2025-11-28, 20:18
  #1093
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är hur konstigt som helst. Sara en frikyrklig liten späd tjej går runt på Plattan i Stockholm och frågar mystiska knarkare om de kan sälja ett vapen till henne och så kommer hon i kontakt med en Farhid som låter henne bo hos honom då och då och genom hans kontakter fixas ett vapen fram. Farhid är dessutom polisinformatör. Men han "försvinner" och sägs sitta i fängelse i Marocko så polisen lägger ner allting.

Det är hur mysko som helst och möjligtvis en mörkläggning från polisens sida för att han var polisinaformatör och inte skulle röjas. Vapnet är även en revolver som varit beslagtagen av polisen tidigare tydligen och ska ingå i en stor vapenhärva där beslagtagna vapen hamnat på den kriminella marknaden igen. En helt egen historia.
Vilken jävla soppa!! Att ett vapen som tidigare beslagtagits var mordvapnet, har i alla fall inte jag fått till mig!
Frimicklarna verkar vara mer inflytelserika än vad vi tror?
Jehovas har man väl sett som mer extremt. Men kille jag anställde som tekniker och var extremt duktig, bara sa rent ut då vi skulle samla till en som fylde jämt, att han inte kunde vara med på det,
pga att han ver medlem i jehovas vittne.
Citera
2025-11-28, 20:23
  #1094
Medlem
Hur gamla var barnen som bodde i huset vid mordet? Någon som minns?
Citera
2025-11-28, 20:30
  #1095
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Vilken jävla soppa!! Att ett vapen som tidigare beslagtagits var mordvapnet, har i alla fall inte jag fått till mig!
Frimicklarna verkar vara mer inflytelserika än vad vi tror?
Jehovas har man väl sett som mer extremt. Men kille jag anställde som tekniker och var extremt duktig, bara sa rent ut då vi skulle samla till en som fylde jämt, att han inte kunde vara med på det,
pga att han ver medlem i jehovas vittne.

Att vapnet varit beslagtaget av polisen tidigare framgår inte i fupen utan är en separat historia på nätet.
Men Farhid nämns i förhör och hans kompisar som fixar vapnet och att de är ute i skogen i Bandhagen och provskjuter och de tillverkar ljuddämparen till henne i ett garage mm.
Allt Sara gör är väldigt proffsigt planerat och det är skumt att hon bor hos en polisinformatör innan och får massa råd hur hon ska gå till väga.

Har skrivit det tidigare i tråden. Hade hon inte erkänt hade hon kunnat komma undan med alltihop. Bara en sån grej att hon åker ända till Ölandsbron och slänger vapnet. Det är en rejäl omväg från Knutby och Vaggeryd vid Jönköping där hon bor.

Sen att hon köper helt splitternya skor i en större storlek och använder skoskydd när hon går i snön och tar av dem sen så att inga spår finns inne i Fossmos hus. Sen slänger hon alla kläder och skor. Så även om polisen säkrar fotspår i snön skulle de inte kunna matcha det till några skor som Sara har.
Citera
2025-11-28, 20:38
  #1096
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Självklart är det Helge som är anstiftaren och det blev han ju också dömd för det som egentligen är knäckfrågan nu är om han även borde varit dömd för mord.
Sara har säkert varit sanningsenlig om att hon haft ett uppdrag från gud att utföra handlingarna och
varit massivt indoktrinerad av både Helge och Åsa om att detta är guds vilja .
Åsa som är den smartare av dom två har dock hållit sig mer i bakgrunden och på så sätt lyckats undgå åtal .
Så det vi har att ta ställning till är ju dom skottvinklar som inte stämmer samt att ingen blödning uppstod från låret samt att Alexandra inte fick fruktansvärt ont och ryckte till av träffen.
Det troliga är nog trots allt att hon redan var död och att Helge skjutit de första två skotten från andra sidan av sängen hans egen sovplats troligtvis förstod han att Sara som inte hade hanterat skjutvapen mycket väl kunde ha missat dessutom kunde ju Alexandra ha vaknat innan Sara hunnit dit och allt hade uppdagats.
Slutsatsen blir att Helge borde blivit dömd för mord Påföljden för Sara påverkas ju inte av detta ändå men Helge borde fortfarande varit inlåst sådana som han är för farliga att ha ute helt enkelt.
Det farliga med Åsa är att hon skulle kunna få någon annan att göra något lika galet.

Hans första fru Heléne hade Dextropoxifen i blodet när hon dog, så undrar om Alexandra också hade det? Jag har hört att man inte ska dricka samtidigt man tar Dextropoxifen.

"Sara parkerar bilen och trär på sin hemmagjorda maskering, en brun damstrumpa som hon har klippt hål i. Men på väg upp till huset tvekar Sara. Hon ringer Helge och frågar om han verkligen är säker på att hon får Guds nåd om hon dödar Alexandra och Daniel? Det är han. Och skickar ett sms. Tvättstugedörren är inte låst".


https://amelia.expressen.se/reportage/morden-i-knutby-vi-minns-helge-fossmo-barnflickan-och-kristi-brud/
Citera
2025-11-28, 20:41
  #1097
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Hans första fru Heléne hade Dextropoxifen i blodet när hon dog, så undrar om Alexandra också hade det? Jag har hört att man inte ska dricka samtidigt man tar Dextropoxifen.

