2021-03-26, 22:10
Medlem
Ålder: 26

Vikt: 72kg

Längd: 180cm

Uppskattad BF%: Gissningsvis kring 20%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark: Bänk 80kg, böj 100kg och mark 130kg, Dvs Inga jättesiffror.

Nuvarande kostupplägg: försöker ligga på kaloribalans kring ca 2700kcal och få i mig 2g protein per kg kroppsvikt. Kan tänka mig att lägga mig på ett litet överskott under kuren.

Träningserfarenhet: Ett och ett halvt år till och från.

Tidigare kurer: Inga.

Eget förslag till kur: 250mg testo-e e5d i 10 veckor, osäker om jag ska fronta 500mg de första två sticken.

Eget förslag till PCT: Nolvadex 40-40-20-20
21 dagar efter sista sticket.

Mål med kuren: Mitt mål med kuren är att bygga som mycket som möjligt och se hur mycket jag kan öka i styrka. Ser kuren som ett tillfälle att lära mig mer om AAS.
Har dock lite funderingar jag inte lyckats läsa mig till. Säg att jag sticker var femte dag då är det 14 stick på dem 70 dagarna om jag har fattat det rätt. En vial testo är 10 ml och 250mg/ml vilket är 10 stick om man bortser från frontningen. Så hur länge håller en öppnad vial?
Tänkte även köra Nolva om jag får gyno känningar men osäker på om jag även ska införskaffa mig arimidex eller Letro.
Citera
2021-03-26, 22:26
Medlem
Du är en nybörjare, nybörjare ska inte syssla med AS. Lär dig träna rätt, äta rätt och sova rätt innan du kliver på.
Citera
2021-03-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atomic240
Ålder: 26

Vikt: 72kg

Längd: 180cm

Uppskattad BF%: Gissningsvis kring 20%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark: Bänk 80kg, böj 100kg och mark 130kg, Dvs Inga jättesiffror.

Nuvarande kostupplägg: försöker ligga på kaloribalans kring ca 2700kcal och få i mig 2g protein per kg kroppsvikt. Kan tänka mig att lägga mig på ett litet överskott under kuren.

Träningserfarenhet: Ett och ett halvt år till och från.

Tidigare kurer: Inga.

Eget förslag till kur: 250mg testo-e e5d i 10 veckor, osäker om jag ska fronta 500mg de första två sticken.

Eget förslag till PCT: Nolvadex 40-40-20-20
21 dagar efter sista sticket.

Mål med kuren: Mitt mål med kuren är att bygga som mycket som möjligt och se hur mycket jag kan öka i styrka. Ser kuren som ett tillfälle att lära mig mer om AAS.
Har dock lite funderingar jag inte lyckats läsa mig till. Säg att jag sticker var femte dag då är det 14 stick på dem 70 dagarna om jag har fattat det rätt. En vial testo är 10 ml och 250mg/ml vilket är 10 stick om man bortser från frontningen. Så hur länge håller en öppnad vial?
Tänkte även köra Nolva om jag får gyno känningar men osäker på om jag även ska införskaffa mig arimidex eller Letro.

Tänker inte låta som en moralpolis men du har otroligt mycket kvar att nå naturligt så varför börja med testo? 72 kilo med 20% bf på 180 cm är nybörjarstats.

Jag vet att du kommer tycka att jag är en idiot som inte vill dig väl men tro mig, det vill jag. Det finns två scenarion som kan ske

1. Du blir fast och kommer inte gå av
2 Du går av efter 16 veckor och tappar helt motivation och blir minimalt med gainz som du kunnat uppnå naturligt ändå.

Jag säger det här med hög ödmjukhet för det är allas val vad man gör med sin kropp.
Citera
2021-03-26, 22:44
Medlem
Nej nej nej.
Träna ren några år till.

Du kommer att öka rejält ändå de närmaste 3 åren utan steroider.

Sen när du känner att du inte kommer längre så kan du börja fundera på att kura

Sen får du fråga dig vad syftet är.
Vill du tävla eller bara försöka bli biff?

Du skriver att du tränat till och från.
Försök att köra hårt i tre år utan uppehåll, då är du redo för en kur.

Jag är inte emot steroider men tycker väl att man bör nått lite längre än vad du gjort innan man hoppar på en kur.

No offence.
Citera
2021-03-26, 22:48
Medlem
Letsgethuges avatar
Med hänsyn till din längd skulle jag starkt rekommendera att du kör tills du når 90-95kg kroppsvikt på en 15% BF, först då kan du börja fundera på AAS. med andra ord bör du köra naturligt i minst 5-6 år innan du tänker på AAS. Använd den tid du har till att lära dig så mycket som möjligt om ämnet tills dess!

Mvh
Någon som vill dig väl
Citera
2021-03-26, 22:56
Medlem
blobben!!!s avatar
Kör hårt. Skit i att fronta. Hur långt uppehåll hade du tänkt ha innan du kliver på igen? Helt meningslöst att köra en liten minikur.

Din vial blir inte dålig om du inte kontaminerar den.
Citera
2021-03-27, 08:42
Medlem
Förstår att ni inte tycker att jag ska köra och jag uppskattar att ni bryr er men jag och en kollega har bestämt oss att köra, så försöker bara samla så mycket info om ämnet jag kan så det går så smidigt som möjligt genom kuren.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Nej nej nej.
Träna ren några år till.

Du kommer att öka rejält ändå de närmaste 3 åren utan steroider.

Sen när du känner att du inte kommer längre så kan du börja fundera på att kura

Sen får du fråga dig vad syftet är.
Vill du tävla eller bara försöka bli biff?

Du skriver att du tränat till och från.
Försök att köra hårt i tre år utan uppehåll, då är du redo för en kur.

Jag är inte emot steroider men tycker väl att man bör nått lite längre än vad du gjort innan man hoppar på en kur.

No offence.
Ja mitt syfte är väl att bli "biff" så stor som möjligt, även öka lite I styrka.

Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Kör hårt. Skit i att fronta. Hur långt uppehåll hade du tänkt ha innan du kliver på igen? Helt meningslöst att köra en liten minikur.

Din vial blir inte dålig om du inte kontaminerar den.
Har inte funderat på kur nummer två men kan köra första kuren i 14-16 veckor istället för en kort kur på 10 om det blir bättre.
Senast redigerad av atomic240 2021-03-27 kl. 08:47.
Citera
2021-03-27, 09:41
Medlem
Du kommer ångra det här. Ja, du kommer bli större, men det är bara tillfälligt. Du är 26 och din enda erfarenhet är träning till och från i 18 månader? Du har en möjlighet att öka rejält naturligt i den åldern och med din bakgrund.

Dessutom, innan du gör något alls - boka blodprov via till exempel werlabs och kolla vad du har för värden. Till exempel Testosteron XL. Det är väl det första du vill kolla för att se hur din egen produktion ser ut?
Citera
2021-03-27, 09:43
Medlem
10 veckor är för kort, åtminstone 14-15 veckor bör du köra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in