• 1
  • 2
2006-05-26, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Jag försökte rena etern med vatten (Stargas. 98% dietyleter eller nått)
Men vi kännde inte ett skit vad gjorde vi fel? Eller var det för
bunken stog ute i snön när det var iskallt?

pröva annars rysk roulette, ett annat, ungefär lika givande tidsfördriv.
Citera
2006-05-26, 13:36
Medlem
Toasts avatar
Har funderat på att testa det sedan jag läste F&L, och när frågan ändå är uppe så...
Finns dietyleter att köpa i vanliga butiker eller måste det införskaffas på annat vis?
Isådanfall, vart kan man köpa det?
Citera
2006-05-26, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toast
Har funderat på att testa det sedan jag läste F&L, och när frågan ändå är uppe så...
Finns dietyleter att köpa i vanliga butiker eller måste det införskaffas på annat vis?
Isådanfall, vart kan man köpa det?

är det inte egentligen helt vanlig startgas vi snackar om?
Citera
2006-05-26, 13:49
Medlem
Toasts avatar
Nej det skulle jag inte tro.
Den eter man "ska" boffa är renare en den i startgas.
Det är iaf som jag fattat det.
Citera
2006-05-26, 14:55
Skit i startgas, tror det går att beställa ren dietyleter på apoteket fortfarande. Kostar förvisso mer, men det är renaste kvaliten. Säg att ni ska ha det till frimärken. Farsan sa att nån hade beställt det till frimärken iaf. Han jobbar iof. inte i Sverige, o varför man använder det till frimärken vet jag inte.

Sen använder man väl det till typ insekts- o fjärils-samlingar för att döda insekterna o fjärilarna.
Citera
2006-05-26, 15:39
Medlem
Toasts avatar
ja då blir det väl att ta på sig rutig skjorta och glasögon, dra byxorna långt upp och knalla in på apoteket när pengarna kommer.
Citera
2006-05-26, 15:49
Medlem
ExCowboys avatar
Eter är en så jävla värdelös drog. Köp en flaska vodka istället, det är bra mycket trevligare.
Citera
2006-05-27, 14:21
Medlem
Mannen88s avatar
Fredrik drack ju eter i ett avsnitt av Grattis världen...han blev inte särskillt bäng på det...Finns dock en film på nätet som heter Ether Bowling...en snubbe som drar eter i bilen och blir HELT väck, sen går han in o lirar bovling...riktigt skön, han blir faktiskt likadan som i fear and loathing...
Citera
2006-05-27, 15:10
Medlem
pebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen88
.Finns dock en film på nätet som heter Ether Bowling...en snubbe som drar eter i bilen och blir HELT väck, sen går han in o lirar bovling...riktigt skön, han blir faktiskt likadan som i fear and loathing...

Skulle du kunna hitta den? Vore roligt att se Har sökt lite på google men hittade inget
Citera
2006-05-28, 08:17
Medlem
mkggas avatar
Eter ja... Detta gamla trogna anestetikum... Man sövdes vanligtvis genom att man fick en mask över näsan och munnen som var täckt med ett tjockt tyg på vilket eter droppades. Funkade rätt bra att söva folk med, men de mådde fruktansvärt illa när de vaknade igen... Har hört runt bland bekanta som varit med om det, och de säger at det var fruktansvärt :thumbsdow

Som sagt ska man inte boffa startgas utan ren dietyleter, men så här på sommaren kan man alltid finna skojiga användningsområden för startgas... När jag var liten brukade jag fångade in en humla eller geting i en burk och lägga in lite tyg som sprejats med startgas... Sedan när insekten däckat, är det bara att försiktigt binda fast den i änden på en riktigt tunn tråd och knyta fast den på lämpligt ställe... Så elak var jag...
Citera
2006-05-28, 20:11
Medlem
Herr Fredryk Phox drar eter. Skulle dock heta 'Car-ether' om jag fått bestämma.

http://bradp.co.uk/fredryk/Video/WMV...herBowling.wmv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in