Citat:
Ja, jag har själv högfungerande autism och skulle nog säga att om man vill hjälpa sitt barn så ska man inte få det att bli mobbat genom att bekräfta avvikande sociala beteenden. Det finns konkreta saker att förbättra. Det är enkelt och man förebygger saker som mobbning, social fobi etc.Edit: Däremot får man nog vara beredd på att det inte kommer naturligt. Man får liksom träna in en punktlista med saker som ögonkontakt, lagom samtalston, samtalsämnen o.s.v. och vara väldigt explicit. En normal unge kan man kanske ljuga för och ungen fattar att det är "lek" genom sin mentaliseringsförmåga eller något. Autism kräver en explicit förklaring eller instruktion. Helst tidigt.
Citat:
Jag håller med helt. Jag var mest nyfiken på vilken alternativ förklaring Charisma hade. Män vill ha status, för att status hos män lockar till sig kvinnor som vill ha sex med honom. Kvinnor vill ha män med hög status.
Kvinnor däremot vill ha status för att de har missuppfattat det grundläggande. Kvinnor tror att män fungerar som kvinnor, dvs att män vill ha kvinnor med status precis som kvinnor vill ha män med status.
Med status avser jag här "manlig" status: pengar, kändisskap, styrka, tuffhet, extremt extrovert, alltid glad och positiv. Därför jagar kvinnor karriärer och pengar, och försöker imitera män. Dessa kvinnor blir inte alls mer beundrade av män, snarare tvärt om. Om de blir beundrade så är det inte för deras karriär eller pengar, utan för deras utseende. Som de hade haft även om de varit arbetslösa och panka.
Faktum är ju att män inte bryr sig nämnvärt om sådan manlig status hos kvinnor, utan det räcker att kvinnan är söt, snäll och kåt. Det är i en kvinnas utseende och rykte som mannen blir attraherad, dvs den kvinnliga statusen.
Män konkurrerar med varandra, och kvinnor väljer ut vinnarna för att para sig med.
Män tvättar sig och tävlar, för att få sex. Vi är sexuella varelser, främst mellan 15-35 års ålder.
Kvinnor däremot vill ha status för att de har missuppfattat det grundläggande. Kvinnor tror att män fungerar som kvinnor, dvs att män vill ha kvinnor med status precis som kvinnor vill ha män med status.
Med status avser jag här "manlig" status: pengar, kändisskap, styrka, tuffhet, extremt extrovert, alltid glad och positiv. Därför jagar kvinnor karriärer och pengar, och försöker imitera män. Dessa kvinnor blir inte alls mer beundrade av män, snarare tvärt om. Om de blir beundrade så är det inte för deras karriär eller pengar, utan för deras utseende. Som de hade haft även om de varit arbetslösa och panka.
Faktum är ju att män inte bryr sig nämnvärt om sådan manlig status hos kvinnor, utan det räcker att kvinnan är söt, snäll och kåt. Det är i en kvinnas utseende och rykte som mannen blir attraherad, dvs den kvinnliga statusen.
Män konkurrerar med varandra, och kvinnor väljer ut vinnarna för att para sig med.
Män tvättar sig och tävlar, för att få sex. Vi är sexuella varelser, främst mellan 15-35 års ålder.
Denna förklaringsmodellen godtogs inte.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-04-16 kl. 15:46.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-04-16 kl. 15:46.