har tillgång till*.
De har byggt allt på hörsägen från en person som påstår sig ha insikt.

*jag vet att AI säger något helt annat, men:

Citat:
Jag vill ta del av obduktionsutlåtande eller dödsorsaksintyg, hur gör jag det?
Om du vill ha mer information vänder dig direkt till den enhet som genomfört obduktionen. Enheten kommer därefter hantera din begäran och genomföra sedvanlig sekretessprövning.

https://www.rmv.se/berord/rattsmedicin/rattsmedicinsk-obduktion/
Citera
2025-11-29, 16:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag gissar att "dokumetärteamet" inte läst obduktionsprotokollet - det är inte en handling som kreti och pleti har tillgång till*.
De har byggt allt på hörsägen från en person som påstår sig ha insikt.

*jag vet att AI säger något helt annat, men:

https://www.rmv.se/berord/rattsmedicin/rattsmedicinsk-obduktion/

Annars finns ju obduktionsprotokollet med text och foton i Fupen som vi alla har läst.
Citera
2025-11-29, 17:29
Medlem
evertears1s avatar
Citat:
Men hallå. Vilket svammel. Det är ju någon annan som har skjutit A i huvudet innan Sara kommer dit.
Nej.
Citera
2025-11-29, 17:37
Medlem
Citat:
Det finns fler detaljer också. Teknikerna försöker koppla Saras byxor till pläden och letar textilfibrer på både pläd och byxorna efter att de ska ha varit i kontakt med varandra.

Antagligen har polisen antagit att man måste luta sig mot sängen eller gå upp i sängen för att kuna rikta revolvern mot huvudet när A's huvud nästan är i mitten av dubbelsängen och därför vill de hitta fibrer från pläden på Saras byxor.

Men de hittar inga sådana fibrer!
Tittar man på rekonstruktionsfilmen på Youtube med Sara Svensson om hur hon sköt Alexandra Fossmo så visar den filmen att Sara Svensson inte behöver komma i kontakt med filten när hon sköt Alexandra på nära håll, så om man tror på allt Sara säger så behöver hon inte alls komma i kontakt med pläden eller filten. Och hur den dockan låg i filmen har Sara Svensson inga invändningar mot så det är inte så konstigt att det inte finns några fibrer på Sara Svenssons kläder efter att hon skjutit Alexandra Fossmo på nära håll. Den är nog bäst du kontroller saker hädanefter. När hon lyfter på täcket i rekonstruktionsfilmen går hon inte nära täcket. Att Alexandra Fossmo skulle ligga mitt i sängen motsägs av rekonstruktionsfilmen eftersom Sara Svensson inte har några invändningar mot var kroppen av Alexandra låg i sängen när hon på nära håll mördade Alexandra Fossmo, Alexandra som alltså är och var Åsa Waldaus lillasyster
Senast redigerad av Blueintime 2025-11-29 kl. 18:01.
Citera
2025-11-29, 18:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Tittar man på rekonstruktionsfilmen på Youtube med Sara Svensson om hur hon sköt Alexandra Fossmo så visar den filmen att Sara Svensson inte behöver komma i kontakt med filten när hon sköt Alexandra på nära håll så om man tror på allt Sara säger så behöver hon inte alls komma i kontakt med pläden eller filten. Och hur den dockan låg i filmen har Sara Svensson inga invändningar mot så det är inte så konstigt att det inte finns några fibrer på Sara Svenssons kläder efter att hon skjutit Alexandra Fossmo på nära håll. Den är nog bäst du kontroller saker hädanefter. När hon lyfter på täcket i rekonstruktionsfilmen går hon inte nära täcket. Att Alexandra Fossmo skulle ligga mitt i sängen motsägs av rekonstruktionsfilmen eftersom Sara Svensson har inga invändningar mot var kroppen av Alexandra låg i sängen när hon på nära håll mördade Alexandra Fossmo, Alexandra som alltså är och var Åsa Waldaus lillasyster

Du är ju så vansinnigt förvirrad i tråden hela tiden. Saras rekonstruktionsvideo stämmer ju inte med den tekniska utredningen. Det är ju det allt handlar om.

A sköts i huvudet på nära håll rakt uppifrån. Har du läst nånting från förundersökningen? Det har jag. Så jag är väl insatt i alla detaljer. A låg med huvudet nästan i mitten av sängen.
Citera
2025-11-29, 18:23
Medlem
Citat:
Du är ju så vansinnigt förvirrad i tråden hela tiden. Saras rekonstruktionsvideo stämmer ju inte med den tekniska utredningen. Det är ju det allt handlar om.

A sköts i huvudet på nära håll rakt uppifrån. Har du läst nånting från förundersökningen? Det har jag. Så jag är väl insatt i alla detaljer. A låg med huvudet nästan i mitten av sängen.
Det är du som är förvirrad. Jag säger sanningen. Du fantiserar om en mördare som inte existerar trots att mördaren Sara Svensson är dömd och bevisen mot henne är överväldigande. Sara sköts rakt uppifrån, det beror på hur hon låg med huvudet, om hon hade huvudet rakt fram eller låg på kinden. Du tror väl på fullaste allvar inte att någon annan skjutit Alexandra till döds. Kom in i verkligheten. Varför fantiserar du om saker och ting som inte existerar, om en okänd mördare som bara existerar i din förvirrade hjärna. Nej rekonstruktionsvideon stämmer inte eftersom Sara Svensson mördade Alexandra Fossmo genom att skjuta henne på nära håll inte på långt håll som hon påstår i videon. Ditt förvirrade resonemang bygga på din livliga fantasi. Få in det i ditt huvud, Sara Svensson mördade Alexandra Fossmo genom att skjuta henne på nära håll i huvudet och hon försökte sedan mörda Daniel genom att skjuta honom i huvudet och bröstet. Det är sanningen och allt annat är bara sensationell nyhetshysteri inte byggd på fakta. Och Alexandra Fossmo låg inte mitt i sängen hon låg på högra delen av sängen hur hennes vinkel. Så fort någon kommer med invändningar mot ditt horribla resonemang om en okänd mördare så kallar du andra förvirrade medan den som är mest förvirrad är du och ingen annan
Senast redigerad av Blueintime 2025-11-29 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in