2026-03-20, 17:52
Medlem
jontepsgs avatar
Som lekman så tycker jag att det 200 sekunder har kollat på/presenterat så är de tillräckligt med frågetecken för att ta upp fallet och ev ompröva det..

Men det känns som många åklagare är för jävla stolta att dom inte klarar att erkänna att dom gjort fel. Dom skulle framstå så jävla mycket vettigare av att lyssna, ta in och göra en skapligt snabb bedömning med dagens fakta. Vad fan är man för person om man inte gör en ny bedömning bara för att man är för stolt.
Citera
2026-03-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Du säger: "Sara Svensson sa inför rekonstruktionen av mordet: jag klarar inte av att vara för nära känslomässigt, inte ens nu klarar jag av att SÄTTA revolvern mot huvudet och skjuta" När sa hon detta menar du? Hänvisa till det förhöret.

Läs förhören och se rekonstruktionen, det är uppenbart att du inte har gjort det.
När hon sa det? Det enklaste är att lyssna på Alexanders och Sigges podd från den 28 november i fjor en timme och tre minuter in i programmet. Där hittar du det enklast. Där yttrar Sara Svensson dessa ord. Avsnitt 710. Jag har lyssnat på hennes yttrande idag så du kan nog hitta det. Storydödarpriset heter avsnittet. Jag lyssnade på det precis igen och Sara Svensson yttrar dessa ord. Lyssna själv. Och om du inte hittar det beror på att du vill inte hitta det. Och ja, jag har hela förundersökningen nerladdad på datorn
Senast redigerad av Blueintime 2026-03-20 kl. 18:13.
Citera
2026-03-20, 18:03
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Hon hade ju någon form av psykos, kanske är den botad, vad vet man? Oavsett så har hon i alla fall varit en hänsynslös mördare. Att hon är oskyldig är ingen sanning bara för att Aftonbladet skriver så.
Helge gav ju henne instruktioner via sms. Hon var så borta att gud gav hen̈ne detta. Mycket fel i det huvudet. Men hon var ju självklart styrd av Helge i sin tur. Men ett riktigt kioskmongo.
Citera
2026-03-20, 18:18
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Tja, Hon associerar dockan i sängen med att det är Alexandra som ligger där, men det begriper inte du, och därför är det tryggare för henne känslomässigt att påstå och stå 1,5 meter ifrån dockan som hon inbillar sig kan vara Alexandra. Var inte rädd för att gå nära säger polisen till Sara. Intressant fråga, vad är Sara Svensson så rädd för? Jo, dockan i sängen som hon fruktar vara Alexandra. Sara Svensson sa inför rekonstruktionen av mordet: jag klarar inte av att vara för nära känslomässigt, inte ens nu klarar jag av att SÄTTA revolvern mot huvudet och skjuta. Vad som är problemet för dig verkar vara att hon avslöjar en hemlig detalj som polisen höll hemlig, och som bevisar att hon vet att hon sköt ihjäl Alexandra på nära håll med två påsittande skott. Du skriver ju själv i ditt inlägg att Sara säger att hon inte skulle kunna sätta en revolver mot huvudet och skjuta. Polisen har inte talat om för Sara den detaljen att Alexandra mördades genom två påsittande skott. Sara Svensson är den som pratar om att sätta revolvern mot huvudet, inte polisen. Polisen har inte pratat om att sätta revolvern mot huvudet överhuvudtaget. Sara Svensson avslöjade sig själv, utan någon som helst tvekan. Vad är Sara Svensson rädd för när hon inte klara av att gå för nära dockan som representerar Alexandra? Hon är rädd för något som gör att hon inte vågar vara nära dockan i sängen. Tror hon att det är Alexandra som ligger där under täcket? Är det det hon är rädd för. Ja, det är det. Dockan blev för Sara verklig. Sara drabbades av andlig skräck för offret. Det kändes tryggare för Sara Svensson att stå 1.5 meter från dockan i sängen, som hon associerar med Alexandra, än att berätta sanningen, nämligen att hon sköt ihjäl Alexandra genom att sätta revolvern mot Alexandras huvud och dödade henne med två påsittande skott. Det var därför hon inte vågade gå nära dockan i sängen. Att hon säger att hon inte klarar av att sätta revolvern mot huvudet och skjuta, vilket var en hemlig detalj som polisen givetvis höll tyst om, bevisar utan något som helst rimligt tvivel att Sara Svensson sköt ihjäl Alexandra genom att sätta revolvern mot hennes huvud och dödade henne med två påsittande skott. Nu får du ta mig fan skärpa dig

Du vänder och vrider på orden för att det ska passa. Hon är i en fucked up situation och säger flera olika saker samtidigt som hon konstant får ledande frågor av polisen. Det är klart att något hon säger skulle kunna passa teorin polisen går efter, även om majoriteten av sakerna hon säger går emot deras teori.

All fakta som presenterats av 200 sekunder väger betydligt mer än ett svar under en rekonstruktion. Speciellt ett svar som går att tolka på flera olika sätt beroende på hur frågan är ställd samt hur svaret är menat.
----
Edit: vem är personen med krutnävar som hade avlossat en pistol samma kväll? Någon som vet?
Citera
2026-03-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Du vänder och vrider på orden för att det ska passa. Hon är i en fucked up situation och säger flera olika saker samtidigt som hon konstant får ledande frågor av polisen. Det är klart att något hon säger skulle kunna passa teorin polisen går efter, även om majoriteten av sakerna hon säger går emot deras teori.

