Vilken bank ska jag byta till?
O.B.S. Saknar sparande s tnk inte p sparrrnta
(skit i texten om du inte r intresserad av bakgrunden och mitt rant)
Jag har sedan 35 r tillbaka haft samma bank (XX Sparbanken swedbank) som jag fick av mina frndrar som liten. Fr 15 r sedan flyttade jag 30 mil frn platsen.
Under dessa 15 r har jag anvnt Mobilt bankID sedan det kom 2011 fr
ALLT. Betalningar, verfringasr, inlogg, identifiering p sidor, signerat viktiga dokuemnt och kreditkort.
Jag har allts inte behvt anvnda dosan en enda gng p 10 r men frvarat den som en vrdehandling men haft noga koll p var den ligger om jag behver den.
Om det varit ngot har jag gtt in p vanligt Swedbank kontor och ftt hjlp med mitt rende. Frutom nr jag behvde ett utdrag till SOC fr 8 r sedan utan anstllning. Det kunde tydligen bara dom fixa.
Min lur gick snder. Drar fram den gamla luren istllet och mts av att den giltigheten har gtt ut.
S skaffade det p en ny lur. Plockar fram dosan och svettas lite fr att batteriet tagit slut eller gtt snder ven om det br vara lg chans. Men den startar.
DISABLED str det p skrmen. VAFAN
Ringer Swedbank som sger att du har den gamla versionen av koddosa vi har en ny nu s det r drfr den inaktiverats. Du mste g in till ett kontor och f den utbytt.
Okej det lser vi imorrn tnker jag.
S sger hon "och jag se hr att du har XX Sparbanken s det r d bara dom som kan ge dig den nya dosan."
Men VA? Kan ni inte skicka via vrdebrev eller REK som ex dankse bank gr sger jag?
NEJ svarar tanten i luren tydligt. Det MSTE ske p DITT kontor. Du r inte swedbank kund utan p din lokala sparbank.
Med panik och grt i rsten piper jag fram men jag har 30 mil dit och jag loggar ju in p swddbank.se!!
Men du r inte kund direkt hos Swedbank utan hos denna sparbank svarar hon bestmt.
Tackade, sa vilket dumt skitupplgg och la p...
WHAT?! S jag sitter nu hr, utan BankID dvs. halvt handikappad, och mste ka 30 FUCKING MIL fr att byta en koddosa?
Det dumma r att jag har Bank id p Fil och kan logga in p Danske Bank med det. (Dock ej bestlla nytt BankID med fil ID frn annan bank) MEN Swedank, dr jag aktiverade IDt fr en vecka sedan, nej dom tillter minsann inte BankID p fil vid inloggning. VAD R DETTA
Nu lser jag ett via Danske Bank som har jag ett ln hos. Tar ca 4dgr med snigelpost att f koden jag behver fr att aktivera.
Och sen under min semester ska jag ka dom 30 milen och sga F*CK OFF J*VLA SKITBANK NU AVSLUTAR JAG ALLA MINA KONTON OCH SAMARBETEN MED ER S MAN FAKTISKT KAN LSA EKONOMIN I VARDAGEN.
--------------------------------------
Vilken bank ska jag byta till? O.B.S. Saknar sparande s tnk inte p sparrrnta
Ska jag kra vidare p en vanligt Swedbank eller byta helt? Har ju ett Danske dom verkar helt ok men har inget kontor i stan om det skulle behvas.