"Sara parkerar bilen och trär på sin hemmagjorda maskering, en brun damstrumpa som hon har klippt hål i. Men på väg upp till huset tvekar Sara. Hon ringer Helge och frågar om han verkligen är säker på att hon får Guds nåd om hon dödar Alexandra och Daniel? Det är han. Och skickar ett sms. Tvättstugedörren är inte låst".


https://amelia.expressen.se/reportage/morden-i-knutby-vi-minns-helge-fossmo-barnflickan-och-kristi-brud/
Vidrigt! Och oavsett är Helge en mördare hur det än gick till...
Citera
2025-11-28, 21:31
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon lär inte få en Oskar så dåligt som hon spelade ledsen i Tv-intervjun. Jävla mörderska som urskuldande satt och snyftade.

Vidrigt, svensk propaganda vid perfekt sändningstid
Citera
2025-11-28, 21:40
  #1099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallyveiers
Jag anser att det finns en detalj som helt och hållet avgör huruvida AF var död eller levande när SS gick in i rummet och avlossade det första skottet mot höften, och det är hur skottskadan ser ut.

I obduktionsprotokollet framgår att det finns en "rödaktig randzon" runt hålet i höften och att det finns "blödning framförallt i underhudsfettet" mellan ingångs- och utgångsområdet. Inom rättsmedicin ses två saker som starka tecken på att en skottskada är intra vitam (uppkommen när personen fortfarande var vid liv):
1. Vitalreaktioner i huden, t.ex. rodnad eller reaktion runt sårkanterna. Detta kräver blodcirkulation.
2. Blödning i vävnaderna, särskilt inre blödningar längs sårkanalen och blödningar i underhudsfett (som i AF:s fall), muskulatur eller organ. Blod rinner inte aktivt in i vävnad efter cirkulationsstillestånd.

Skadebilden bevisar alltså att AF hade blodcirkulation när hon sköts av SS i höften.

Om AF redan var död när hon sköts i höften hade hade skottskadan sett markant annorlunda ut. Man hade t.ex. inte kunnat se blödning i underhudsfettet. Det kan finnas lite passivt läckage från kärl som råkar skadas, men det blir då mycket små mängder, mörkt och trögt, och framförallt inte infiltrerat i omgivande vävnad (det "rinner" inte ut och sprider sig i underhudsfettet). En postmortal skottskada har heller ingen röd zon runt hålet. Sårkanterna hade i så fall varit mer mekaniskt rena till utseendet och saknat rodnad.

SS uppger även i det första förhöret att hon hör ett gnyende läte från AF när första skottet träffar. Min egen teori är att diabetikern HF sett till att AF fått i sig av hans insulin under kvällen och därför är omtöcknad/medvetslös när SS kommer dit. Det skulle förklara varför AF visar mycket små reaktioner trots att man inte hittar några läkemedel eller droger i den toxikologiska undersökning (överdos av insulin syns inte eftersom det är ett kroppseget ämne).

Enda vettiga inlägget.
Citera
2025-11-28, 23:40
  #1100
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Enda vettiga inlägget.

Fast det är helt fel. Skadebilden visar att A inte hade någon blodcirkulation i kroppen då skottet i höften inträffade. Det hade runnit ut blod ur såret pga blodtrycket om hjärtat var igång. Att det inte gjort det pekar på noll tryck. Hjärtstillestånd. Brist på blod, för det redan har runnit ut ur skottskador i huvudet.
Citera
2025-11-29, 00:25
  #1101
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fast det är helt fel. Skadebilden visar att A inte hade någon blodcirkulation i kroppen då skottet i höften inträffade. Det hade runnit ut blod ur såret pga blodtrycket om hjärtat var igång. Att det inte gjort det pekar på noll tryck. Hjärtstillestånd. Brist på blod, för det redan har runnit ut ur skottskador i huvudet.
Korrekt
Citera
2025-11-29, 01:25
  #1102
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Varför ville pastorn att Alexandra skulle dö? Hade hon varit otrogen? Eller kan hennes syster Åsa Kristi Brud ha något med detta att göra?
Citera
2025-11-29, 03:25
  #1103
Medlem
Jag förstår inte varför alla hakar upp sig så mycket på den vid tidpunkten psykiskt sjuke Sara Svenssons berättelse?

Det är ju det enda som tyder på att hon inte gjorde det? Att hon inte minns korrekt var hon sköt och att hon inte sköt i höften först?

Varför är det osannolikt att hon helt enkelt inte minns korrekt? Hon hade ju en psykos, för fan.

Rätten avfärdade väl henne i princip redan då som att hon inte var trovärdig.

Det enda nya som har framkommit är att rekonstruktionen inte gick till på ett bra sätt?

Men grejen är ju att det hade ändå inte påverkat rättegången för Sara Svensson lät ju sig inte påverkas av polisernas uppmuntran om att gå fram och stod på sig ändå. Så det hade ju ingen reell betydelse.

Att det här målas upp som någon form av rättsskandal är helt sjukt. Aftonbladet är verkligen en riktig skitblaska.

Klart som fan att det inte blir resning. Och fyllbulten Leif GW är givetvis ute och hoppar på drevet direkt.
Citera
2025-11-29, 03:29
  #1104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Varför ville pastorn att Alexandra skulle dö? Hade hon varit otrogen? Eller kan hennes syster Åsa Kristi Brud ha något med detta att göra?

Han var kär i grannfrun. Och han låg med henne också. Likt typ alla andra i församlingen. Därför ville han mörda grannfruns man också, men han klarade ju sig.

Kunde inte Helge Fossmo nöjt sig med att få ligga med vem han ville i församlingen? När han ville? Han drabbades av storhetsvansinne och krånglade till sig saker och ting. Och han är en oerhört obehaglig och vidrig typ på alla sätt och vis. Helt sjukt att han är ute på fri fot.
__________________
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-11-29 kl. 03:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in