Citat:
Ursprungligen postat av
SittningDrolvia
Inga och inget.
Men visst är det väl intressant att det numera sitter någon som, åtminstone delvis, är svensk i slottet?
Ja, det är väl enda fördelen med Sofia. Men det fanns så många bättre infödda svenska tjejer C P kunde ha valt, så det är en liten tröst. Prins Daniel är i och för sig också svensk, och det är viktigare eftersom det är hans barn som fortsätter den kungliga linjen. Om man nu ska ha något sådant som kungliga linjer i Sverige (det tycker inte jag). Julian och hans bröder tillhör ju inte kungahuset, de kommer att bli Svenssons (fast med mer startkapital och kontakter än de flesta) och så småningom glömmas bort. Hur många idag vet ens vad kungens systrars barn heter, eller om de har familj och vad de jobbar med?
Citat:
Ursprungligen postat av
leprasjukling
Varför var ryska ambassadören inbjuden?
Ja, det var en konstig gästlista. Men jag tror inte att man ska dra så stora växlar på det, jag tror att det helt enkelt är så att prinsparet har bjudit
många statsråd, riksdagsmän och ambassadörer från början, men att dessa har tackat nej. C P och Sofia är inte så viktiga och märkvärdiga som de själva tror. De som tackar ja har antingen en politisk agenda eller önskar bara smörja kråset, helt enkelt...