2025-11-27, 21:51
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Varför skulle han vara nervös? Rivs morddomen mot S*ra S*ensson upp och hon frikänns faller väl även domen mot Fossmo för anstiftan?
Då blir det många miljoner i skadestånd för att ha suttit oskyldigt dömd. Det är kanske snarare så att H*lge F*ssmo än en gång manipulerar i bakgrunden, denna gång för att håva in storkovan?
Han har väl fortfarande manipulerat henne även om det inte va hon som dödade henne. Mordförsök blir det ju då, sen tänker jag att Fossmo kanske dödade henne först.
Citera
2025-11-27, 21:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Ja men vad är det för bevis ?Sara kan ju säga att hon fått vapnet av Kalle Anka är det bevis då menar du?

Citat:
Det är inte polisen som ska avgöra vad Sara gjort eller inte har gjort det skall domarna i rätten ta ställning till

När har jag sagt att det är ett bevis?

Ja domarna i rätten nöjer sig med den förklaringen att Sara köpt vapnet av Farhids kompisar. Ingen ifrågasätter att det skulle ha varit Helge som istället gett henne vapnet.
Citera
2025-11-27, 21:59
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Ja domarna i rätten nöjer sig med den förklaringen att Sara köpt vapnet av Farhids kompisar. Ingen ifrågasätter att det skulle ha varit Helge som istället gett henne vapnet.

Har du domen? Står det i den att Sara fått vapen och ljuddämpare av Farid och hans polare?
Citera
2025-11-27, 22:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Har du domen? Står det i den att Sara fått vapen och ljuddämpare av Farid och hans polare?

Men suck.
Citera
2025-11-27, 22:09
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:

Tycker att det är konstigt att inte polisen ansträngde sig vad det gäller vapnet.
Ja ja.. nog om det.
Citera
2025-11-27, 22:26
Medlem
zombie-nations avatar
Nu har jag kollat lite olika TV-program och intervjuer i tidningen. På ett ställe säger Daniel att den som sköt var en kraftig person och en man, på ett ställe säger han att det är en väldigt liten klen person. Dock har jag inte hittat vad han sa först och om han ändrade sig när han fick veta att det var barnflickan.
Citera
2025-11-27, 23:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nu har jag kollat lite olika TV-program och intervjuer i tidningen. På ett ställe säger Daniel att den som sköt var en kraftig person och en man, på ett ställe säger han att det är en väldigt liten klen person. Dock har jag inte hittat vad han sa först och om han ändrade sig när han fick veta att det var barnflickan.

Det första han säger i förhör är att det är en mörklädd maskerad person som är lika lång eller något kortare än honom själv och han kan inte säga om det är en man eller kvinna.
Citera
2025-11-27, 23:03
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Jag skulle vilja påstå att Sara visste att det var Helge som beordrade henne att mörda Alexandra.

Det första hon säger efter att hon erkänt mordet är att hon gjort det ensam och ingen annan var inblandad.

På en skala ett till tio hur bra ligg tror ni Sara Svensson var 2003, och vad ligger hon på idag?
Citera
2025-11-27, 23:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det första han säger i förhör är att det är en mörklädd maskerad person som är lika lång eller något kortare än honom själv och han kan inte säga om det är en man eller kvinna.

Tack.

Varför maskerar man sig egentligen om personen man skjuter ska dö? Eller ja, kanske var ifall den person han bodde med skulle se hen. Men då undrar jag varför hon inte var maskerad när hon gick in till Alexandra, där kunde hon ju också bli sedd, främst av Helge.
Citera
2025-11-27, 23:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tack.

Varför maskerar man sig egentligen om personen man skjuter ska dö? Eller ja, kanske var ifall den person han bodde med skulle se hen. Men då undrar jag varför hon inte var maskerad när hon gick in till Alexandra, där kunde hon ju också bli sedd, främst av Helge.

Jo hon var maskerad då också vad jag har läst.

Alltså allt Sara gör är väldigt proffsigt och hon hade kunnat komma undan med mordet om hon inte erkänt. Hon köper helt nya skor i en annan storlek och har skoskydd på sig när hon går genom snön, sen tar hon av dem så att skorna inte är blöta och inte lämnar spår inne i huset.
Hon är maskerad och har handskar och lämnar inga fingeravtryck och inget vittne har sett henne och hon åker ända till Ölandsbron och slänger vapnet så det finns ingen geografisk koppling till var vapnet och kläderna är kastade med Knutby eller Vaggeryd där hon bor. Sen har hon två mobiler och tar ur batteri och simkort och håller på så att de inte ska kunna spåra mobilen.
Citera
2025-11-27, 23:32
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Jo hon var maskerad då också vad jag har läst.

Alltså allt Sara gör är väldigt proffsigt och hon hade kunnat komma undan med mordet om hon inte erkänt. Hon köper helt nya skor i en annan storlek och har skoskydd på sig när hon går genom snön, sen tar hon av dem så att skorna inte är blöta och inte lämnar spår inne i huset.
Hon är maskerad och har handskar och lämnar inga fingeravtryck och inget vittne har sett henne och hon åker ända till Ölandsbron och slänger vapnet så det finns ingen geografisk koppling till var vapnet och kläderna är kastade med Knutby eller Vaggeryd där hon bor. Sen har hon två mobiler och tar ur batteri och simkort och håller på så att de inte ska kunna spåra mobilen.
Hon var skyddsklädd under hela brottet. Iallafall enligt egen utsago.
Citera
2025-11-27, 23:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Hon var skyddsklädd under hela brottet. Iallafall enligt egen utsago.

Precis. Läste det också.
Om Daniel hade dött så hade de bara sett en öppen altandörr och fotspår som ledde till vändplatsen i skogen där de hittade hjulspår i snön och skulle kunna matcha däckmönstret till vinterdäcken på Saras pappas bil.
Men det säger ju inte mycket. Det skulle kunna vara en annan bil med samma vinterdäck, eller bara peka mot att Sara kanske varit i Knutby.
Hade hon blånekat hade de inte hittat mordvapnet och inte kläderna hon hade på sig och inte ens kunnat bevisa att hon varit inne i husen där morden skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in