2021-08-14, 18:50
Medlem
Prins Julian döpt på Drottningholm

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...%20slottskyrka.

Hur många prinsar behövs det i Sverige och vad har man för nytta av dem..?
Citera
2021-08-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur många prinsar behövs det i Sverige och vad har man för nytta av dem..?

Inga och inget.

Men visst är det väl intressant att det numera sitter någon som, åtminstone delvis, är svensk i slottet?
Citera
2021-08-15, 00:42
Medlem
leprasjuklings avatar
Varför var ryska ambassadören inbjuden?
Citera
2021-08-15, 03:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittningDrolvia
Inga och inget.

Men visst är det väl intressant att det numera sitter någon som, åtminstone delvis, är svensk i slottet?

Ja, det är väl enda fördelen med Sofia. Men det fanns så många bättre infödda svenska tjejer C P kunde ha valt, så det är en liten tröst. Prins Daniel är i och för sig också svensk, och det är viktigare eftersom det är hans barn som fortsätter den kungliga linjen. Om man nu ska ha något sådant som kungliga linjer i Sverige (det tycker inte jag). Julian och hans bröder tillhör ju inte kungahuset, de kommer att bli Svenssons (fast med mer startkapital och kontakter än de flesta) och så småningom glömmas bort. Hur många idag vet ens vad kungens systrars barn heter, eller om de har familj och vad de jobbar med?

Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Varför var ryska ambassadören inbjuden?

Ja, det var en konstig gästlista. Men jag tror inte att man ska dra så stora växlar på det, jag tror att det helt enkelt är så att prinsparet har bjudit många statsråd, riksdagsmän och ambassadörer från början, men att dessa har tackat nej. C P och Sofia är inte så viktiga och märkvärdiga som de själva tror. De som tackar ja har antingen en politisk agenda eller önskar bara smörja kråset, helt enkelt...
Senast redigerad av Merwinna 2021-08-15 kl. 03:57.
Citera
2021-08-15, 04:03
Julian… Det är ett riktigt bögnamn, det. Undrar om han kommer att brås på sin bisexuelle far? Kanske borde gått all-in och döpt den lille twinken till Sylvester Benjamin Bernadotte istället?

I övrigt har jag inget att tillägga. Återstår att se om lille Jean-Julian upptäcker mammas underkläder i tonåren och byter kön framåt femtonårsåldern? Det kanske blir prinsessan Julia av alltihop? Den som lever får se.
Citera
2021-08-15, 14:06
Medlem
Är han döpt efter 'sexdåren' Julian Assange..?
Citera
2021-08-15, 14:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Vad är det här för löjlig kissobajs-tråd? Lille prins Julian är otroligt söt! Kommer säkert bli mycket attraktiv som stor.
Citera
2021-08-15, 15:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Julian… Det är ett riktigt bögnamn, det. Undrar om han kommer att brås på sin bisexuelle far? Kanske borde gått all-in och döpt den lille twinken till Sylvester Benjamin Bernadotte istället?

I övrigt har jag inget att tillägga. Återstår att se om lille Jean-Julian upptäcker mammas underkläder i tonåren och byter kön framåt femtonårsåldern? Det kanske blir prinsessan Julia av alltihop? Den som lever får se.

Citat:
Är han döpt efter 'sexdåren' Julian Assange..?

Ja, jag undrar också. Även Gabriel, Nicholas och Oscar är rätt bögiga namn, Alexander är på gränsen. Verkar som att hela kungafamiljen är rädda för riktigt manliga namn! Norska lillprinsen heter Sverre - ett gammalt, hederligt, manligt norskt namn. Tycker någon av våra prinsar kunde ha fått heta Thor... eller i alla fall Olof, efter Olof Skötkonung.
Citera
2022-03-26, 18:59
Medlem
Samma glugg mellan tänderna som sin mor 😉

https://www.instagram.com/p/Cbj_88wgLkY/
Citera
2022-03-27, 08:07
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Samma glugg mellan tänderna som sin mor 😉

https://www.instagram.com/p/Cbj_88wgLkY/
Så galet söt. Mammas mun och pappas ögon.
Citera
2025-07-21, 15:26
Medlem
PrincessAnnes avatar
Har han inte ett väldigt konstigt utseende? Ögonen ser enorma och tättsittande ut:

https://www.svenskdam.se/kungligt/ha...ungen/10944468
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in