2021-03-25, 17:12
Medlem
Har två paket våfflor som jag fått någon gång gratis av ica som jag skulle vilja laga till.
Har dock inget våffeljärn, men gjutjärnspannor till förbannelse om det går?

Hur ska jag laga till min våfflor utan våffeljärn?
Hjälp en våffelsugen jävel.
Citera
2021-03-25, 17:15
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Har två paket våfflor som jag fått någon gång gratis av ica som jag skulle vilja laga till.
Har dock inget våffeljärn, men gjutjärnspannor till förbannelse om det går?

Hur ska jag laga till min våfflor utan våffeljärn?
Hjälp en våffelsugen jävel.

De blir som vanliga pannkakor i en stekpanna.
Citera
2021-03-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Fan då. Så vill jag ju inte ha det!
Citera
2021-03-25, 17:44
Medlem
Lacannes avatar
Köp ett våffeljärn.
Citera
2021-03-25, 17:45
Medlem
xposures avatar
Du kan göra pannkakor helt enkelt.
Citera
2021-03-25, 17:56
Moderator
Maviels avatar
Du kan säkert hitta våffeljärn på erbjudande idag då det är våffeldagen
Citera
2021-03-25, 18:11
Medlem
Jordgubbes avatar
Lidl har ett för 149 kronor, men jag vet inte om jag skulle vilja köpa det, och förespråkar inte slit och släng. I morgon, dan efter våffeldagen, lär väl sånt här reas ut, de kanske kastar det på dig.
Citera
2021-03-25, 18:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Fast lite mer krispig och frasiga. Gör man dem i en mindre panna och lite tjockare, typ som merikanska, så blir det ganska bra.
Citera
2021-03-25, 19:31
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast lite mer krispig och frasiga. Gör man dem i en mindre panna och lite tjockare, typ som merikanska, så blir det ganska bra.

Jag har då inte märkt någon större skillnad. Stekte ICA:s våffelmix i en gjutjärnspanna, blev som vanliga pannkakor. För att få till våfflor så måste man ha värme från båda hållen samtidigt, samt att mönstret i järnet gör sitt. Annars så blir det pannkakor, tunna eller tjocka.
Senast redigerad av JerryCotton 2021-03-25 kl. 19:33.
Citera
2021-03-25, 19:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag har då inte märkt någon större skillnad. Stekte ICA:s våffelmix i en gjutjärnspanna, blev som vanliga pannkakor. För att få till våfflor så måste man ha värme från båda hållen samtidigt, samt att mönstret i järnet gör sitt. Annars så blir det pannkakor, tunna eller tjocka.

Våffelmix och Pannkaksmix brukar vara lite olika rent receptmässigt. Köpte en av varje från LIDL för några veckor sedan och det var en påtaglig skillnad. Både jag och tjejen märkte det.

Spontant tänker jag att det kan ha med andelen bakpulver att göra. De här våfflorna verkar ha mer bakpulver och mindre salt.

https://www.kungsornen.se/produkter/...nen-pannkakor/
https://www.kungsornen.se/produkter/kejsarvafflor-400g/
Citera
2021-03-25, 19:59
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Våffelmix och Pannkaksmix brukar vara lite olika rent receptmässigt. Köpte en av varje från LIDL för några veckor sedan och det var en påtaglig skillnad. Både jag och tjejen märkte det.

Spontant tänker jag att det kan ha med andelen bakpulver att göra. De här våfflorna verkar ha mer bakpulver och mindre salt.

https://www.kungsornen.se/produkter/...nen-pannkakor/
https://www.kungsornen.se/produkter/kejsarvafflor-400g/

Kan inte uttala mig om pannkaksmix då jag aldrig har köpt det. Men ICA:s våffelmix, den enda jag någonsin köpt, blev som vanliga pannkakor. Skälet till att jag stekte i stekpanna var att mitt våffeljärn beslutade att lägga av mitt i gräddningsprocessen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in