All fakta som presenterats av 200 sekunder väger betydligt mer än ett svar under en rekonstruktion. Speciellt ett svar som går att tolka på flera olika sätt beroende på hur frågan är ställd samt hur svaret är menat.
----
Edit: vem är personen med krutnävar som hade avlossat en pistol samma kväll? Någon som vet?
Sara Svenssons yttrande kan bara tolkas på ett sätt punkt slut. Jag vänder och vrider på ingenting. Är det någon som vänder och vrider så är det 200 sekunder. Den andra personen det handlar om kan vara Samuel
Senast redigerad av Blueintime 2026-03-20 kl. 18:47.
Citera
2026-03-20, 18:38
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Helge gav ju henne instruktioner via sms. Hon var så borta att gud gav hen̈ne detta. Mycket fel i det huvudet. Men hon var ju självklart styrd av Helge i sin tur. Men ett riktigt kioskmongo.

Hon säger att hon tror at Gud skickade sms. Men var det verkligen så? Vem fasen tror att Gud skickar sms? Var det inte istället så att hon gjorde detta driven av kättja och av lust till Helge? Ett dåd av en liten kåting, helt enkelt.
Citera
2026-03-20, 19:00
Medlem
Saraoch Helge är skylidiga som synden oavsett om någon eller några mer varit inlandande.
Citera
2026-03-20, 19:23
Medlem
Man ska såklart ta hänsyn till att barnflickan var där enligt sin egen berättelse för att döda Alexandra och sköt också flera skott enligt sin egen berättelse. Således, hon ska dömas för mord och inte frias.

Sedan att hon tycker att offret inte reagerade starkt på att bli ihjälskjuten kan ju såklart antyda att offret redan var död, men det är också utifrån mördarens berättelse som sedan motsäger sig själv genom att Alexandra då gav ljud ifrån sig.

Jag ser ingen som helst anledning att ifrågasätta att barnflickan faktiskt är mördaren.

Rimligtvis konstaterade väl också polisen att alla kulorna kom från samma vapen.
Citera
2026-03-20, 21:15
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Inte helt säker på att du och jag väger in samma tyngd i uttrycket "oresonligt hat". Starkaste graden av hat. 10/10.

Det finns andra poliser och krim-experter som tycker på tvärs jämfört med Aschberg och allt som står i Aftonbladet är inte sant

Men ta fram dem då… dina ”andra experter” etc. Har du någon annan professor i rättsmedicin som hyser en motsatt uppfattning på lut?

Jag tror du mest luftar dina egna idéer avseende Knutby-mordet, och undviker fakta i fallet, eftersom det inte passar in i din egen subjektiva agenda.

Time Will Tell…
Citera
2026-03-20, 21:35
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Men ta fram dem då… dina ”andra experter” etc. Har du någon annan professor i rättsmedicin som hyser en motsatt uppfattning på lut?

Jag tror du mest luftar dina egna idéer avseende Knutby-mordet, och undviker fakta i fallet, eftersom det inte passar in i din egen subjektiva agenda.

Time Will Tell…

Som du skriver: Time Will Tell. Vi vet antagligen väldigt snart, direkt efter avslaget på resningsansökan. Det kommer inte bli någon ny rättegång, bara för att Aschberg silat grisblod genom en madrass så uppstår inte den nya bevisning som HD kräver. Polis och åklagare har gjort en granskning som resulterade i att åklagaren inte begärde resning.
Citera
2026-03-20, 21:37
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Man ska såklart ta hänsyn till att barnflickan var där enligt sin egen berättelse för att döda Alexandra och sköt också flera skott enligt sin egen berättelse. Således, hon ska dömas för mord och inte frias.

Sedan att hon tycker att offret inte reagerade starkt på att bli ihjälskjuten kan ju såklart antyda att offret redan var död, men det är också utifrån mördarens berättelse som sedan motsäger sig själv genom att Alexandra då gav ljud ifrån sig.

Jag ser ingen som helst anledning att ifrågasätta att barnflickan faktiskt är mördaren.

Rimligtvis konstaterade väl också polisen att alla kulorna kom från samma vapen.

Nej! Det är PREXIX det de inte kunnat visa.

Bara en av alla tokerier i denna ”utredning” …
Citera
2026-03-20, 21:45
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Som du skriver: Time Will Tell. Vi vet antagligen väldigt snart, direkt efter avslaget på resningsansökan. Det kommer inte bli någon ny rättegång, bara för att Aschberg silat grisblod genom en madrass så uppstår inte den nya bevisning som HD kräver. Polis och åklagare har gjort en granskning som resulterade i att åklagaren inte begärde resning.

Efter avslaget…

Du verkar veta mer än HD! Imponerande! Du kan ju redan nu uttala dig om hur det kommer att gå.

Själv är jag lite mer försynt och säger åter igen… ”Time Will Tell…”

(Var har du dina ”andra experter”, professorer i rättsmedicin etc… )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in