2021-03-27, 23:56
Medlem
Hej! Fick rejäla problem för 7 dagarsedan så att säga. o lite sjuka/lustiga med alla lampor och automatik jag har...
Datorn gick inte att köra en clean in stall med, hur fan går det till??? Har två st fina windows 10 usb men när man trodde det var färdigt visade det sig att inget hänt. En partion d fann huxflux och jag blewv blockerad från routern och till slut kunde jag inte göra något med datorn eller mobilen. Inte logga in - inte stänga av.

Nu gör jag självklart en del ändringar som vpn, bättre brandvägg, antivirus m.m. Men njag måste fan veta, HUR kunde jag misslcykas med en clean install från usb???

Vad kan jag göra om det händer igen? lämnade in allt till tekniker och vad gör han likosm? Bör jag ladda ner nåt program på usb som raderar alla partioner till nästan överdrift eller, eller tänker jag fel?
Och mobilen som inte går att logga in på ej heller stänga av,m ska lämna in på måndag tänker jag.

Förklara här om nån kan, blev blovkerad från min egen router, comhem sa de tog alla mac-adresser etc... Jag gillar att fixa problemen själv. Hur fixar man t.ec datorerna?? Nåt mer jag bör tänka på?

Har läst på ordentligt och det verkar utöver Nordepn bli Bitdefinder eller norton 360, deras bästa då...

Bitdefender/norton har ju hyffsade passenword manegers verkar det som, nordvpn har en mot en liten extra kostnad men de har extremt få funktioner gämförelsevis, som varning av svaga lösenord/dags att byta lösenord/lösenord har läckt ut på darknet etc.

Vad hade ni gjort?

Ha det gott
Senast redigerad av therobot 2021-03-28 kl. 00:06.
Citera
2021-03-28, 01:49
Medlem
katr00pzzs avatar
Vad händer i den här tråden... OP vad vill du ha hjälp med? Skulle du kunna förklara igen?
Citera
2021-03-28, 03:07
Medlem
Kackelhuss avatar
Japp, det är så här en livs levande psykos ser ut! Fy helskottan TS du behöver inte en ny dator du behöver en helt ny mentalitet!

Varför skulle alla dina uppgifter ha läckt på darknet? Du har varit där inne och gottat dig en hel del va?
Citera
2021-03-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
Japp, det är så här en livs levande psykos ser ut! Fy helskottan TS du behöver inte en ny dator du behöver en helt ny mentalitet!

Varför skulle alla dina uppgifter ha läckt på darknet? Du har varit där inne och gottat dig en hel del va?

Han menar att NordVPN har en funktion som varnar om lösenord läckts ut på darknet.

Men ja, lite svårläst text TS.
Vad har du försökt med för att åtgärda problemen?
Vilka felmeddelanden får du upp etc m.m. osv?
Citera
2021-03-28, 11:35
Medlem
Dobbelss avatar
Det finns inte mycket i OP som jag kan begripa mig på, men jag försöker komma med något förslag...

Om du inte lyckas göra någon clean install så ta bort alla lagringsenheter från datorn förutom den som du ska lägga OS på. På din disk som du tänker använda för Windows, så tar du bort samtliga partitioner och börjar om från scratch.

Har själv varit med om att inte kunnat installera Windows 10 på en dator ens med clean install fastän alla specs var mer än tillräckliga. Felet låg i att grafikkortet (något Quadro) inte ville lira med Microsofts egna drivrutin, vilket satte hela processen i baklås. Slutade med att jag tog ett GeForce-kort, installerade Windows och sedan bytte tillbaks till ordinarie grafikkort och kunde därefter ordna rätt drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in